• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-15 20:10:18 följande:

Spännande, stort lycka till med de två. Håller alla tummar för dig! 

Allt gick bra, lite öm nu men inga större problem. Jag vet faktiskt inte vad som krävs, jag bad om två sist men då valde de att ta ett. När jag fick min dotter (utomlands) sattes två blastocyster tillbaka, men i Sverige har jag bara fått ett tillbaka oavsett dag. Jag är ändå 43 år nu så? 

När ska du testa? ❤️

Går du privat då? Då borde man ju kunna ställa lite mer krav. Till mig sa de att två är okej efter att man satt in ett minst en gång plus då att man är lite äldre. Jag fyller 40 nu i aug. Testdag 28/8 och ska försöka hålla mig tills dess för att inte bli besviken.

Men ärligt talat så är jag så överdrivet positiv denna gång. Med två st och assisted hatching så har min hjärna typ bestämt sig för att denna gången blir det av 🙈  Farligt 🤣

Hur gammal var du med din dotter? 
  • Anonym (Försöker också)
    Noelani skrev 2023-08-15 20:15:57 följande:
    Går du privat då? Då borde man ju kunna ställa lite mer krav. Till mig sa de att två är okej efter att man satt in ett minst en gång plus då att man är lite äldre. Jag fyller 40 nu i aug. Testdag 28/8 och ska försöka hålla mig tills dess för att inte bli besviken.

Men ärligt talat så är jag så överdrivet positiv denna gång. Med två st och assisted hatching så har min hjärna typ bestämt sig för att denna gången blir det av 🙈  Farligt 🤣

Hur gammal var du med din dotter? 

Det låter lovande! Jag hade två blastocyster och assisted hatching med dottern. :) Då var jag 39, 40 när hon föddes. 

Jag går privat och 2 st blastocyster är helt uteslutet men kanske kanske 2 st dag 2, men jag har inte fått det godkänt än. 

Vad stark du är som väntar, jag testar alltid galet tidigt. 

• Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-15 20:58:28 följande:

Det låter lovande! Jag hade två blastocyster och assisted hatching med dottern. :) Då var jag 39, 40 när hon föddes. 

Jag går privat och 2 st blastocyster är helt uteslutet men kanske kanske 2 st dag 2, men jag har inte fått det godkänt än. 

Vad stark du är som väntar, jag testar alltid galet tidigt. 

Får se om jag lyckas vänta.. sist testade jag tidigt.. det här är bara andra återföringen för mig :) 

Åh vad inspirerande att du också gjorde AH och du fick din dotter då. Läst så mkt om det och verkar ju vara väldigt bra när man är lite äldre.. så jädra hoppfull nu! Hoppas tom på tvillingar 🤣

2 st 2 dagars borde du ju kunna få! 
  • Gvk

Försöker också: Tack! Jo, det fördes 2st tillbaka och det var väl bra även om min tilltro till den läkaren som gjorde det är minimal. 

Tycker iaf att du är en järnkvinna även om alla IVF-kvinnor är hjälta. 14 missfall hade knäckt de flesta att ge upp. Hoppas verkligen du lyckas snart!

Idag pratade jag med kliniken och av de 11 var 10 mogna och 8 var befruktade. 2 andra odlades vidare men hade ingen kommentar. Det är ett jättebra resultat för mig, vanligtvis blir bara hälften befruktade så nöjd med det! Imorgon blir det återföring!

• Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-16 16:52:23 följande:

Idag pratade jag med kliniken och av de 11 var 10 mogna och 8 var befruktade. 2 andra odlades vidare men hade ingen kommentar. Det är ett jättebra resultat för mig, vanligtvis blir bara hälften befruktade så nöjd med det! Imorgon blir det återföring!

Åh vad härligt att höra, stort grattis!! Och lycka till med återföringen! 
    Får du återföra 2 st imorgon tro? 
    Noelani skrev 2023-08-16 17:23:06 följande:
    Åh vad härligt att höra, stort grattis!! Och lycka till med återföringen! 
    Får du återföra 2 st imorgon tro? 
    Tack! Ja, det är den stora frågan de ville inte svara idag men hade ?noterat mina önskemål? haha! 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-16 20:33:56 följande:
    Tack! Ja, det är den stora frågan de ville inte svara idag men hade ?noterat mina önskemål? haha! 
    Knepigt! Håller tummarna för dig att du får det! 

Jag tycker det borde vara praxis att föra tillbaka 2 om personen är närmare eller över 40.. tror få skulle bli besvikna om det fick tvillingar liksom :) 
  • fs456

Är 41 och barnlös. Har lågt AMH och högt FSH. Har fått ok att testa en stimulering och se om vi får fram några ägg. Sen ska de ha bra kvalitet också? fästa? utvecklas. Ja ni fattar, vi vet inte ens om vi kommer till första steget och äggplock :) 

Ska få min Enaton spruta 1/9 sen injicera Fostimon Set. Hur upplevde ni hela denna karusell? Har svårt att greppa upplägget och hur lång tid allt kommer ta. Mår man skit under tiden? enda anledningen till att vi får testa stimulera är nog mitt MF i april. Annars rekommenderar de ÄL. Är inte riktigt ?där än?

• Gvk

Försöker också: Stort lycka till imorgon!
    Kräv återföring av 2 om du kan. Vilken dag sker återföringen på förresten? Är det dag 5 får man i regel bara återföra ett i Sverige men försök fjäska.

Berätta gärna hur det fick och glöm inte fråga dem om hur många celler vart embryo innehåller.

fs456: Välkommen hit! Stort lycka till med din behandling. Jag har gjort 6 plock så undrar du något så är det bara att fråga. Börjar bli lite rutinerad på det här så att säga. ;)

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?