Drömmenom3 skrev 2023-06-17 21:51:59 följande:
Gullig du är
Känns lite trist och tomt att inte ? hänga ? här med er .
Så underbart att det funkade - du är gravid! Tänk om detta två ?! Wow alltså.
Såg att du skrev att detta var fjärde försöket.. Räknar du då även med frysförsöKen? Hur många gånger har ni fått sätta in två ?
Mina tankar går så att jag gärna vill prova igen - längtan är så stor och man lever bara en gång. Men vi är ju två om det så får se om jag får med mig sambon. Sen är det ekonomin- gillar inte tanken på att använda upp hela sparkapitalet men till detta så kanske ändå? Tror att jag kommer ha svårt att acceptera att avsluta ivf - försöken tills det att jag fyller år i slutet av året . Blir då 43 och från den åldern får man , vad jag vet , inte göra ivf i Sverige .
Trodde att jag skulle kunna släppa detta men är så mycket svårare än vad jag kunnat föreställa mig . Man lever bara en gång , det här är mitt liv och jag vill detta så mycket . Tufft.
Ja vi är ju såklart glada för en, men det är lite skräckblandat om det skulle vara 2?men det är också välkommet såklart :)
ja vi har gjort 4 sprutomgångar, första omgången fick vi inte tillbaka någonting ( var ganska låg dos och mer en testomgång ).
andra gången fick vi tillbaka 2, samma sak med tredje gången, fick tillbaka 2 st men även 2 till frys.
så då sa läkaren att vi hittat ? rätt dos ? samt att vi kan dra ut på det några extra dgr vilket gjorde att gång 2 och 3 så hann även de mindre äggblåsorna ikapp.
så nu 4: e gången gjorde vi, sprutade ganska länge, men fick inga till frys.
blev först besviken men tänkte att vi kanske fick tillbaka de 2 bra nu, och uppenbarligen var det så :D
stackare, ja man kastas mellan hopp och förtvivlan samtidigt som det är stora beslut att ta.
hoppas du kan landa å få ro i vilket beslut ni än tar