• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-08-12 19:57:11 följande:

Nu har jag ju skrivit allt i den andra gruppen men skriver här också för er som inte är med där.. blev ju sånt överraskande resultat! 

5 potentiella i onsdags visade det sig bli 10 st idag på ÄP. Givetvis är ett par av dem säkert för små men blev väldigt positivt överraskad. Alla folliklar jag hade från början var alltså stora nog för att tas ut.. nu återstår den lååånga väntan tills måndag morgon för att se om någon lite stackare överlever tills dess. Vi köpte till också assisted hatching så hoppas det gör susen! 

Och vi blev lovade att återföra 2 om det finns 2 på måndag. Tror det gäller att bara stå på sig och ställa krav ❤️ Chansen är precis som Gvk skriver ändå rätt låg och jag tror få av oss tackat nej till tvillingar ändå 😅

Så spännande ❤️
    men vad jobbigt med helg å gå och vänta, jag har alltid tyckt tiden går lite fortate då man jobbar ? då går 2-3 dgr väldigt fort 😃
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-08-12 20:36:37 följande:
    Så spännande ❤️
    men vad jobbigt med helg å gå och vänta, jag har alltid tyckt tiden går lite fortate då man jobbar ? då går 2-3 dgr väldigt fort 😃
    Jag tänker inte så mkt på det faktiskt. Inte förra gången heller. Bara från att jag vaknar samma dag tills 9.30 då de senast skall ringa.. Då är jag typ i upplösningstillstånd 😅
  • Anonym (Shiny)

Hej alla kämpare! ❤️

Vill bara säga att jag fortfarande hejar på er alla! Vet vad ni går igenom.

Själv fortgår min tvillinggraviditet (som jag fortfarande knappt kan smälta). Det var så himla överraskande!
    Det har varit tunga veckor men känns något bättre (v.16 nu).Har fått reda på via ultraljudet senast att det mest troligt är en pojke och en flicka. 

@orkide Hur gick KUB Och hur mår du? Jag gjorde Nipt privat istället för KUB och det visade på låg risk. Gjorde endast KUB ultraljudet och allt såg då normalt ut. 

Stort lycka till!! 🥰

• Orkidé8181

Noelani: hur har det gått? Nu är jag jätte nyfiken 😅❤️

Shiny: vad skönt att du mår bättre ä, förstår att det är svårt att smälta! men vad skönt med bra resultat 🥰
    Och en av varje 😃😃

min BM ( som tur var endast tillfällig pga sommarsemestrar ) hade missat att skicka en remiss för blodprov inför KUB så fick inget svar i fredags, men av det de såg så såg det bra ut, men de behöver ju blodproverna också ?

• Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-08-14 10:31:37 följande:

Noelani: hur har det gått? Nu är jag jätte nyfiken 😅❤️

Shiny: vad skönt att du mår bättre ä, förstår att det är svårt att smälta! men vad skönt med bra resultat 🥰
    Och en av varje 😃😃

min BM ( som tur var endast tillfällig pga sommarsemestrar ) hade missat att skicka en remiss för blodprov inför KUB så fick inget svar i fredags, men av det de såg så såg det bra ut, men de behöver ju blodproverna också ?

Orkidé8181,
    På väg nu.. har inte insättning förrän 13.40 :) 

Shiny, 
    Gud så fantastiskt! Förstår att de måste vara svårt att smälta men det kommer ni klara galant ❤️❤️
  • Anonym (Försöker också)
    Gvk skrev 2023-08-12 17:04:01 följande:

Orkidé8181: Åh vad glädjande att bebisen växer som den ska

Men osis att barnmorskan glömt sända in det! Hur kan man glömma något sådant liksom? Det är ju superviktigt!

När får du besked?

Förstår du är nervös det är ju naturligt.

Många komplikationer kan ju uppstå efter 40 säger de. Ibland tycker jag tom att de skräms lite väl mycket.

Man ska ju inte googla gravid efter 40 som jag gjorde först.

Anonym: 14! Missfall!? Usch, jag vet inte vad jag ska säga?. Så fruktansvärt och hemskt på alla sätt! // Gråter

Hur överlever man det liksom.

Vilken järnkvinna du är och du måste ju ha mentalitet av stål för att klarat det och ändå fortsatt dessutom.

Wow! Vilken förebild!

Nästa gång jag ligger hemma och tycker synd om mig själv som aldrig blir gravid, får för få ägg etc. Då ska jag tänka på dig och det du tagit dig igenom. Fy! 

Ja, be om 2st denna gången det tycker jag absolut! Dessutom så gör ju åldern att risken för tvillingar i princip kan uteslutas.

Tack jag mår prima men blöder väldigt mycket, men det få ha stoppat imorgon för då ska jag till Skara sommarland och bada med vänner och deras barn. Flört

Alla har sitt och jag är inte starkare än någon annan, alla som gör ivf är supermänniskor! Mina missfall började efter mitt första barn fötts så det tror jag har underlättat för mig. 

När är det du har återföring? 

Noelani skrev 2023-08-14 11:25:49 följande:
    Orkidé8181,
    På väg nu.. har inte insättning förrän 13.40 :) 

Shiny, 
    Gud så fantastiskt! Förstår att de måste vara svårt att smälta men det kommer ni klara galant ❤️❤️
    Åh vad spännande, lycka till!! 

I dag hade jag ägguttag, 11 st blev det. Återföring blir på torsdag av en (eller helst två) tvådagars om allt går som det ska. 

Håller tummarna för alla sommar igång! 

• Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-15 17:01:12 följande:

I dag hade jag ägguttag, 11 st blev det. Återföring blir på torsdag av en (eller helst två) tvådagars om allt går som det ska. 

Håller tummarna för alla sommar igång! 

Åh vad bra!! Gick allt bra? 

Jag plockade 10 och fick tillbaka 2 plus ett som nu odlas till torsdag och blir frys om vi har tur 🙏

Vad är det för kriterier i Sverige för att få tillbaka två? 
    Noelani skrev 2023-08-15 17:35:03 följande:
    Åh vad bra!! Gick allt bra? 

Jag plockade 10 och fick tillbaka 2 plus ett som nu odlas till torsdag och blir frys om vi har tur 🙏

Vad är det för kriterier i Sverige för att få tillbaka två? 

Spännande, stort lycka till med de två. Håller alla tummar för dig! 

Allt gick bra, lite öm nu men inga större problem. Jag vet faktiskt inte vad som krävs, jag bad om två sist men då valde de att ta ett. När jag fick min dotter (utomlands) sattes två blastocyster tillbaka, men i Sverige har jag bara fått ett tillbaka oavsett dag. Jag är ändå 43 år nu så? 

När ska du testa? ❤️

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?