• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-08-26 09:46:06 följande:

Wow! Stort stort grattis{#emotions_dlg.flower} Så underbart . 
    Kände du det på dig eller total överraskning? 

Så spännande on det är en eller två. Njut och fira nu Skäms

Nej totalt chock! Jag tog ett test mest på skoj och när jag fick upp ett svagt streck trodde jag faktiskt att jag såg i syne. Fick väcka mannen som sa att han också såg det och ungefär där trodde vi nog att vi båda fått en stroke samtidigt 🤣

Strecken har blivit något starkare dag för dag nu men läst att just rfsus test kanske inte är de mest tillförlitliga så ska köpa cb idag! 

Om ni bestämmer er för att göra fler försök så rekommenderar jag varmt Copenhagen fertility center - där får man köpa 3 pack även om man är äldre.  Vi betalade ca 77.000 för tre försök. Det räcker också att öka dit enbart för plock och återföring, resterande scanning kan du göra i din hemstad... 

Vi plussade på 2 insättningar! 

Hoppas så mkt för er skull nu nästa plock! ❤️
  • Anonym (Försöker också)
    Noelani skrev 2023-08-24 19:07:44 följande:

Vi plussade idag 😱 🙏
    Är så glad att jag spricker och förvirrad om det verkligen är på riktigt. Nu är ju frågan också om det är en eller två 😅 Tacksam för vår klinik som redan efter en återföring lät oss föra tillbaka två. Det är ju precis som ni skriver helt sinnessjukt dyrt... 

Hej! Åh wow, fantastiskt!!! Stort stort grattis. Så spännande att se hur många det är. Håller alla tummar för en fin graviditet! 

Jag testade också idag, men det var negativt. Nu hoppas jag på någon av de 5 blastocysterna i frysen. 

Drömmenom3 skrev 2023-08-26 09:43:38 följande:

Nej vi betalar 45000 för ett plock . Det och ev frysförsök som i så fall också kostar får bli det vi gör.  På min klinik verkar man inte ens  få köpa tre pack när man fyllt 42 ?  Verkar gälla alla för tycker ändå vi fått rätt bra ? resultat? med tanke på åldern . Det har ju dock visitation inte betyda nåt. Äggen är väl för dåliga helt enkelt?

1:a äggplocket, 9 ägg, 1 omoget, 8 av 8 befruktade dag 2 , 1 tillbaka och 1 blastocyst till frys
    2:a äggplocket : 13 ägg , 2 omogna, 11 av 11 befruktade dag2 , 1 tillbaka och 2 blastocyster till frysen

3:e plocket , 9 ägg , 2 omogna , 7 av 7 befruktade dag 2. 
    2 tillbaka , ingen blastocyst till frys.

Detta har endast resulterat i två tidiga plus  s ka kemisk graviditet . Nu lägger vi allt hopp till 4:e plocket. Känner mig både peppad, hoppfull och livrädd.

Tack så jättemycket för tummarna Hjärta De behövs. 

Som jag skrev tidigare så tänker jag mycket på dig och Shiny. Så glad för er skull och ni ger mig hopp! 

Hej! Det är samma för oss, vi får  inte köpa trepack pga ålder. Nu gjorde vi vår sista uttag efter sommaren, så nu kvarstår frysåterföringar. 

När börjar du med sprutorna? Jag ska hålla tummarna hårt för er! 

• Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-24 18:52:24 följande:
    Ja jag sa faktiskt det att jag har redan gjort 8 FET, det blir DYRT! Sannolikheten att överhuvudtaget lyckas är låg och ?risken? för tvillingar låg.
    Ja den måste vara sjukt låg, särskilt när man försökt så många ggr?
    vad fick du för svar på det?
    Orkidé8181 skrev 2023-08-27 08:28:02 följande:
    Ja den måste vara sjukt låg, särskilt när man försökt så många ggr?
    vad fick du för svar på det?
    Jag fick till svar att de faktiskt ser kvinnor i min ålder som får tvillingar. Jag undrar då om de tänker på kvinnor över 40, måste vara väldigt väldigt ovanligt för 43-åringar. 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-27 16:57:55 följande:
    Jag fick till svar att de faktiskt ser kvinnor i min ålder som får tvillingar. Jag undrar då om de tänker på kvinnor över 40, måste vara väldigt väldigt ovanligt för 43-åringar. 
    Ja men man kan väl ändå få bestämma själv över sin kropp? Om man vill ha tvillingar och fått info om ev risker så borde man få sätta in två... 

Min klinik sa de vill testa en gång med ett och tar inte det sig så är det fritt fram typ.. Schysst med tanke på pengarna man lägger! 
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-27 16:57:55 följande:
    Jag kommer hinna fylla 43 innan bebis föds, och jag fick aldrig tillbaka 2 blastisar?

men håller med dig? när man försökt så många ggr och kostnaden för FET?
  • Noelani
    Försökmednr3 skrev 2023-08-28 14:32:14 följande:

Hej, 
    har någon fått positivt på gravtestet på ruvardag 10? Har testdag på fredag. 

Jag fick det med en 2 dagars - tack vare Orkidé8181 som peppade mig att tjuvtesta 😅

Men min klinik sa idag att det är så himla individuellt och från cykel till cykel... försökte luska ut om tidigt plus kunde betyda tvillingar men icke 🙈
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-27 07:58:55 följande:

Hej! Det är samma för oss, vi får  inte köpa trepack pga ålder. Nu gjorde vi vår sista uttag efter sommaren, så nu kvarstår frysåterföringar. 

När börjar du med sprutorna? Jag ska hålla tummarna hårt för er! 

Fick mens nu på em så börjar spruta imorgon eller på torsdag?
    Tack snälla för tummarna Hjärta

Kommer heja och hoppas på era frysförsök också. Måsta kännas bra att ha så många ? på lager? . Och det att slippa sprutor och äggplock. Gud vad skönt! 
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?