• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Anonym (Försöker också)
    Noelani skrev 2023-08-21 21:52:52 följande:
    Åh vad jobbigt det måste kännas! Har ni fått någon förklaring från läkarna? Embryogradering? 

Någon förklaring till missfallen? 

Nja.. Jag har hypotyreos och en MTHFR mutation. Eventuell koagulering som behandlades med Fragmin utomlands men det vill man inte ge i Sverige. 

Men jag har aldrig fått en missfallsutredning i Sverige trots 14 missfall pga har barn sedan tidigare. 

Förresten Noleani visst hade du testdag i helgen? Jag håller tummarna!! 

• Gvk

Försöker också: Ja just det! Glömde att du ju berättat om det fruktansvärda med alla missfall du gått igenom tidigare. Förlåt! Är förvirrad just nu!
    Helt sjukt att man efter att gått igenom det där som du gjort, ändå inte kan få en utredning och en förklaring på vad som händer i kroppen som gör att det slutar så. 

Som jag skrivit innan så beundrar jag din styrka och målmedvetenhet otroligt mycket.
    Måtte det lyckas nu. Du/ni är värda det.

• Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-22 20:29:51 följande:

Nja.. Jag har hypotyreos och en MTHFR mutation. Eventuell koagulering som behandlades med Fragmin utomlands men det vill man inte ge i Sverige. 

Men jag har aldrig fått en missfallsutredning i Sverige trots 14 missfall pga har barn sedan tidigare. 

Så jäkla sjukt! Alla dessa regler..
    Vad spelar de för roll om man har barn sen tidigare - man bör väl ändå får utredning och vård??

Skrev precis i en annan tråd att de är ungefär som att man nekar en man med dåliga spermier IVF ifall hans partner är för ung/ för gammal/ för högt bmi etc.. Tänk om man gjorde likadant vid andra sjukdomar?
    Nej tyvärr du får inte vård för din diabetes för din tjej är för överviktig.. Som ett skämt men faktiskt exakt samma sak! 
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-22 20:33:24 följande:

Förresten Noleani visst hade du testdag i helgen? Jag håller tummarna!! 

Ja på måndag :) Men blir kanske någon tjuvtestning i helgen.. 

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-08-19 15:50:59 följande:

Hej alla kämpare- nya som gamla {#emotions_dlg.flower}

Har tagit en paus över sommaren från allt detta och först var planen att inte fortsätta försöka . Vi har dock ( mest jag) känt att vi inte är redo ge upp än. Vill iallafall göra ett äggplock till . Fyller 43 i slutet av året och efter det kommer vi inte försöka mer. Ekonomin tillåter det inte heller.  Har nu ca en vecka kvar till mens och då kör vi mest sannolikt igång ( om inte sambon får kalla fötter) . Det blir fjärde plocket sen september 2022. 

Ni andra som fortfarande försöker - ser arm emot att följas åt  .

Hur går det för dig @Försökerockså ?

Förstår dig helt, men vad kul att ni testar igen.
    köper ni 3 pack? 

håller tummarna för er nu ❤️❤️

• Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-21 18:34:05 följande:
    Ja jag har förstått att det är helt otänkbart att sätta i två  med blastocyster men trodde vi skulle få två dag 2. Nåja, nu ska vi inte göra fler färska så behöver inte fundera på det. :)
    Ingen av våra FET blev det ju något av så i efterhand hade jag tyckt de kunde satt in 2, blir ju satans dyrt att få tillbaka 1 i taget 😩
    Orkidé8181 skrev 2023-08-24 12:58:00 följande:
    Ingen av våra FET blev det ju något av så i efterhand hade jag tyckt de kunde satt in 2, blir ju satans dyrt att få tillbaka 1 i taget 😩
    Ja jag sa faktiskt det att jag har redan gjort 8 FET, det blir DYRT! Sannolikheten att överhuvudtaget lyckas är låg och ?risken? för tvillingar låg.
  • Noelani

Vi plussade idag 😱 🙏
    Är så glad att jag spricker och förvirrad om det verkligen är på riktigt. Nu är ju frågan också om det är en eller två 😅 Tacksam för vår klinik som redan efter en återföring lät oss föra tillbaka två. Det är ju precis som ni skriver helt sinnessjukt dyrt... 

• Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-08-24 12:56:14 följande:

Förstår dig helt, men vad kul att ni testar igen.
    köper ni 3 pack? 

håller tummarna för er nu ❤️❤️

Nej vi betalar 45000 för ett plock . Det och ev frysförsök som i så fall också kostar får bli det vi gör.  På min klinik verkar man inte ens  få köpa tre pack när man fyllt 42 ?  Verkar gälla alla för tycker ändå vi fått rätt bra ? resultat? med tanke på åldern . Det har ju dock visitation inte betyda nåt. Äggen är väl för dåliga helt enkelt?

1:a äggplocket, 9 ägg, 1 omoget, 8 av 8 befruktade dag 2 , 1 tillbaka och 1 blastocyst till frys
    2:a äggplocket : 13 ägg , 2 omogna, 11 av 11 befruktade dag2 , 1 tillbaka och 2 blastocyster till frysen

3:e plocket , 9 ägg , 2 omogna , 7 av 7 befruktade dag 2. 
    2 tillbaka , ingen blastocyst till frys.

Detta har endast resulterat i två tidiga plus  s ka kemisk graviditet . Nu lägger vi allt hopp till 4:e plocket. Känner mig både peppad, hoppfull och livrädd.

Tack så jättemycket för tummarna Hjärta De behövs. 

Som jag skrev tidigare så tänker jag mycket på dig och Shiny. Så glad för er skull och ni ger mig hopp! 

• Drömmenom3
    Noelani skrev 2023-08-24 19:07:44 följande:

Vi plussade idag 😱 🙏
    Är så glad att jag spricker och förvirrad om det verkligen är på riktigt. Nu är ju frågan också om det är en eller två 😅 Tacksam för vår klinik som redan efter en återföring lät oss föra tillbaka två. Det är ju precis som ni skriver helt sinnessjukt dyrt... 

Wow! Stort stort grattis{#emotions_dlg.flower} Så underbart . 
    Kände du det på dig eller total överraskning? 

Så spännande on det är en eller två. Njut och fira nu Skäms

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?