• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Gvk

Anonym: Beklagar missfall och dessutom 3st. Usch! Inte lätt det här att kämpa och hålla modet uppe. Själv är jag väldigt rädd för missfall.

Håller med! Kan inte förstå att de vägrar för över mer än ett embryon om det bara är 2 dagars eller 3 dagars.

På kliniken i Danmark där jag går för de dock som tur är över 2 st vilket gläder mig.

• Anonym (Försöker också)
    Gvk skrev 2023-08-11 15:06:04 följande:

Anonym: Beklagar missfall och dessutom 3st. Usch! Inte lätt det här att kämpa och hålla modet uppe. Själv är jag väldigt rädd för missfall.

Håller med! Kan inte förstå att de vägrar för över mer än ett embryon om det bara är 2 dagars eller 3 dagars.

På kliniken i Danmark där jag går för de dock som tur är över 2 st vilket gläder mig.

Tack, jag har haft 14 missfall totalt (har 3 barn) men man vänjer sig aldrig.

Ja, jag ska be om två st dag 2 denna gång men vi får se vad de säger. Förra gången tyckte de att det bara fanns ett fint så vi körde på det. Jag tycker du gör rätt som kör två varje gång. ?Risken? för tvillingar är väldigt låg ändå. 

Lycka till imorgon och hoppas du mår bra efteråt. Uppdatera gärna hur det gick! 

• Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-08-11 10:54:30 följande:

Hej!

Hittade denna gruppen idag och bestämde mig för att trilla in här.

Är ensamstående, 42år, gjort 5plock inne på mitt 6:e.
    2 FET återföringar på 2st embryon vardera gång men där det inte blivit något.
    Imorgon är det äggplock igen. 24 folliklar räknade de fram igår.

Hur många ET eller FET har ni andra fått göra innan det tagit sig?

Tar 225iu Gonal F och Menopur 225iu. Tidigare har jag bara tagit Gonal F.

Jag och Noelani hänger också här 🥰
    välkimmen hit ❤️
  • Orkidé8181

Idag var vi på KUB test, allt såg bra ut, men fick tyvärr inget svar pga att BM vi fått tillfälligt under sommaren ? glömt ? skicka remiss att jag ska lämna blodprov inför KUB, så fick gå på drop in och lämna idag eftersom det behöver lämnas in inom 48 timmar efter KUB testet.

men hon sa att bebisen vuxit som den ska och att allt såg bra uta av det hon såg 😊😊

men jag måste varit jätte nervös, har känt mig helt slut, nästan sjuk resten av dagen 😅

• Gvk

Så var plocket över och 14 ägg plockades ut!
    Wiho! Återföring på tisdag!

• Noelani

Åh Orkidé8181, när får ni resultat då? Bra att det iaf såg bra ut 🙏

• Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-08-11 21:47:32 följande:

Idag var vi på KUB test, allt såg bra ut, men fick tyvärr inget svar pga att BM vi fått tillfälligt under sommaren ? glömt ? skicka remiss att jag ska lämna blodprov inför KUB, så fick gå på drop in och lämna idag eftersom det behöver lämnas in inom 48 timmar efter KUB testet.

men hon sa att bebisen vuxit som den ska och att allt såg bra uta av det hon såg 😊😊

men jag måste varit jätte nervös, har känt mig helt slut, nästan sjuk resten av dagen 😅

Åh härligt att allt såg bra ut, hoppas du får svar på blodprover snart. Underbart! 
  • Gvk

Orkidé8181: Åh vad glädjande att bebisen växer som den ska

Men osis att barnmorskan glömt sända in det! Hur kan man glömma något sådant liksom? Det är ju superviktigt!

När får du besked?

Förstår du är nervös det är ju naturligt.

Många komplikationer kan ju uppstå efter 40 säger de. Ibland tycker jag tom att de skräms lite väl mycket.

Man ska ju inte googla gravid efter 40 som jag gjorde först.

Anonym: 14! Missfall!? Usch, jag vet inte vad jag ska säga?. Så fruktansvärt och hemskt på alla sätt!Gråter

Hur överlever man det liksom.

Vilken järnkvinna du är och du måste ju ha mentalitet av stål för att klarat det och ändå fortsatt dessutom.

Wow! Vilken förebild!

Nästa gång jag ligger hemma och tycker synd om mig själv som aldrig blir gravid, får för få ägg etc. Då ska jag tänka på dig och det du tagit dig igenom. Fy! 

Ja, be om 2st denna gången det tycker jag absolut! Dessutom så gör ju åldern att risken för tvillingar i princip kan uteslutas.

Tack jag mår prima men blöder väldigt mycket, men det få ha stoppat imorgon för då ska jag till Skara sommarland och bada med vänner och deras barn. Flört

• Noelani

Nu har jag ju skrivit allt i den andra gruppen men skriver här också för er som inte är med där.. blev ju sånt överraskande resultat! 

5 potentiella i onsdags visade det sig bli 10 st idag på ÄP. Givetvis är ett par av dem säkert för små men blev väldigt positivt överraskad. Alla folliklar jag hade från början var alltså stora nog för att tas ut.. nu återstår den lååånga väntan tills måndag morgon för att se om någon lite stackare överlever tills dess. Vi köpte till också assisted hatching så hoppas det gör susen! 

Och vi blev lovade att återföra 2 om det finns 2 på måndag. Tror det gäller att bara stå på sig och ställa krav ❤️ Chansen är precis som Gvk skriver ändå rätt låg och jag tror få av oss tackat nej till tvillingar ändå 😅

• Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-08-12 17:04:01 följande:

Orkidé8181: Åh vad glädjande att bebisen växer som den ska

Men osis att barnmorskan glömt sända in det! Hur kan man glömma något sådant liksom? Det är ju superviktigt!

När får du besked?

Förstår du är nervös det är ju naturligt.

Många komplikationer kan ju uppstå efter 40 säger de. Ibland tycker jag tom att de skräms lite väl mycket.

Man ska ju inte googla gravid efter 40 som jag gjorde först.

Anonym: 14! Missfall!? Usch, jag vet inte vad jag ska säga?. Så fruktansvärt och hemskt på alla sätt! // Gråter

Hur överlever man det liksom.

Vilken järnkvinna du är och du måste ju ha mentalitet av stål för att klarat det och ändå fortsatt dessutom.

Wow! Vilken förebild!

Nästa gång jag ligger hemma och tycker synd om mig själv som aldrig blir gravid, får för få ägg etc. Då ska jag tänka på dig och det du tagit dig igenom. Fy! 

Ja, be om 2st denna gången det tycker jag absolut! Dessutom så gör ju åldern att risken för tvillingar i princip kan uteslutas.

Tack jag mår prima men blöder väldigt mycket, men det få ha stoppat imorgon för då ska jag till Skara sommarland och bada med vänner och deras barn. Flört

Tack, ja nej, har inte läst så mkt, som du säger? gravid efter 40 verkar bara vara komplikationer typ 😅
    jag förlitar mig på att de som ev var dåliga rensades ut redan i labbet efter äggplock? måste fortsätta tänka positvt? skulle få svar i mitten av nästa vecka 😊

såg i andra tråden att äggplocket gick bra för dig 🥰
    när får du tillbaka?
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?