• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-06-06 09:04:34 följande:
    Hur går det för dig? Hur mår du? 
    Hej! Det blev ett minus, men det känns helt PK. Nu blir det sommarpaus innan nya försök! Hur går det för dig? :) Jag hoppas du mår bra! 
  • Orkidé8181
    solidag skrev 2023-06-06 22:27:00 följande:

Hej, 

Här är ytterligare en 40+ (snart 41) som precis påbörjat min första omgång med IVF. 
    Har idag tagit min 4e spruta gonal-f, börjar med fyrmadel imorgon och har UL på torsdag, spännande! 
    Har än så länge inte så mycket symtom, men blev lite illamående idag och så känner jag hur det sticker till i äggledarna samt att det drar i ljumsken emellanåt. Lite mer svullen om magen också. 

Har kört med Letrozol i knappt ett år innan detta eftersom jag hade ägg som en 30-åring, men nu hade de minskat ganska rejält så vi fick en snabb tid till IVF. 
    Jag har två barn, 9 och 12, men min man har inga barn så vår förhoppning är att få ett i början på nästa år. 

Håller tummarna för oss alla 🤰🏼

Välkommen:)

jag mådde också illa av sprutorna, men det var de 2 sista gångerna när jag hade maxdos av både Gonal f och menopur:(

jag har också 2 barn sedan tidigare, men min sambo har inga?

stort lycka till:)
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-06-08 18:14:18 följande:
    Hej! Det blev ett minus, men det känns helt PK. Nu blir det sommarpaus innan nya försök! Hur går det för dig? :) Jag hoppas du mår bra! 
    Åh nej:( 
    vad tråkigt:(

än så länge ingen mens, ruvardag 7
    har inte jätte mycket känningar faktiskt? 

testdag den 15: e
  • tussilago2023

I tisdags fick vi veta att 5 av 6 hade blivit befruktade. Idag har vi 4 som kämpar på.
    Om allt går bra blir det återföring imorgon.

• Noelani
    tussilago2023 skrev 2023-06-09 13:16:11 följande:

I tisdags fick vi veta att 5 av 6 hade blivit befruktade. Idag har vi 4 som kämpar på.
    Om allt går bra blir det återföring imorgon.

Åh håller tummarna för dig. Ser ju lovande ut med 4 st! 
    Hur många ägg hade du vid äggplocket? 
  • Orkidé8181

Jag testade positivt idag!Skrattande
    ganska starkt, är på ruvardag 11 och har testdag på torsdag ( ruvardag 14 ).

• Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-06-12 15:54:31 följande:

Jag testade positivt idag! // Skrattande
    ganska starkt, är på ruvardag 11 och har testdag på torsdag ( ruvardag 14 ).

Men åh vad glad jag blev! Jag loggade in idag för att höra hur det gått för dig. Stort grattis!!!!
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-06-12 20:34:06 följande:
    Men åh vad glad jag blev! Jag loggade in idag för att höra hur det gått för dig. Stort grattis!!!!

Tack Hjärta

har inte riktigt tagit in det än, tagit 2 test och de är jätte starka, både clearblue och testlagrets.
    tagin nu på em.

nu är det nästa tanke? är det en eller två?!?! 

många tankar men försöker fokusera på testdagen och så får vi ta det därifrån :)

hade samma tanke som dig, snart sommar och nya tag i höst, var inställd på å boka en resa faktiskt för å få annat å tänka på och se fram emot innan nuttt försök i höst?

• Noelani
    Noelani skrev 2023-06-09 22:10:44 följande:
    Åh håller tummarna för dig. Ser ju lovande ut med 4 st! 
    Hur många ägg hade du vid äggplocket? 
    Men grattis!! Vad inspirerande att höra - det var ditt fjärde försök väl?

Nu blir det äggplock för mig på fredag. Har bara 1 möjligen 2 ägg så det är lite lite.. Rejält nojig för att bara en skall hinna växa till sig och att den sen inte skall vara bra nog för att befruktas.. 
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-06-13 20:05:59 följande:
    Men grattis!! Vad inspirerande att höra - det var ditt fjärde försök väl?

Nu blir det äggplock för mig på fredag. Har bara 1 möjligen 2 ägg så det är lite lite.. Rejält nojig för att bara en skall hinna växa till sig och att den sen inte skall vara bra nog för att befruktas.. 
    Stort lycka till på fredag :)
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?