• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3

Ringde idag och fick reda på att de fryst en blastocyst igår, alltså på dag 6?.
    11 befruktade dag 1 slutade alltså med EN enda blastocyst.
    Dessutom anses väl 5-dagars något bättre än 6-dagars tror jag? 

Jättetacksam såklart för den lilla kämpen och ska försöka hålla hoppet uppe men det känns lite kämpigt just idag om jag ska vara ärlig. Det kommer nog kännas bättre snart , inte minst när vi så småningom får återföra den lilla blastisen  Hjärta

• Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-09-18 17:01:51 följande:

Jättetacksam såklart för den lilla kämpen och ska försöka hålla hoppet uppe men det känns lite kämpigt just idag om jag ska vara ärlig. Det kommer nog kännas bättre snart , inte minst när vi så småningom får återföra den lilla blastisen  Hjärta

Jag tänker tvärtom.. borde inte en 6-dagars vara en jäkligt stark liten rackare som klarat hela 6 dagar utanför kroppen? 
  • Orkidé8181

Åh, hoppas hoppas det är eran guldis ❤️

när blir det FET?
  • Anonym (Försöker också)

Åh all kärlek till den lille kämparen och dig också. Det är så jobbigt allt detta men en stark blastocyst väntar på dig. Sista försöket fick vi en blastocyst (vet ej dag) av 11 ägg och 8 befruktade. Jag tyckte också det var jobbigt, men känner Mig mer hoppfull nu när det gått någon vecka. Kram till dig! 
  • Noelani

Jag tror inte man ska hänga upp sig på kvantiteten.. Jag fick på 3 äggplock totalt 11 mogna ägg.. ännu färre befruktade och endast tre som klarade sig till dag 2... inte en enda blasto...

Och nu är jag gravid och igår fick vi se ett litet tickande hjärta :) 

Och jag har långt ifrån någon superbra kvalitet på äggen och gubben har dåliga spermier.. Men det är verkligen så möjligt!!

• Drömmenom3
    Noelani skrev 2023-09-18 17:15:54 följande:
    Jag tänker tvärtom.. borde inte en 6-dagars vara en jäkligt stark liten rackare som klarat hela 6 dagar utanför kroppen? 

Det är det att de trots allt varit lite segare i utvecklingen och tagit en dag extra på sig att bli en blastocyst .  Tror iallafall att om man har både 5-dagars och 6- dagars så går 5-dagars före. 

Men visst , kliniken hävdar samtidigt att de inte fryser något som inte håller toppkvalité.

• Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-09-18 17:46:27 följande:
    Åh, hoppas hoppas det är eran guldis ❤️

när blir det FET?
    Ja, hoppas Hjärta

Vet inte när FET blir. Beror ju på vad undersökningen av livmoderslemhinna visar. Om något onormalt så skickas remiss för operation. 
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-09-19 08:39:38 följande:
    Åh all kärlek till den lille kämparen och dig också. Det är så jobbigt allt detta men en stark blastocyst väntar på dig. Sista försöket fick vi en blastocyst (vet ej dag) av 11 ägg och 8 befruktade. Jag tyckte också det var jobbigt, men känner Mig mer hoppfull nu när det gått någon vecka. Kram till dig! 

Tack snälla du Hjärta Dina ord värmer.
    Ja usch , då detta dessutom är sista försöket för oss känns allt så extra känsligt. 
    Jobbigt också med komplikationen efter äggplocket mitt upp i alltihopa. 

Men jag har  landat mer  i det nu och känner mig såklart oerhört tacksam att iallafall få en chans till .

Var det i oktober ni skulle göra FET?

• Drömmenom3
    Noelani skrev 2023-09-19 09:32:11 följande:

Jag tror inte man ska hänga upp sig på kvantiteten.. Jag fick på 3 äggplock totalt 11 mogna ägg.. ännu färre befruktade och endast tre som klarade sig till dag 2... inte en enda blasto...

Och nu är jag gravid och igår fick vi se ett litet tickande hjärta :) 

Och jag har långt ifrån någon superbra kvalitet på äggen och gubben har dåliga spermier.. Men det är verkligen så möjligt!!

Stort grattis till det lilla hjärtat Hjärta
    Minns den känslan där på första ultraljudet- underbart!

Njut och fira massor

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?