• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Anonym (Försöker också)
    Anonym (K-And) skrev 2023-11-05 00:22:50 följande:

Här är en! Är 44 och vi försöker få till en skrut. följer gärna med på resan. Har inga barn sen innan men för tre år sedan började vi försöka på naturlig väg utan framgång 

Hej och välkommen! Försöker ni naturligt nu eller har ni börjat med ivf? Bara fråga om du undrar något det är många här som har bra erfarenheter och varit med om det mesta. 

Lycka till! 

• Drömmenom3

Orkidée :
    Tack ! Så skönt att badet överstökat. Hoppas du mår bra . Vilkenvecka är du i nu?Hjärta

Försöker också :
    Så trist att det inte tog sig denna gång men härligt att ni start är på t igen. Underbart att ha så många frysisar. Tror starkt på att någon av dem är er lilla bebisHjärta

Nu har jag fått mens och klartecken från kliniken att göra vårt allra sista  FET i denna cykel. Vår lilla 6- dagars kämpe. Hjärta Vill så gärna tro på den men det är svårt.

Sen, efter allt som hänt nu efter senaste äggplocket  med infektion och blödning* i buken samt hysteroskopi , är jag  helt slut både fysiskt och psykiskt. Det känns som att något försöker säga mig att det räcker nu. Kroppen vill inte  mer. 
    Det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn . Och om det är det blir det nog så, Försöker intala mig själv det iallafall. 

Drömmenom3 skrev 2023-11-15 21:20:38 följande:

Orkidée :
    Tack ! Så skönt att badet överstökat. Hoppas du mår bra . Vilkenvecka är du i nu?Hjärta

Försöker också :
    Så trist att det inte tog sig denna gång men härligt att ni start är på t igen. Underbart att ha så många frysisar. Tror starkt på att någon av dem är er lilla bebisHjärta

Nu har jag fått mens och klartecken från kliniken att göra vårt allra sista  FET i denna cykel. Vår lilla 6- dagars kämpe. Hjärta Vill så gärna tro på den men det är svårt.

Sen, efter allt som hänt nu efter senaste äggplocket  med infektion och blödning* i buken samt hysteroskopi , är jag  helt slut både fysiskt och psykiskt. Det känns som att något försöker säga mig att det räcker nu. Kroppen vill inte  mer. 
    Det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn . Och om det är det blir det nog så, Försöker intala mig själv det iallafall. 

Jag känner mig som dig helt klar. Även om vi har blastocyster i frysen så har vi nu gjort 11 återföringar i rad utan att lyckas (varav 4 missfall). 

Vi har några blastocyster kvar men sedan är det stopp. Kanske är dessa sista försök det som gör att man kan gå vidare mentalt och känna att man gjort allt men att nu räcker det. 

Men jag håller såklart hoppet uppe för mig och din lilla kämpe! Plötsligt händer det! 😀

Så skönt att du fått klartecken, vet du när FET blir av? Jag ska på återföring på fredag. :)

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-11-15 21:20:38 följande:

Orkidée :

Försöker också :

Förstår det ❤️
    såklart din kropp är trött, men nu håller vi alla tummar vi har för att den ska orka ta emot en blastis som fäster 😍

jag är i v 27 nu, tiden går galet fort!!! 😱
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-11-15 22:29:15 följande:

Jag känner mig som dig helt klar. Även om vi har blastocyster i frysen så har vi nu gjort 11 återföringar i rad utan att lyckas (varav 4 missfall). 

Vi har några blastocyster kvar men sedan är det stopp. Kanske är dessa sista försök det som gör att man kan gå vidare mentalt och känna att man gjort allt men att nu räcker det. 

Men jag håller såklart hoppet uppe för mig och din lilla kämpe! Plötsligt händer det! 😀

Så skönt att du fått klartecken, vet du när FET blir av? Jag ska på återföring på fredag. :)

Åh så spännande med återföring imorgon !  Heja dig och blastisen!
    Min återföring bör ske om ca 2 v .  Rädd att det kommer krocka med helgen men hoppas innerligt att det inte  gör det . 

• Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-11-16 16:22:25 följande:
    Förstår det ❤️
    såklart din kropp är trött, men nu håller vi alla tummar vi har för att den ska orka ta emot en blastis som fäster 😍

jag är i v 27 nu, tiden går galet fort!!! 😱

Tack!

Oj, v 27 - ja tiden går verkligen galet fort ! Otroligt spännande !

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-11-16 21:57:12 följande:

Tack!

Oj, v 27 - ja tiden går verkligen galet fort ! Otroligt spännande !

Ja verkligen!

men eftersom man varit ivf bubblan en tid innan själva grav så känns det ibland som den totala grav snart varat i 2 år 🤣🤣🤣

även om det gått fort nu på slutet?
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-11-17 07:57:42 följande:
    Ja verkligen!

men eftersom man varit ivf bubblan en tid innan själva grav så känns det ibland som den totala grav snart varat i 2 år 🤣🤣🤣

även om det gått fort nu på slutet?
    Förstår precis vad du menar Skäms
    Drömmenom3 skrev 2023-11-16 21:53:36 följande:

Åh så spännande med återföring imorgon !  Heja dig och blastisen!
    Min återföring bör ske om ca 2 v .  Rädd att det kommer krocka med helgen men hoppas innerligt att det inte  gör det . 

Återföringen gick bra idag men förhoppningarna är inte så stora. Jag tyckte den såg lite konstig ut i formen, men vad vet jag. :)
    Lite hoppfull i alla fall. 

Jag håller tummarna att du slipper helg-krock. Det hade jag fått den här gången men jag fick ta en Ovitrell förra fredagen för att rädda det. 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?