• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-10-14 09:55:22 följande:
    Grattis till v 22 och en liten kille Hjärta Hoppas du mår bra . Härligt att vara halvvägs redan 

Hysteroskopin är undersökningen/operationen jag ska göra när de ska in och kolla livmoderslemhinnan . Känns jobbigt men samtidigt vill jag ha det gjort ifall det är så att det är nån polyp eller annat som är fel . Hade dock inte räknat med detta i samband med  vårt sista försök. Känns lite tungt.
    Tack ❤️
    ja skönt att vara halvvägs 😊

aha tack för att du delar med dig 😊
    hoppas att det löser sig och blir bra och ger de perfekta förutsättningarna för erat nästa försök ❤️
  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-10-14 10:03:11 följande:

Åh jag håller tummarna för att det inte blir krock. Det där är så oroligt och frustrerande. Minns att det var på håret för mig en gång . 

Jag känner igen mig så i dina  känslor . Det pendlar väldigt men just nu då jag bara går och väntar på hysteroskopin känns det mest deppigt och jobbigt. Vill liksom bli av med detta och gå vidare. Tänker såklart på den lilla blastisen vi har men känner mig just nu inte jättehoppfull tyvärr. Men såklart vi ska försöka . När det nu blir Hjärta

Sen går tankarna kring om det är nåt onormalt med min livmoderslemhinna , har det i så fall påverkat tidigare försök  och  kan man  ens bevisa det?  Ja , vi får börja med att se vad de säger och utgå därifrån. 

Usch nu blev det väldigt deppigt?Skäms 
    Tänker på dig och håller tummarna hårt ! Ni har ju ganska bra förutsättningar med flera små blastisar som väntar Hjärta

Jag har märkt att det är just all väntan som får mig att bli mest deppad och negativ. När jag är i behandling eller det händer saker är det lättare att vara hoppfull. 

Det är såklart jättejobbigt att få vänta på hysteroskopi och resultat därifrån, men förhoppningsvis ger det ju bästa möjliga förutsättningar. Men jag vet hur det är. 

Jag fick positivt äl-test imorse, så förhoppningsvis blir det nu återföring på fredag! ❤️

Orkidé8181 skrev 2023-10-12 08:05:15 följande:
    Jag är i vecka 22 och vi väntar en liten kille 🥰

Nu kommer en dum fråga, och jag har inte läst igenom tråden, men vad är hysteroskopi för något?
    Lycka till med den oavsett 🥰
    Åh grattis till killen och vad härligt att du kommit så långt! Hoppas du får en fin resten av graviditeten! 
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-10-14 14:15:22 följande:
    Åh grattis till killen och vad härligt att du kommit så långt! Hoppas du får en fin resten av graviditeten! 
    Tack snälla ❤️

är så konstigt, allt känns som när jag var gravid för 15 år sedan? jätte skumt, känner igen alla känslor och biverkningar 😅

stort lycka till med FET på fredag 😃🙏🏻❤️
    jag har gjort 2 FET men de tog sig tyvärr inte? så den jag har nu är en 2 dagars 😊
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-10-14 11:50:51 följande:
    Tack ❤️
    ja skönt att vara halvvägs 😊

aha tack för att du delar med dig 😊
    hoppas att det löser sig och blir bra och ger de perfekta förutsättningarna för erat nästa försök ❤️
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-10-14 12:56:16 följande:

Jag har märkt att det är just all väntan som får mig att bli mest deppad och negativ. När jag är i behandling eller det händer saker är det lättare att vara hoppfull. 

Det är såklart jättejobbigt att få vänta på hysteroskopi och resultat därifrån, men förhoppningsvis ger det ju bästa möjliga förutsättningar. Men jag vet hur det är. 

Jag fick positivt äl-test imorse, så förhoppningsvis blir det nu återföring på fredag! ❤️

Jo det är bara det att det hade känts bättre om det var innan vi gjort alla dessa 6 återföringar ? Nu gör vi ju bara ett sista försök och även om vi kanske får bättre förutsättningar i livmodern om det nu lyckas ta bort en polyp eller vad de nu hittar så hjälper ju inte det om det inte är rätt embryo. Hade ju känts bättre om det var i starten och  vi hade 6 kommande återföringar att göra  ? Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag kan inte låta bli att tänka på de två tidiga plus jag ändå fått på dessa försök. Tänk om det var en polyp eller annat som var i vägen liksom. Det kommer vi antagligen aldrig få veta . 

Härligt med positivt ÄL-test @försökerockså . Fira ordentligt{#emotions_dlg.flower}

Drömmenom3 skrev 2023-10-14 20:48:23 följande:

Jo det är bara det att det hade känts bättre om det var innan vi gjort alla dessa 6 återföringar ? Nu gör vi ju bara ett sista försök och även om vi kanske får bättre förutsättningar i livmodern om det nu lyckas ta bort en polyp eller vad de nu hittar så hjälper ju inte det om det inte är rätt embryo. Hade ju känts bättre om det var i starten och  vi hade 6 kommande återföringar att göra  ? Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag kan inte låta bli att tänka på de två tidiga plus jag ändå fått på dessa försök. Tänk om det var en polyp eller annat som var i vägen liksom. Det kommer vi antagligen aldrig få veta . 

Härligt med positivt ÄL-test @försökerockså . Fira ordentligt{#emotions_dlg.flower}

Tack! Jag förstår precis hur du känner. Men borde de inte sett polyp/förtjockad slemhinna vid de andra försöken om det var något då. Jag tänker att man gör så många ultraljud hela tiden. Jag hoppas verkligen att de inte hittar något och att ni får gå vidare. 

Jag förstår dock den gnagande känslan av att något är fel. Jag har ju haft så många missfall och de har ju inte hittat vad som är fel, så varje gång känns som en chansning. 

Kag tänker på er och håller tummarna SÅ för det lilla embryot! ❤️

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-10-14 20:48:23 följande:

Förstår dig helt ❤️
    Och ja, så störigt om det är det de hängt på tidigare 😕

Är så mycket som ska stämma och funka? ibland önskar man att man kunde spola tillbaka tide, men tänker man om man/ de gjort si/ så så blir man nästan ännu mer ledsen och frustrerad 😕
    Men jag förstår absolut att tankarna går så?

Så tänkte jag också emellanåt under pågående försök, men märkte hur uppgiven jag blev, och jag insåg hur maktlös man är 😢
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-10-14 23:17:02 följande:

Tack! Jag förstår precis hur du känner. Men borde de inte sett polyp/förtjockad slemhinna vid de andra försöken om det var något då. Jag tänker att man gör så många ultraljud hela tiden. Jag hoppas verkligen att de inte hittar något och att ni får gå vidare. 

Jag förstår dock den gnagande känslan av att något är fel. Jag har ju haft så många missfall och de har ju inte hittat vad som är fel, så varje gång känns som en chansning. 

Kag tänker på er och håller tummarna SÅ för det lilla embryot! ❤️

Tack snälla du Hjärta

Jo jag vill gärna lita på dem när de säger att de inte sett nåt onormalt med slemhinnan innan . Jag har dock fått höra förr senast vid ett gyn besök för 4 år sen att jag hade en tjock livmoderslemhinna. Fick då göra en sån kompletterande undersökning direkt efter mensen då de sprutar in koksalt och undersöker med ul. Då dock dock slemhinnan fin ut och det var inget mer med det. Men tänker ändå att jag kanske har en lite tjockare slemhinna som växer sig ännu tjockare med alla hormoner vilket då kanske blir för tjockt. För jag har läst att varken en för tunn eller tjock slemhinna är bra för embryots chans att fästa . Jag har ju dock varit gravid två gånger men det var ju ett tag sen?..
    Polyper är ju inte heller bra och om jag nu har en så borde den ha vuxit till sig väldigt snabbt ? Men det kanske de kan - vet inte riktigt ?
    Som sagt så längtar jag efter att få detta gjort så man vet men samtidigt är jag jättenervös . Ibland gör man nämligen en Hysteroskopi under narkos . Får ångest bara av tanken . Har bara varit sövd en gång och vill helst inte bli det igen, 
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-10-15 03:08:24 följande:
    Förstår dig helt ❤️
    Och ja, så störigt om det är det de hängt på tidigare 😕

Är så mycket som ska stämma och funka? ibland önskar man att man kunde spola tillbaka tide, men tänker man om man/ de gjort si/ så så blir man nästan ännu mer ledsen och frustrerad 😕
    Men jag förstår absolut att tankarna går så?

Så tänkte jag också emellanåt under pågående försök, men märkte hur uppgiven jag blev, och jag insåg hur maktlös man är 😢

Ja maktlös är verkligen ordet och man blir ju nästan knäpp om man börjar tänka för mycket OM ?. 

Ta hand om dig och magen Hjärta

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-10-15 18:31:04 följande:

Ja maktlös är verkligen ordet och man blir ju nästan knäpp om man börjar tänka för mycket OM ?. 

Ta hand om dig och magen Hjärta

Även om det är svårt så måste man nog försöka leva i nuet och försöka vara där man är i processen? ibland var jag ju 2 år fram å insåg att om det inte skulle bli något så kanske det även var slutet för oss eftersom jag skulle hinna bli för gammal osv?

Hade varit annorlunda om vi hade barn sedan tidigare?

Håller alla tummar för er nu ❤️

Tack❤️
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?