• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-21 17:24:05 följande:

Fs456, 

Om de växt för lite så brukar man få spruta några dagar till. Jag hade bara 2 ägg första omgången och det plockade man... 

Sen växer de ju också mer mot slutet och ytterligare när du tar Ovitrelle..  så det finns nog goda chanser att de om 3 dagar kan vara dags för det 😊

Ah ok har ju tagit 8 sprutor och kommer vara uppe i 12 vid nästa VUL, dock rätt höga doser :/ Men slemhinnan var bra tjocklek så jag hoppas ju iaf få komma till äggplock OCH att de kan hitta min vänstra äggstock och nån bra blåsa där 😂 Visste inte att ovitrelle även kunde ge en skjuts. 
  • Noelani
    fs456 skrev 2023-09-21 17:52:21 följande:
    Ah ok har ju tagit 8 sprutor och kommer vara uppe i 12 vid nästa VUL, dock rätt höga doser :/ Men slemhinnan var bra tjocklek så jag hoppas ju iaf få komma till äggplock OCH att de kan hitta min vänstra äggstock och nån bra blåsa där 😂 Visste inte att ovitrelle även kunde ge en skjuts. 
    De sa min läkare.. 2 mm per dygn annars och 3 sista dygnet med ovitrelle.. 

Går du privat eller landsting? 
  • Anonym (Försöker också)
    fs456 skrev 2023-09-21 17:52:21 följande:
    Vad spännande, lycka till! Det har ju bevisats i den här tråden att det behövs bara en för att lyckas! 🌟 Håller tummarna för de tre och att det tillkommer någon till. 
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-21 18:36:29 följande:
    De sa min läkare.. 2 mm per dygn annars och 3 sista dygnet med ovitrelle.. 

Går du privat eller landsting? 
    Så pass mycket?! Får bara ta och leta fram min vänstra äggstock till nästa v, kan ju gömma någon blåsa där. Vi går privat. Blev rekommenderad ÄD men fick provstimulera. 
  • Noelani
    fs456 skrev 2023-09-22 01:33:27 följande:
    Så pass mycket?! Får bara ta och leta fram min vänstra äggstock till nästa v, kan ju gömma någon blåsa där. Vi går privat. Blev rekommenderad ÄD men fick provstimulera. 
    Privat är jag nästan säker de plockar så länge det finns minst 1... du har ju liksom betalat för det...

Ja de ska växa så enligt både min IVF läkare och vad jag läst i många grupper också 😅

Har de inte kunnat se något alls på vänstra så borde du ju ha chans till åtminstone någon där kan man tycka.

När är nästa VUL?
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-22 15:50:39 följande:
    Privat är jag nästan säker de plockar så länge det finns minst 1... du har ju liksom betalat för det...

Ja de ska växa så enligt både min IVF läkare och vad jag läst i många grupper också 😅

Har de inte kunnat se något alls på vänstra så borde du ju ha chans till åtminstone någon där kan man tycka.

När är nästa VUL?
    Skrivit sånt avtal att kmr vi ej till plock får vi 75# tillbaka. Lyckades få ett plus i april naturligt men tidigt mf. Vet ej om jag svarar så bra på stimulering. Gjorde VUL i naturlig cykel i augusti CD9 då hade jag 4 blåsor. En 9, 5 och 2mm.  Nästa VUL måndag och isf plock onsdag. Men får uppmana dem leta lite med efter den vänstra så det inte ligger nån blåsa där som lämnas.
  • Noelani
    fs456 skrev 2023-09-22 16:49:44 följande:
    Skrivit sånt avtal att kmr vi ej till plock får vi 75# tillbaka. Lyckades få ett plus i april naturligt men tidigt mf. Vet ej om jag svarar så bra på stimulering. Gjorde VUL i naturlig cykel i augusti CD9 då hade jag 4 blåsor. En 9, 5 och 2mm.  Nästa VUL måndag och isf plock onsdag. Men får uppmana dem leta lite med efter den vänstra så det inte ligger nån blåsa där som lämnas.
    Okej! Ja då kan de ju vara bra att tänka till... ang plock menar jag om det är för få.. 

Har du testat att stimulera med 2 olika preparat samtidigt ? Jag har ingen erfarenhet men verkar funka för många...

Bra tecken dock att du lyckats på naturlig väg! 
  • fs456
    Noelani skrev 2023-09-22 17:05:01 följande:
    Okej! Ja då kan de ju vara bra att tänka till... ang plock menar jag om det är för få.. 

Har du testat att stimulera med 2 olika preparat samtidigt ? Jag har ingen erfarenhet men verkar funka för många...

Bra tecken dock att du lyckats på naturlig väg! 

Är min första ivf så bara testat nedreglering enaton och FSH Fostimon set 300. Progesteron blir sen i injektionsspruta men har inte vågat hämta ut  Rädd det ska ge några förhoppningar 🙈

hur går det för dig?

• fs456

Var på andra VUL idag. Blåsa 1 var 21, den andra 15,5 sen någon på 10 bakom som var svår mäta. Fick 2 val. Plock på onsdag lr fredag med risk att de hinner släppa till fredag eller inte växa till sig till onsdag. Mitt första ivf, vill inte avbryta så valde köra onsdag. Hoppas så mkt att där o den på 21 ligger vårt guldägg. Har dock totalt stängt av känsloregister.  Förstår inte er som kört flera ggr. Orkar ni tillåta er ? känna? något?

• Noelani
    fs456 skrev 2023-09-25 13:55:43 följande:

Var på andra VUL idag. Blåsa 1 var 21, den andra 15,5 sen någon på 10 bakom som var svår mäta. Fick 2 val. Plock på onsdag lr fredag med risk att de hinner släppa till fredag eller inte växa till sig till onsdag. Mitt första ivf, vill inte avbryta så valde köra onsdag. Hoppas så mkt att där o den på 21 ligger vårt guldägg. Har dock totalt stängt av känsloregister.  Förstår inte er som kört flera ggr. Orkar ni tillåta er ? känna? något?

Hur har det gått idag? 💕

Ja stänger av gjorde man efter ett tag. Första omgången var värst.. Sen blev det på något sätt lugnare och mer rutin av de hela. 
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?