• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Anonym (Försöker också)

Så, då var man ruvare igen! Idag återförde jag en blastocyst, så nu är det bara att vänta. 

Hoppas ni alla har det bra och får en fin helg! 

• Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-10-15 19:11:41 följande:
    Även om det är svårt så måste man nog försöka leva i nuet och försöka vara där man är i processen? ibland var jag ju 2 år fram å insåg att om det inte skulle bli något så kanske det även var slutet för oss eftersom jag skulle hinna bli för gammal osv?

Hade varit annorlunda om vi hade barn sedan tidigare?

Håller alla tummar för er nu ❤️

Tack❤️

Så sant. 

Tack snälla för tummarna Hjärta

• Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-10-20 21:22:32 följande:

Så, då var man ruvare igen! Idag återförde jag en blastocyst, så nu är det bara att vänta. 

Hoppas ni alla har det bra och får en fin helg! 

Åh grattis, vad spännande ! 

Håller tummarna hårt Hjärta

Får ni ett foto på blastocysten där ni går? 

Vissa kliniker verkar ge det vilket jag tycker är fint. Förstå vad häftigt att ha den bilden om det tar sig.  Jag har själv fotat några av mina blastocyster .

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-10-21 15:51:32 följande:

Så sant. 

Tack snälla för tummarna Hjärta

❤️
    Drömmenom3 skrev 2023-10-21 15:58:42 följande:

Åh grattis, vad spännande ! 

Håller tummarna hårt Hjärta

Får ni ett foto på blastocysten där ni går? 

Vissa kliniker verkar ge det vilket jag tycker är fint. Förstå vad häftigt att ha den bilden om det tar sig.  Jag har själv fotat några av mina blastocyster .

Tack snälla! ❤️

De visar blastocysten på en skärm men man får inte en bild att ta med sig och jag hann inte få någon bild. 

När jag var utomlands så fick man en bild, så nu har vi en bild på dottern som blastocyst. ❤️ (det var iofs två som vi återförde). Det känns helt overkligt och fantastiskt att vi har en bild på henne från när hon blev till.

Jag har inga direkta förhoppningar den här gången men en fördel med det är att jag inte är speciellt nervös heller. 

Hoppas du får din hysteroskopi snart så du kommer vidare. Ha en fin lördag! 

• Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-10-21 18:51:07 följande:

Tack snälla! ❤️

De visar blastocysten på en skärm men man får inte en bild att ta med sig och jag hann inte få någon bild. 

När jag var utomlands så fick man en bild, så nu har vi en bild på dottern som blastocyst. ❤️ (det var iofs två som vi återförde). Det känns helt overkligt och fantastiskt att vi har en bild på henne från när hon blev till.

Jag har inga direkta förhoppningar den här gången men en fördel med det är att jag inte är speciellt nervös heller. 

Hoppas du får din hysteroskopi snart så du kommer vidare. Ha en fin lördag! 

Hur går det för dig? Hoppas du fått se ett fint plus redan.Hjärta

Jag överlevde hysteroskopin och det fanns inga polyper att ta bort så vet inte riktigt vad läkaren på Livio sett. Slemhinnan var inte helt jämn sa han men det varningen avvikande med det . Det hela var över på 15 min och har inte det minsta ont nu efteråt. Endast haft lite småblödningar. Hoppas vi kan sätta in vår allra sista lilla blastis innan jul. 
  • Anonym (K-And)

Här är en! Är 44 och vi försöker få till en skrut. följer gärna med på resan. Har inga barn sen innan men för tre år sedan började vi försöka på naturlig väg utan framgång 

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-11-04 23:38:14 följande:

Jag överlevde hysteroskopin och det fanns inga polyper att ta bort så vet inte riktigt vad läkaren på Livio sett. Slemhinnan var inte helt jämn sa han men det varningen avvikande med det . Det hela var över på 15 min och har inte det minsta ont nu efteråt. Endast haft lite småblödningar. Hoppas vi kan sätta in vår allra sista lilla blastis innan jul. 
    Vad bra att hysteroskopin gick bra 🥰

håller tummarna nu för att ni får tillbaka er lilla blastis innan jul ❤️
    när får ni veta när ni får tillbaka? 
  • Orkidé8181
    Anonym (K-And) skrev 2023-11-05 00:22:50 följande:

Här är en! Är 44 och vi försöker få till en skrut. följer gärna med på resan. Har inga barn sen innan men för tre år sedan började vi försöka på naturlig väg utan framgång 

Välkommen hit ❤️

vart i proceduren är ni? 😊
    Drömmenom3 skrev 2023-11-04 23:38:14 följande:

Hej! Vad skönt att allt gick bra för dig, jag hoppas du hinner med återföring nu innan jul. Själv hoppas jag hinna med två återföringar innan jul, eller såklart bli gravid. :)
    Jag testade negativt den här gången och sk redan nästa vecka in för ultraljud inför nästa återföring om ca 2 veckor. 

Jag håller tummarna för dig! 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?