Lilleplutt2022 skrev 2022-09-04 08:20:31 följande:
Oh så härligt! Har det gått bra hittills? Här är jag i väntan på behandling. Min temp sjönk något idag och har lite molnande värk så mensen kanske t om kommer några dagar tidigare. Egentligen ska den komma på torsdag och vanligtvis kommer den så som min app förutser att den ska komma.
Ser att jag skrev fel, skulle ju vara AFC
jag hade 32 så så iaf ett bra nummer men tyvärr har det ju inte gett någon lyckat resultat än för oss
saxade nedan från en sida som förklarar det väldigt bra
Antral follicle counts are a good predictor of the number of mature follicles that we will be able to stimulate in the woman?s ovaries when we give injectable FSH medications that are used for in vitro fertilization. The number of eggs retrieved correlates with
IVF success rates.
25-34
Normal
(good) antral count, should
have an excellent response to ovarian stimulation.
Likely to respond well to low doses of FSH drugs.
Very low risk for IVF cycle cancellation. Some risk for ovarian overstimulation if a Lupron trigger is not used for final egg maturation injection.
Excellent pregnancy success rates.
Hittills har det gått bra förutom att jag åkt på en urinvägsinfektion mitt upp i allt... Bättre nu tack vare penicillin. Meddelade kliniken som sa att det inte ska påverka behandlingen, Hoppas det är så.
Började med den andra sprutan igår också som ska förhindra för tidig äl och den var ju mindre rolig. Tjock nål och sved en massa efteråt samtidigt som jag var helt rödflammig på huden .
Imorgon ska jag på VUL för att se hur det ser ut. Är lite nojig över att det inte ska finnas tillräckligt många äggblåsor. Samtidigt är jag också lite nojig åt andra hållet -att det ska vara väldigt många och att jag kommer bli överstimulerad.
Fattar fortfarande inte riktigt vad AFC är för nåt... Jag har som sagt bara fått ta AMH och FSH.
Såg i ditt inlägg här ovan att du är igång nu också! Heja! Vilken dos är det du tar nu?