Anonym (Shiny) skrev 2023-04-22 15:07:17 följande:
Ok, tack för ditt svar!
Hur stor andel av dina embryon var friska när ni gjorde PGS senast? Jag har läst att så många som 80 % av äggen är defekta när man är 41-42 år.
Jag är väldigt ledsen idag, vet inte hur jag ska klara av ett negativt test till. Vill inte acceptera att det inte blir något. Känner att jag ångrar många val jag gjort de senaste åren. Jag väntade in rätt tillfälle (dumt). Vi ville inte försöka under Corona eftersom det var så oroliga tider. Gick en vidareutbildning som jag ville bli klar med först. Min föräldrar har varit sjuka, så det passade inte riktigt då. Ja, och åren gick.
Har av läkare fått höra att jag troligtvis kan få barn långt upp i åldern pga. min stora äggreserv. Men jag var inte riktigt medveten om att trots många ägg så är det äggkvaliteten som avgör.
Har till och med börjat fundera på äggdonation men är väldigt kluven.
Ursäkta om jag låter pessimistisk men denna ruvning har varit extra svår.
Kram till er alla!
Alltså du skulle bara veta hur mycket jag känner igen mig! Skulle kunnat skriva detta själv .
Dessutom har jag ju också två barn som jag är oerhört tacksam och lycklig över men känner precis som du att jag saknar ett tredje. Livet kom emellan här också och hade jag kunnat spola tillbaka tiden hade jag ändrat en del val jag gjort . Tycker det är jättetufft - att ångra att man inte gjorde detta tidigare och att det nu kanske är kört. Försöker bearbeta det för det går ju inte att ändra nåt.
Men än ger vi inte upp .
Håller tummarna för oss alla