Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
Tack! Jag förstår precis hur du känner. Men borde de inte sett polyp/förtjockad slemhinna vid de andra försöken om det var något då. Jag tänker att man gör så många ultraljud hela tiden. Jag hoppas verkligen att de inte hittar något och att ni får gå vidare.
Jag förstår dock den gnagande känslan av att något är fel. Jag har ju haft så många missfall och de har ju inte hittat vad som är fel, så varje gång känns som en chansning.
Kag tänker på er och håller tummarna SÅ för det lilla embryot! ❤️
Jo jag vill gärna lita på dem när de säger att de inte sett nåt onormalt med slemhinnan innan . Jag har dock fått höra förr senast vid ett gyn besök för 4 år sen att jag hade en tjock livmoderslemhinna. Fick då göra en sån kompletterande undersökning direkt efter mensen då de sprutar in koksalt och undersöker med ul. Då dock dock slemhinnan fin ut och det var inget mer med det. Men tänker ändå att jag kanske har en lite tjockare slemhinna som växer sig ännu tjockare med alla hormoner vilket då kanske blir för tjockt. För jag har läst att varken en för tunn eller tjock slemhinna är bra för embryots chans att fästa . Jag har ju dock varit gravid två gånger men det var ju ett tag sen?..
Polyper är ju inte heller bra och om jag nu har en så borde den ha vuxit till sig väldigt snabbt ? Men det kanske de kan - vet inte riktigt ?
Som sagt så längtar jag efter att få detta gjort så man vet men samtidigt är jag jättenervös . Ibland gör man nämligen en Hysteroskopi under narkos . Får ångest bara av tanken . Har bara varit sövd en gång och vill helst inte bli det igen,