Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
Lilleplutt, då blev det ett riktigt bra resultat för dig! Grattis! Hoppas innerligt att allt går vägen med ditt lilla frö! Tack så mycket för tipset om boken. Jag har redan plöjt nästan hela när jag legat till sängs under helgen. Den är riktigt bra och nu önskar jag att jag hade läst den tidigare. Men bättre sent än aldrig!
Vilken spännande fas ni båda är i nu. Förstår att det också kan var påfrestande också men så skönt att allt gått enligt plan för er hittills. 🥰
Drömmenom3, skulle gärna varit i din situation nu, tänk så kort tid du har kvar till testdag! ❤️ Så otroligt spännande.
Jag var som sagt på ÄP i fredags och fick ut 27 ägg! Tyvärr fick jag info om att det inte är möjligt med återförande utan det blir ett så kallat totalfrys. 😔 Inte vad jag hade hoppats på men min läkare var bestämd, hens medicinska bedömning var att vi inte kunde riskera att jag blir ordentligt sjuk. På ett sätt känns det ok för jag mår inte helt bra nu, känner av överstimuleringen och önskar inte bli sämre. Är trött, svullen och blir andfådd för minsta lilla. Så nu börjar en lång väntan på att förhoppningsvis kunna återför ett fruset embryo om ca ett par månader.
Fick också igår reda på igår att 16 ägg blivit normalt befruktade så jag hoppas att några överlever till frysen och klarar ett framtida FET. Nästa vecka får jag reda på mer hur de utvecklas och om det blir något till frysen. 🌼
Stort grattis till 27 äggblåsor och hela 16 befruktade ägg! Tror stenhårt på att ert guldägg finns bland de befruktade! Stor chans att ni får till frysen också .
Låter klokt av din läkare att inte vilja riskera att du blir sämre. Och FET är det ju många som blir gravida av .
Det positiva med det är ju om inte annat att man då inte är påverkad av alla medicinering vid färskförsök. Förstår att fetman kännas segt att behöva vänta men din hälsa går först och jag tror på ert/era blivande FET!
Jag kommer som sagt testa på tisdag 3 dagar innan testdag, då det tidigare varit min tur-testdag?. Men , men tror dessvärre inte att det funkat denna gång. Känner mig precis som före mens ; lite tung i huvudet, chokladsugen och lite svullen.
Men så länge jag inte blöder finns väl en liten chans antar jag :)