• Hamngatan100

Rösta blått = SD?

Om man rösta blått så röstar man väl automatiskt på SD?
    Jag är inte tillräckligt insatt men är det inte så att Kristersson flörtat med Jimmie ett tag.
    Om jag skulle göra valkompassen och tex hamna på L och sedan röstar på dem och det senare blir en borgerlig regering. Har jag då hjälpt Jimmie att få mer inflytande i svensk politik?

• Svar på tråden Rösta blått = SD?
  • Anonym (Nej)
    Hamngatan100 skrev 2022-08-10 10:26:42 följande:
    Rösta blått = SD?

Om man rösta blått så röstar man väl automatiskt på SD?
    Jag är inte tillräckligt insatt men är det inte så att Kristersson flörtat med Jimmie ett tag.
    Om jag skulle göra valkompassen och tex hamna på L och sedan röstar på dem och det senare blir en borgerlig regering. Har jag då hjälpt Jimmie att få mer inflytande i svensk politik?

Nej. Du har röstat på det parti du tror på.

Jag är liberal, vilket inte är SD. Långt därifrå. Jag kommer rösta L. Vad skulle jag annars göra? Rösta S som inte jag tror på och också  ge V makt då?
  • Anonym (Nej)

Ska jag som liberal då aldrig annars få rösta på mitt parti, menar ni i tråden?

• Gullvivor
    Anonym (Nej) skrev 2022-08-10 12:34:26 följande:

Du får rösta på vad du vill, men faktum kvarstår att rösta blått blir en indirekt röst på SD.
  • Limajo
    Anonym (Nej) skrev 2022-08-10 12:34:26 följande:

Varför skulle du inte få det?
  • Anonym (Nej)
    Limajo skrev 2022-08-10 13:42:17 följande:
    Varför skulle du inte få det?
    För att enligt folk här då så stödjer jag SD.
  • Anonym (Nej)
    Gullvivor skrev 2022-08-10 13:14:13 följande:
    Du får rösta på vad du vill, men faktum kvarstår att rösta blått blir en indirekt röst på SD.

En röst på S, V och MP eller C blir ju då, med ditt sätt att se på saken - en indirekt röst på att SD har de väljarskaror och maktmöjligheter de har nu då dessa blivit så stora under tiden vi haft rött styre.

En röst på MP blir ett sätt att se till att vi runtgår miljöbalken igen, lex Cementa, för att främja industrin på ett lagvidrigt sätt. 

osv.

• Limajo
    Anonym (Nej) skrev 2022-08-10 15:13:48 följande:
    För att enligt folk här då så stödjer jag SD.
    Och varför bryr du dig om vad främlingar på Familjeliv tycker? Det är väl dina egna åsikter som ska avgöra vad du röstar på?
  • Anonym (Nej)
    Limajo skrev 2022-08-10 16:10:30 följande:
    Och varför bryr du dig om vad främlingar på Familjeliv tycker? Det är väl dina egna åsikter som ska avgöra vad du röstar på?
    Ja och det är precis så jag resonerar och röstar L. Men att bli skälld för att stötta SD för det tycker jag är lågt. 
  • Limajo
    Anonym (Nej) skrev 2022-08-10 16:37:38 följande:
    Ja och det är precis så jag resonerar och röstar L. Men att bli skälld för att stötta SD för det tycker jag är lågt. 
    Jag tänker att de som är fixerade vid SD egentligen inte har så bra koll på politik så de väljer en fråga som de vet hör till den goda sidan och håller fast vid den. Nej till SD är den enklaste hållningen man kan ha i svensk politik. Den kräver ingenting utav dig och du vet att du får nickar i gehör från majoriteten. Hur vi sen ska lösa landets komplexa samhällsproblem, det kan man lämna därhän, för det enda som är viktigt är nej till SD.
  • Anonym (Nej)
    Limajo skrev 2022-08-10 17:02:47 följande:
    Jag tänker att de som är fixerade vid SD egentligen inte har så bra koll på politik så de väljer en fråga som de vet hör till den goda sidan och håller fast vid den. Nej till SD är den enklaste hållningen man kan ha i svensk politik. Den kräver ingenting utav dig och du vet att du får nickar i gehör från majoriteten. Hur vi sen ska lösa landets komplexa samhällsproblem, det kan man lämna därhän, för det enda som är viktigt är nej till SD.
    Kanske. Jag är mest brydd att man sätter allt på paus bara för att den enda frågan blir ?men stöttar du SD då?? 
Svar på tråden Rösta blått = SD?