Rösta blått = SD?
Jepp så det finns bara 3 att rösta på ,MP,S och C
Jepp så det finns bara 3 att rösta på ,MP,S och C
Ja en röst på högeralliansen är en röst på SD. Du kan inte få ihop en fungerande regering utan stöd från SD.
Fast med en stor andel röster på övriga borgerliga partier minskar ju SD:s inflytande i det blocket. Så tror man att det kan komma att bli regeringsskifte och vill minska SD:s inflytande så bör man ju i så fall rösta blått.
Jag är allt annat än för SD men tycker man ska rösta på det parti som har den politik som bäst överensstämmer med ens egna åsikter snarare än att försöka vara taktisk för att rösta ut någon annan.
Ska jag som liberal då aldrig annars få rösta på mitt parti, menar ni i tråden?
Jag har också fått höra att man inte kan rösta tex L för att det då ger SD mer inflytande.
Min fundering då till de som säger så är vad såna som mig ska göra. Ska vi rösta blankt eller på ett annat parti än det vi tror på har bäst politik? Hur länge? Ska jag hoppa över några val eller vänta till/om SD försvinner innan det blir okej att rösta på det jag vill igen? Skulle verkligen vilja ha svar på det.
Scenariet du spelar upp kommer inte att inträffa.
Jag vill leva inett samhälle med omfattande fri- och rättigheter, men det måste komma med vissa ansvar. En av de viktigaste ansvaren som förälder är att se till att ens barn får goda möjligheter att ha en plats i samhället. Innan tvångsomhändertagande blir aktuellt finns det en lång rad andra åtgärder. Redan idag finns ju förövrigt regelverk som gör att man kan tvångsomhänderta barn som hålls utanför samhället.