BIM sept -22
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
precis innan helgen startade min fertila per med lite fertilt sekret. Vet inte exakt när äl blir pga tidigt missfall i början av månaden, men brukar ha äl-flytningar i ungefär en vecka och beräknad äl är på torsdag så det verkar stämma. Hade sex i fredags så vi iallafall inte missar om den skulle komma tidigt.
tog också en boosterdos d-vit igår, men bara 15000 i. Ni som tar boost precis innan äl, vad är argumentet för det? som jag förstått det så vill man boosta ägglossningen, alltså få till en stark och frisk äl. Känns som det är för sent att påverka nånting dagen innan äl?
Vad säger ni om detta? Tror ni kroppen fortfarande försöker ägglossa? Cb fertilitetsmonitor har hittils visat bara "låg". Tidigare cykel har jag fått starka positiva samt "hög" & "max" på fertilitetsmonitor..
Vet inte om vi ska mysa ikväll eller hoppa över, vi har fått till det igår samt fredags..
Jojjans
Dagen innan ÄL ska jag inte vänta till. Men typ bekräfta två hela dagar med fertila sekret innan jag boostar. Så jag hinner få in lite bra simmare innan ägget lossar. Jag har 5 dagar fertilt sekret.
Barbrastreisand
Du borde boosta med D-vitamin! Det kan trigga ägglossning för dig!
Blinkande glad gubbe idag på morgonen :) Min kropp tog helt enkelt hand om mf smidigt som en vanlig mens! Har även känt fertilt sekret nu i morse. Så ägglossning sker antagligen nu inom 5-6 dagar
Hur går det för er andra, spec ni med BIM i tidig början av september. : )
1/9 Etaj
3/9 Barbrastreisand
4/9 Muurrreeee
5/9 Pörny
7/9 Jojjans
9/9 sofieodq
10/9 Katch91
11/9 Längtarefternästa
12/9 Cocachin
13/9 A13xandra13
13/9 ettanvandarnamn123
13/9 klara1997
14/9 Maymom
14/9 Roxwell
Barbrastreisand
Du borde boosta med D-vitamin! Det kan trigga ägglossning för dig!
Katch91
tack för infon om D-vitamin, nu har jag beställt den
har du tips om när jag ska ta den då? Vänta tills glad gubbe på ägglossningstestet? Eller blinkande?
Katch91 har man inte ägglossning inom 48 timmar efter glad gubbe ?
Katch91 har man inte ägglossning inom 48 timmar efter glad gubbe ?
Jag har cb advanced som mäter både östrogen och LH. Så blinkande glad gubbe visar på hög fertilitet och fast glad gubbe på maximal fertilitet.
I morse blinkade den vilket Stämmer helt överens med mitt fertila sekret som började igår kväll = mkt östrogen just nu. Brukar ha fertila sekret i 5 dagar så ägglossningen räknar jag med på fre-lö. Kommer inte ta något mer ägg-test fören på Onsdag eller Torsdag. Väntar mig en fast glad gubbe på Tors Ish. :)
Barbrastreisand
Nej det har jag inte gjort tidigare :) Tar mina vanliga tillskott men ingen boost. Ska det hjälpa Implantationen på nått sätt?