• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Klara1997

Katch91 okej trodde det var fast gubbe på testet, jag använder samma.

ska också prova Dvitamin dag 2 med fertilt sekret borde ju bli till helgen ungefär 
    spännande väntan nuTyst eller både och 

• Linneaeli

Är nyfiken på det här med D-vitamin boost, googlat runt lite men hittar inte jättemycket information. Någon som vill förklara varför man ska ta det och på vilket sätt de ska stärka ägglossningen? 

• Roxwell

Hallå där. Är nybörjare på ÄL test! Tog detta idag, förstår att det inte är positivt, men visar test alltid ett streck lr betuder detta (ändå ganska tydliga) streck att det är på väg?
  • Capprea

Hej alla! hoppar också in här. vi har två äldre barn (5 och 9) och tänkte göra ett försök till en tredje, en liten sladdis Glad

tog ut min hormonspiral i tisdags för en vecka sen, trodde jag fick positivt på ägglossningstestet på onsdagen, men fick en blödning tors-idag. för lite för att kalla det mens, men känns som kroppen blev lite ur balans. jag är osäker på när min bim är, mer än att den borde vara i september. 

längtar ihjäl mig,Hjärta så här otålig minns jag inte att jag kände förra gångerna!

@roxwell - ägglossningstesten mäter hormonet LH, det kan finnas i kroppen under hela cykeln och därför alltid visa ett litet svagt streck. Det ökar sedan precis innan ägglossning. bästa är att ta testen flera dagar, så kan man se om hormonet stegrar eller inte. Glad

• MyFirstBaby

Nu lyckas jag inte citera, men Tack för peppen Pörny! Såg att vi har BIM på samma dag, spännande! 

• Klara1997

Blinkade gubbe på ägglossningstestet idag
    knappt slutat blöda känns ju konstigt att få blinkade gubbe redan, men det brukar ju ta ca 5 dagar iof innan ägglossningen kommer då 

• Jojjans

Jag glömde ta äl-test igår men klassiska äl-flytningar skvallrar iallafall om fertiliteten. tyvärr känner jag mig inte lika sugen på att ligga som jag vanligtvis gör den här tiden av cykeln.  Det betyder kanske att äl kommer komma lite senare pga missfallet, men kan ju också bara vara ett tecken på stress över att det inte ska gå så lätt den här gången.. hoppas få till att ta ett test idag.

• Rosen3

Hoppar in här då mensen kommit. Försöker med första barnet och har snart testat i ett år. Dock två missfall längst vägen. Nu hoppas vi på ett plus som vill stanna! :) 

1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen3

• Cykelhjul
    1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen

Det känns som man är med i massa trådar nu haha men jag hoppar in även här. Vad spännande med så många med samma BIM

Ni som precis haft ägglossning, känner ni något i livmodern/äggstockarna? För mig hugger det till ibland, som att jag fortfarande har ägglossningssmärtan kvar. Har det blivit liknande för er? :) 
  • Pörny
    Cykelhjul skrev 2022-08-24 09:36:46 följande:
    1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen

Det känns som man är med i massa trådar nu haha men jag hoppar in även här. Vad spännande med så många med samma BIM

Ni som precis haft ägglossning, känner ni något i livmodern/äggstockarna? För mig hugger det till ibland, som att jag fortfarande har ägglossningssmärtan kvar. Har det blivit liknande för er? :) 
    Äl+3 här och fortfarande molande värk i magen och har haft sedan äl. håller tummarna för att det betyder nått bra och inte bara att kroppen dummar sig. 
Svar på tråden BIM sept -22