• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Katch91

Klara1997

se till att köpa ren vitamin D3
    jag köpte 5000IE, och 2000IE

En boosterdos är typ 25000-50000IE en gång månad när man ska ha ägglossning. Inte för tidigt 

• Klara1997
    {#emotions_dlg.flower}
    Katch91 skrev 2022-08-20 21:08:45 följande:

Klara1997

se till att köpa ren vitamin D3
    jag köpte 5000IE, och 2000IE

En boosterdos är typ 25000-50000IE en gång månad när man ska ha ägglossning. Inte för tidigt 

Tack för info
    ska jag ta det när ägglossningstestet ger blinkande gubbe ? 

spelar det någon roll vilken sort/märke  på D-vitamin ?

• Maymom

Började precis blöda, som ett missfall, det kom jätteplötsligt när vi satt i soffan och såg film, jag reste på mig och det var som att det buktade ut så jag sprang in i duschen. Var precis som en missfallsblödning med klumpar...

jag hade ju missfall 17 juni, mens 20 juli, trodde jag skulle få mens i måndags (15 aug) men hade fertilt sekret två dar innan samt höjning av temp 16 aug så trodde att det var sen ÄL, men nu måste jag nog ta ett graviditetstest och kolla om det var tidigt missfall eller om jag bör kolla upp detta...
    (vi har bara haft sex 2-3 ggr och sambon har inte kommit då så misstänkte verkligen inte graviditet)

• Katch91

klara1997

Apotekets utbud brukar vara alldeles för låg dos på de flesta av deras kosttillskott. 

Holistic är ett bra märke

• Katch91

Maymom 

Det kan ju ha tagit sig ändå såklart! Jag blev gravid i februari när vi hade oskyddat sex dag 6 i cykeln och ägglossning var dag 11?.. alltså levde de kvar så länge. Beklagar 

jag fick missfall 15/8 var så i vecka 5 (4+1) Senaste mensen innan Det var 18juli och jag hade sex tre gånger mellan 25-30/7 det var mitt fertila fönster då. Med en cykel på 25-26dagar. 

Köp i så fall RFSU Testa tidigt Som jag upplever som det mest känsliga. Men hormonnivån kan ju redan ha sjunkit såpass nu eftersom du börjat blöda. Jag testade positivt på CB ultratidigt digitalt på BIM och på BIM+2 började jag blöda och testade negativt en dag efter det. kan tillägga att jag aldrig fick positivt på ett vanligt graviditetstest som mäter från 25umol/l utan bara på 10umol/l. Så jag tror att jag fick en typisk kemisk graviditet. 

Jag håller mina tummar nu för fertila sekret i början på nästa vecka! 

• Maymom
    Katch91 skrev 2022-08-21 10:20:47 följande:

Maymom 

Det kan ju ha tagit sig ändå såklart! Jag blev gravid i februari när vi hade oskyddat sex dag 6 i cykeln och ägglossning var dag 11?.. alltså levde de kvar så länge. Beklagar 

jag fick missfall 15/8 var så i vecka 5 (4+1) Senaste mensen innan Det var 18juli och jag hade sex tre gånger mellan 25-30/7 det var mitt fertila fönster då. Med en cykel på 25-26dagar. 

Köp i så fall RFSU Testa tidigt Som jag upplever som det mest känsliga. Men hormonnivån kan ju redan ha sjunkit såpass nu eftersom du börjat blöda. Jag testade positivt på CB ultratidigt digitalt på BIM och på BIM+2 började jag blöda och testade negativt en dag efter det. kan tillägga att jag aldrig fick positivt på ett vanligt graviditetstest som mäter från 25umol/l utan bara på 10umol/l. Så jag tror att jag fick en typisk kemisk graviditet. 

Jag håller mina tummar nu för fertila sekret i början på nästa vecka! 

Tack för svar. 

jo man vet ju att det går men känns ju som små chanser. Men tog ett test inatt och visst var där ett svagt streck så verkar vara ett missfall, 4+4 isåfall.
    har avtagit nu, men är sjukt orolig eftersom jag jobbar idag, så nu blir det trosa med binda, plus menstrosa, plus cykelbyxa under hellånga byxor... och hålla tummarna att det inte drar igång igen...

men sååå mycket skönare att få det så tidigt jämfört med v.11 och 14 som tidigare, om man nu ska behöva få missfall. Dock jobbigt när det kommer utan förvarning och bara sprutar....
    ska jag behöva gå runt med binda jämt om jag blir gravid igen? :/

• Katch91

Jag väntar ju själv in min fertila period nu och drömmer massa nu om att jag missar min ägglossning och sånt haha. Måste chilla ner lite så inte jag sätter käppar i hjulet med mental stress : )

• Cocachins

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell

uppdaterade listan :)

• Barbrastreisand

Nu tror jag att jag passerat min ägglossning, men tror dock att vi började mysa för sent.. Fertilitetsmonitor visade lågt hela tiden, äl-stickor fick jag en liten ökning i torsdags, men inte starkt positivt som jag alltid brukar få. Misstänker att jag fick en snabb stegring? Eller kanske utebliven ägglossning. Appen räknar äl på fredag, vi fick till mys sent fredag kväll/natt till lördag samt sen lördag kväll. Så chanserna till ett plus känns långt ifrån denna gång Rynkar på näsan

1/9 Etaj
    2/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell

• Linneaeli

Hej allihopa hoppas att det är okej att jag också hoppar in i tråden.

Jag och min man försöker bli gravida med nr 2. Fick min mens idag så är på cykeldag 1, såklart tråkigt att de inte tog sig denna gång men samtidigt är jag tacksam för mensen då jag har haft lite strul med min cykel den senaste månaden. Blir vårt 3e försök denna månad Glad

Svar på tråden BIM sept -22