• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Cykelhjul
    Pörny skrev 2022-08-24 09:45:56 följande:
    Äl+3 här och fortfarande molande värk i magen och har haft sedan äl. håller tummarna för att det betyder nått bra och inte bara att kroppen dummar sig. 
    Samma här! Äl+4 för min del och det är en molvärk som håller i sig. Hoppas verkligen det är tecken på något (om än vääldigt tidigt) och som du säger inte kroppen som dummar sig.
  • Ettanvandarnamn123

Om min cykel är 28 dagar så ska jag ha ÄL 27e enligt appen (om jag har ÄL 14 dagar innan mens). Så igår fram till fredag morgon ska vi försöka ligga varje dag. Är tyvärr iväg fredag-söndag då det är ÄL? så typiskt att man är iväg just då. 

• Katch91
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-24 15:28:03 följande:

Om min cykel är 28 dagar så ska jag ha ÄL 27e enligt appen (om jag har ÄL 14 dagar innan mens). Så igår fram till fredag morgon ska vi försöka ligga varje dag. Är tyvärr iväg fredag-söndag då det är ÄL? så typiskt att man är iväg just då. 

Har du ÄL lördag kan dem högst sannolikt vänta inne i livmodertappen såpass länge tills ägget är redo. Ni kan ju också ligga en gång söndag när du kommit hem då ägget lever i 12-24h :)
  • Cykelhjul
    Sjuttonmånader skrev 2022-08-24 16:48:19 följande:

Är det någon som testat bidrottninggelé?

Jag har ätit det denna cykel :) Kände av ägglossningen lite tydligare men det kan ju absolut ha andra orsaker. Jag hoppas ju det är så magiskt som det påstås i de trådar jag läst haha

Har du börjat eller funderar på att börja?
  • Sjuttonmånader
    Cykelhjul skrev 2022-08-24 17:13:12 följande:
    Jag har ätit det denna cykel :) Kände av ägglossningen lite tydligare men det kan ju absolut ha andra orsaker. Jag hoppas ju det är så magiskt som det påstås i de trådar jag läst haha

Har du börjat eller funderar på att börja?
    Jag köpte hem igår o tog första igår kväll lär säkert inte hjälpa denna cykel då jag nyss haft mellanblödning eller nåt (asså eventuellt en ägglossningsfri cykel men ändå mens en vecka tidigt- jättelustigt!) Me  den tog precis slut så började nog lite sent. Har hört mycket gott om det, typ mirakelpiller xD men jag vet inte när jag ska ha varken äl eller mens nu mtp att det fuckat upp min regelbundenhet nu plötsligt... och dessutom så provade jag att tempo från igår morse o tycker jag har hög temp, asså det är så konstigt o jag är typ rädd att nåt är fel!  
  • Sjuttonmånader

Vi ska till gyn om ett par veckor och börja "utreda" då vi hållt på ett år nu. 
    Men hoppas hoppas och kommer göra allt för att bli typ placebo-påverkad av dessa piller nu haha, kan man bli placebo-gravid xD

• puglove
    Sjuttonmånader skrev 2022-08-24 17:56:45 följande:
    Jag köpte hem igår o tog första igår kväll lär säkert inte hjälpa denna cykel då jag nyss haft mellanblödning eller nåt (asså eventuellt en ägglossningsfri cykel men ändå mens en vecka tidigt- jättelustigt!) Me  den tog precis slut så började nog lite sent. Har hört mycket gott om det, typ mirakelpiller xD men jag vet inte när jag ska ha varken äl eller mens nu mtp att det fuckat upp min regelbundenhet nu plötsligt... och dessutom så provade jag att tempo från igår morse o tycker jag har hög temp, asså det är så konstigt o jag är typ rädd att nåt är fel!  

Jag testade med bidrottninggele (apiforce) med mitt första barn, tog sig den gången samma månad och första försöket. Började då äta dem på mensens första dag. 

Testade rosenrot i förra månaden och har inte fått tillbaka mensen. är 16 dagar sen nu och är inte gravid. Kan ev ha påverkat till senare ägglossning och därför förskjutit cykeln. Hmm det återstår att se!

• Sjuttonmånader
    puglove skrev 2022-08-24 18:01:56 följande:

Jag testade med bidrottninggele (apiforce) med mitt första barn, tog sig den gången samma månad och första försöket. Började då äta dem på mensens första dag. 

Testade rosenrot i förra månaden och har inte fått tillbaka mensen. är 16 dagar sen nu och är inte gravid. Kan ev ha påverkat till senare ägglossning och därför förskjutit cykeln. Hmm det återstår att se!

Det ska verkligen bli spännande o se om det funkar även för oss..!

Åh okej, vad jobbigt. Hoppas verkligen det kommer tillbaka snart och blir normalt så det kan bli en liten grodd för er <3

Hållet tummar för er alla!
  • Katch91

Läskigt med bidrottningele om de kan skjuta upp allt!

jag var lite orolig igår och idag för mig fertila sekret kändes som bortblåst. fick blinkande gubbe idag ändå men va orolig att östrogenet var påväg ner innan ägglossning. Men ju på kvällen kunde jag se det elastiska halkiga sekretet igen tack och lov. Ska hoppa på varann ikväll igen så det blir bra!
    hoppas på fast gubbe på CB testet på torsdag Kväll typ. Eller kanske redan ikväll eftersom sekretet tilltagit.

Svar på tråden BIM sept -22