• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Ettanvandarnamn123

@jojjans

Vi brukade kanske ligga 1 gång varannan månad eller en gång i månaden innan, för att jobb och sånt gjorde oss trötta och kom i vägen. För oss är sex inte så viktigt utan vi får närhet i vardagen ändå. Det är definitivt en omställning att ligga så ofta, vi båda vet typ när vi behöver ligga men blir lite som ett gemensamt projekt med team work. 

Är lite jobbigt att behöva tänka på att vi behöver ligga (annars blir det inte av) men när vi väl kommit igång så är det ju riktigt najs även om vi inte alltid var så sugna innan.

• Klara1997
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-28 10:12:29 följande:

@jojjans

Vi brukade kanske ligga 1 gång varannan månad eller en gång i månaden innan, för att jobb och sånt gjorde oss trötta och kom i vägen. För oss är sex inte så viktigt utan vi får närhet i vardagen ändå. Det är definitivt en omställning att ligga så ofta, vi båda vet typ när vi behöver ligga men blir lite som ett gemensamt projekt med team work. 

Är lite jobbigt att behöva tänka på att vi behöver ligga (annars blir det inte av) men när vi väl kommit igång så är det ju riktigt najs även om vi inte alltid var så sugna innan.

Men oj, jag har svårt att inte ligga med min man ist, så kanske därför vi inte behöver planera så mycket iof 
    alla är ju olika gällande sånt såklart 
  • Cykelhjul

Det går inte att citera.

Men här är en till som tycker det börjar bli riktig jobbigt med schemalagt sex. Fy fan vad det tar emot att ligga när man är sur på sambon men det är ÄL dagen så man måste haha.

Klara1997. Det var ett bra tips,  Ska nog köra så nästa månad om det inte blir något denna.

Alla "känningar/tecken" är borta nu när jag insåg att det kunde bero på annat haha 

• Acire94
    1/9 Etaj
    1/9 ewcia
    1/9 Acire94
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00

Råkade försvinna ur listan så la till mig själv!
  • Acire94

Någon som har bim tidigt i månaden som har blivit sjukt trött? De senaste typ 3 dagarna är jag otroligt trött och idag mådde jag illa av att känna lukten av en banan? Är säkert bara att jag vill för mycket men med båda tidigare barnen blev jag också illamående innan bim såååå man hoppas ju! Kommer dock inte ihåg hur tidigt så finns det fler här inne?

• Cykelhjul

Jag har BIM tidigt. Och dagarna efter ÄL hade jag så jäkla ont i äggstockarna och livmodern så jag fick ligga med vetekudde. Kände nog så fram tills bara någon dag sedan. Och sjukdomskänsla i kroppen såsom trötthet och yr. Men för min del så tror jag nog det är mer skengravid och "innan mensen" förkylning  :( 

Har du tänkt testa tidigt? :) 

• Pörny
    Acire94 skrev 2022-08-28 10:58:47 följande:

Någon som har bim tidigt i månaden som har blivit sjukt trött? De senaste typ 3 dagarna är jag otroligt trött och idag mådde jag illa av att känna lukten av en banan? Är säkert bara att jag vill för mycket men med båda tidigare barnen blev jag också illamående innan bim såååå man hoppas ju! Kommer dock inte ihåg hur tidigt så finns det fler här inne?

Jag har BIM 5:e :) jag har molvärk, svullen på kvällarna, och flytningar från helvetet. trött är jag ofta mellan äl och BIM men känner lukter tydligare tycker jag, banan luktar mycket och det brukar de inte göra, gymmar 5 dagar i veckan men i torsdags började det lukta väldigt mycket svett på gymmet, aldrig känt innan. håller tummarna för att vi får ett plus snart :) 
  • A13xandra13

Äntligen positivt LH-test, fick till det igår och nu är det bara att köra i ett par dagar till och hoppas på ett plus detta fjärde försök :)
  • Jojjans

Känner mig så himla dum nu. Har kört med äl-test senaste månaderna eftersom jag inte haft möjlighet att tempa. Kom inte riktigt ihåg hur länge man skulle doppa stickan (hade slängt förpackningen) och googlade snabbt. Enligt instruktionen på sporras hemsida skulle man doppa 5 sekunder. Jag har varit irriterad på att jag fått så himla svaga test och nu när jag precis varit och köpt en ny förpackning så ser jag att det i instruktionen står 15 sekunder! Det står alltså fel hos apotea.. så typiskt nu när min äl krånglar och min cykel inte känns som vanligt :( 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-28 08:32:31 följande:

Usch nu börjar det bli riktigt jobbigt att orka få till det regelbundet. Att ligga på schema är verkligen döden för vårt sexliv, och för vår relation med.

Igår hade vi världens bråk om det. Alltså vi är båda med på vilka dagar vi behöver ligga osv, men det är så tärande att det leder till bråk och ingen är sugen. Är det fler som känner igen sig? 

Känner igen mig! Kan inte säga att vi har vilt sexliv annars, men det blir mycket ligg på schema kring äl. Jag kan ibland bli sur när han säger att han är för trött, då börjar jag tänka "ja men tänk så får jag positivt idag och så missar jag öka chanserna om äl nu sker imorgon". Och då känns alla test meningslösa..  Men har blivit bättre då han gärna vill ha ett syskon, jag vill självklart också det men är mer inställd på att det kan ta tid.
    Jojjans skrev 2022-08-28 14:06:40 följande:

Känner mig så himla dum nu. Har kört med äl-test senaste månaderna eftersom jag inte haft möjlighet att tempa. Kom inte riktigt ihåg hur länge man skulle doppa stickan (hade slängt förpackningen) och googlade snabbt. Enligt instruktionen på sporras hemsida skulle man doppa 5 sekunder. Jag har varit irriterad på att jag fått så himla svaga test och nu när jag precis varit och köpt en ny förpackning så ser jag att det i instruktionen står 15 sekunder! Det står alltså fel hos apotea.. så typiskt nu när min äl krånglar och min cykel inte känns som vanligt :( 

Tror du det kan påverka så pass mycket? Tänker om halten av hormonet finns där så kanske det ändå hade gett utslag.. de gånger jag haft positiva (dock med 15sek) så har strecket kommit väldigt snabbt i jämförelse när det inte varit positivt. Jag gillar testlagrets äl-test (men inte deras graviditetstest). Hoppas bara din äl är sen! 
Svar på tråden BIM sept -22