• Jojjans

BIM sept -22

Även om det är fint att vara med i gänget igen så hade jag hoppats på att slippa var med här. Plussade för en vecka sen men idag är testet så gott som negativt (efter att ha varit starkare för några dagar sen) så nu går jag och väntar på missfall. 

vet inte när bim blir men nån gång i början av sep. Skulle inte förvåna mig om det blir på årsdagen då jag förlorade min dotter, ödets ironi. 

• Jojjans
    Pörny skrev 2022-08-09 14:12:51 följande:
    Men åh nej vad jobbigt  // {#emotions_dlg.flower}
    Barbrastreisand skrev 2022-08-10 00:25:31 följande:
    Nej vad tråkigt att läsa detta!! Har du kontakt med gyn eller ska du bara vänta? Usch.. skickar massa styrkekramarHjärta

Ja det är så vidrigt. tanken på att bli gravid den här sommaren har tröstat mig under snart ett år, det har hjälpt mig att läka förlusten. Så ett missfall river verkligen upp sorgen över allt som hände då. 

idaf fick jag rosa på pappret så gissar att det är pågång och kan förhoppningsvis räkna idag som dag 1 i cykeln. Får ta äl-test och justera om det inte stämmer.

3/9 Barbrastreisand 
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    14/9 Maymom

• Jojjans

Tack och lov har min missfallsblödning redan börjat avta. blödde mycket i typ två dagar och idag väldigt sparsamt. precis som min mens. Så tror verkligen jag kan räkna missfallets första dag som dag ett.

Har varit så otroligt ledsen. Kanske inte för missfallet i sig, utan för att allt blivit som det blivit, att vi inte fick ha våran dotter här hos oss, att jag inte ens är gravid än ett år efter att vi förlorade henne. Men nu när blödningen minskat så känns det ändå lite bättre. 

äl är beräknad 25/8, men det börjar vara mer regel än undanta att den kommer 1-2 dagar sent så vi får se. Snart dags att försöka igen vilket känns positivt! Min son blev till direkt efter ett missfall utan mens emellan, så vi håller tummarna för att historien vill upprepa sig. 

• Jojjans
    Pörny skrev 2022-08-12 19:54:26 följande:
    Skönt att det ändå går över fort, hemskt att du ska behöva gå igenom det också :( jag håller tummarna för dig och hejjar på att det ska gå snabbt och smidigt. 

tack! håller tummarna för dig också, det får vara vår tur nu!

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-08-18 09:17:26 följande:

Jojjans 

skickar styrkekramar till dig, kan inte ens tänka mig hur det är att förlora ett barn.
    jag har fått missfall i vecka 10, 7 och i vecka 6 ca fruktansvärt redan då 

Ta hand om dig  // Hjärta

ja det är såklart vidrigt. Har haft mf v 16 och v 6, sen fått min son (i vecka 34) och sen mf/förlust i vecka 21 och nu mf i vecka 5. Man tycker ju att det borde få vara nån måtta på eländet men jag vågar inte längre tänka Det kan inte bli värre än såhär - för det kan alltid bli värre?

jag hoppas jag blir gravid snabbt igen och att det vill stanna Hjärta

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-08-19 08:12:52 följande:

Hoppar in jag med!
    Har två barn sedan innan 9 och 12år och en bonusdotter på 12 också. Gifte mig i juni med min man och vi har inga gemensamma barn. Var ingen självklarhet om vi skulle skaffa något gemensamt barn då mannen är 12 år äldre än mig. Men jag är 30 och han 42, så i vi är ?unga? än ; )

Vi började Försöka i Juli med fertilt fönster 9-13/7 mitt i semestern med alla kidsen i en stuga med våningssängar på 15kvm?. Inte det lättaste hahaha

Men gravid blev jag, testade positivt ÄL+8-9 och Positivt på BIM. Men BIM+2 började jag blöda och är nu på cykeldag 5 och blöder nästan ingenting snart. Precis som en vanlig mens. Så någongång i nästa vecka räknar jag med halkigt  papper igen vid toabesöken. Brukar ha ca 2-3 torra dagar innan mitt fertila sekret börjar komma och varar i typ 5 dagar. 

Så tack och lov kommer vi vara barnlediga under i stort sett hela mitt fertila fönster :) 

Så från att ha varit otroligt ledsna över missfallet (vi hade nästintill redan köpt barnvagnen haha) så är vi nu jävligt pepp på ett nytt försök nästa vecka!

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    16/9 Cocachins
    13/9 klara1997 
    10/9 Katch91

då är vi på precis samma typ av cykel. Även jag fick ett tidigt missfall i början av aug och gissar på äl någon gång mellan 25-27 aug. 

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-08-19 19:28:48 följande:

@jojjans 

Härligt, typ samma för mig tror jag kommer vara fertil mellan 23-27/8 :) Hallå btw!!!!! Gå in på youtube och sök på Vitamine D and fertilit!

mind blowing. Jag har beställt hem ren D3 4000IE och skall ta en booster-dos precis Innan ägglossning och sen fortsätta med 2000IE varannan dag under graviditeten. 

Jag brukar ta en boosterdos på första dagen av fertilt sekret enligt vad vulverinekoos rekommenderar.
  • Jojjans

precis innan helgen startade min fertila per med lite fertilt sekret. Vet inte exakt när äl blir pga tidigt missfall i början av månaden, men brukar ha äl-flytningar i ungefär en vecka och beräknad äl är på torsdag så det verkar stämma. Hade sex i fredags så vi iallafall inte missar om den skulle komma tidigt. 

tog också en boosterdos d-vit igår, men bara 15000 i. Ni som tar boost precis innan äl, vad är argumentet för det? som jag förstått det så vill man boosta ägglossningen, alltså få till en stark och frisk äl. Känns som det är för sent att påverka nånting dagen innan äl?

• Jojjans

Jag glömde ta äl-test igår men klassiska äl-flytningar skvallrar iallafall om fertiliteten. tyvärr känner jag mig inte lika sugen på att ligga som jag vanligtvis gör den här tiden av cykeln.  Det betyder kanske att äl kommer komma lite senare pga missfallet, men kan ju också bara vara ett tecken på stress över att det inte ska gå så lätt den här gången.. hoppas få till att ta ett test idag.

• Jojjans

Nu har jag tagit äl-test i två dagar som ännu inte visar tecken på någon stegring (beräknad äl borde ha varit idag) så jag är övertygad om att äl kommer lite sent den här gången. Har haft lite hugg/svullnadskänsla i äggstockarna och fertilt sekret, fick till det både i tisdags och igår, men får väl fortsätta i helgen med och se vad som händer. Min bim lär iallafall skjutas upp, frågan är bara hur mycket..

Svar på tråden BIM sept -22