• Jojjans

BIM sept -22

Usch nu börjar det bli riktigt jobbigt att orka få till det regelbundet. Att ligga på schema är verkligen döden för vårt sexliv, och för vår relation med.

Igår hade vi världens bråk om det. Alltså vi är båda med på vilka dagar vi behöver ligga osv, men det är så tärande att det leder till bråk och ingen är sugen. Är det fler som känner igen sig? 

• Jojjans

Känner mig så himla dum nu. Har kört med äl-test senaste månaderna eftersom jag inte haft möjlighet att tempa. Kom inte riktigt ihåg hur länge man skulle doppa stickan (hade slängt förpackningen) och googlade snabbt. Enligt instruktionen på sporras hemsida skulle man doppa 5 sekunder. Jag har varit irriterad på att jag fått så himla svaga test och nu när jag precis varit och köpt en ny förpackning så ser jag att det i instruktionen står 15 sekunder! Det står alltså fel hos apotea.. så typiskt nu när min äl krånglar och min cykel inte känns som vanligt :( 

• Jojjans
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-28 10:12:29 följande:

@jojjans

Vi brukade kanske ligga 1 gång varannan månad eller en gång i månaden innan, för att jobb och sånt gjorde oss trötta och kom i vägen. För oss är sex inte så viktigt utan vi får närhet i vardagen ändå. Det är definitivt en omställning att ligga så ofta, vi båda vet typ när vi behöver ligga men blir lite som ett gemensamt projekt med team work. 

Är lite jobbigt att behöva tänka på att vi behöver ligga (annars blir det inte av) men när vi väl kommit igång så är det ju riktigt najs även om vi inte alltid var så sugna innan.

Cykelhjul skrev 2022-08-28 10:52:08 följande:

Det går inte att citera.

Men här är en till som tycker det börjar bli riktig jobbigt med schemalagt sex. Fy fan vad det tar emot att ligga när man är sur på sambon men det är ÄL dagen så man måste haha.

Klara1997. Det var ett bra tips,  Ska nog köra så nästa månad om det inte blir något denna.

Alla "känningar/tecken" är borta nu när jag insåg att det kunde bero på annat haha 

Igenkänning på detta! Vi ligger inte heller ens varje vecka i vanliga fall och det är en kombination av att kännas pirrigt och roligt att behöva köra oftare, men väldigt jobbigt när man inte får feeling men känner att vi måste ge det ett försök ändå. oftast blir det ju bra till slut men det tar mycket energi. 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-08-28 15:09:06 Tror du det kan påverka så pass mycket? Tänker om halten av hormonet finns där så kanske det ändå hade gett utslag.. de gånger jag haft positiva (dock med 15sek) så har strecket kommit väldigt snabbt i jämförelse när det inte varit positivt. Jag gillar testlagrets äl-test (men inte deras graviditetstest). Hoppas bara din äl är sen! 
    nej du har nog rätt, det kanske inte påverkar så mycket , och lagom när jag höll på att gå i taket av frustration över vad sjutton som händer med min cykel så tror jag att jag fick ett positivt äl-test äntligen (och på köpet plötsligt känner mig lite sugen på min kille, ett klockrent tecken på att äl är på gång!) 

jag har aldrig fått två likstarka streck utan det är såhär det brukar se ut för mig när det är positivt?

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-08-28 20:57:34 följande:
    Lycka till!
    mina stickor är slut så kanske skiter i dem, ägglossningen kommer väl ändå eller inte ev då Tyst

håller tummarna för dig, läst om hur du kämpat! 
    Jag hoppas alla får ett plus denna månad, har inte fattat att missfall varit så vanligt, men efter jag skaffade familjeliv så förstår man 
    jag har fått 3 missfall totalt i mitt liv! hemskt 

skickar en lyckospark för ett plus i september! Hjärta

Hjärta

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-08-28 23:29:17 följande:
    Wohoo sedärSkrattande ser lovande ut! Mina tidigare äl-stickor från graviditetskollens blev aldrig riktigt heller "jättestarka" som med testlagrets (trots med samma känslighet).

Även mitt test var idag positivt, brukar vanligtvis ha en dag..Hoppas kroppen släpper ett guldägg nu!

Och Så kul att våra cyklar synkar igen trots allt! 

jaa så kul att våra kroppar fortsätter att synka! Då är det bara en synkad Graviditet som fattas Skrattande

vi fick till det i lördags men hoppade över igår. Ska satsa på ett sista försök ikväll. Jag är inte jätteorolig när det kommer till att få till det på rätt dag. Har blivit gravid av sex (med min nuvarande kille) både 3 och 4 dagar före (bekräftad) äl. 

Etaj, STORT grattis!! hoppas det sätter tonen för tråden att första personen på listan plussat redan innan månaden börjat. Nu fortsätter vi med plus varje dag tycker jag Hjärta

• Jojjans

Väldigt glad att vi hoppade över att ligga igår och sparar det till ikväll istället, för mer positivt än såhär blir det väl knappt! Och ligga mer än varannan kväll  kommer inte på fråga hos oss hahaTungan ute

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-08-29 13:56:44 följande:

@jojjans 
    GRATTIS till en magnifik stegring!!!!! Nu är det bara att kötta på ;) 
    Håller tummarna för att det skall ta sig för er!

tack för peppen!! YES nu kör vi Skrattande

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-08-29 19:26:52 följande:

Jag är på ÄL+2-3 och letar symtom/stick/kramper haha. Om man ändå bara kunde chilla lite. 

Jag fick positivt med RFSUs testa tidigt (lila förpavikning) på ÄL+7-8 ca men negativt med alla Clearblue testa tidigt fram till BIM då jag fick positivt på CB först. Tyvärr fick jag ju missfall 15/8 och hoppas nu på ny graviditet utan någon mens i mellan. 

Men misströsta inte, olika märken är olika känsliga och ja ÄL+5-6 är tidigt <3

vet inte hur jag ska klara hålla mig heller. Lovade mig själv att denna gång gå till BIM??. Jag håller inte alltid vad jag lovar

gu vad skönt att du fick äl så snabbt efter ditt missfall! mitt missfall startade ju den 10/8 och lär få ägglossning imorgon enligt äl-test och känningar. Hade hoppats på att jag skulle kunna räkna missfallet som mens men blödningen drog ut på tiden några dagrar, gissar att det fanns rester..

men håller verkligen med dig om att olika märken ger olika tydligt. Men denna gången med tidigt missfall plussade jag sent och svagt och med väldigt långsam stegring. Tidigare har jag plussat på äl+9.

jag ska försöka hålla mig till äl+11 den här gången iallafall. jag är lite rädd för svaga test då jag bara kommer tolka det som risk för missfall igen.

• Jojjans
    Pörny skrev 2022-08-30 07:52:21 följande:

Fick ett svagt streck på ett testa tidigt idag :) äl+9 så tidigt än. vet inte om ni ser nått alls, i verkligheten är det ett rosa streck.  //

Jag ser!! Så spännande :)

Svar på tråden BIM sept -22