• Anonym (?)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Med inspiration från en annan tråd. Du kvinna som slutat tända på din man i en längre relation. 

Vad har varit anledningen? Eller har det inte egentligen funnits nån tydlig anledning?

• Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?
  • New  Dawn

Jag tror dessa frågeställningar är komplexa. De som angett en specifik anledning måste ställa sig frågan...Skulle du tända på mannen om han ändrar sig på den punkten. Vissa tror kanske detta, men sedan uteblir attraktionen ändå... Även OM mannen ändrar sig uteblir attraktionen.

Vissa förstår nog att attraktionen inte hänger på någon detalj de retar sig på,men hakar ändå upp sig på något. Kanske för att göra det lättare. Kanske för att skjuta sanningen från sig själv.... Sanningen, som handlar om... kärlek. 
    Mitt råd är att försöka vara ärlig mot dig själv. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Kvinna)

Ska man tro undersökningar om kvinnors lust så vill många ha mer sex som oftare inkluderar orgasm. Också att männen klagar över sexbrist, enligt kvinnorna gör lite för att ge kvinnan njutning. Verkligen generaliseringar men åtminstone min lust har dött av för många torra husfridsknull. Tror det kan vara svårt för män att förstå (intrycket jag har fått här) att penetration ör en lustdödare om inte kvinnan är 100 redo. En del tycks tro att mer sex genom inplanerade samlag är lösningen på problem med lusten. Min insikt är att samlag utan tillräcklig lust är det värsta man kan göra. En frustrerad partner på det som nöstan jagar en i söngen och slutet på lusten är nära. 

Lägg sen till att relationer är det svåraste vi gör här i livet. Och att pojkar oftast inte har lärt sig att vårda relationer. Att ha fokus på relationer inpröntas och belönas tidigt hos flickor

• New  Dawn
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 22:37:15 följande:

Ska man tro undersökningar om kvinnors lust så vill många ha mer sex som oftare inkluderar orgasm. Också att männen klagar över sexbrist, enligt kvinnorna gör lite för att ge kvinnan njutning. Verkligen generaliseringar men åtminstone min lust har dött av för många torra husfridsknull. Tror det kan vara svårt för män att förstå (intrycket jag har fått här) att penetration ör en lustdödare om inte kvinnan är 100 redo. En del tycks tro att mer sex genom inplanerade samlag är lösningen på problem med lusten. Min insikt är att samlag utan tillräcklig lust är det värsta man kan göra. En frustrerad partner på det som nöstan jagar en i söngen och slutet på lusten är nära. 

Lägg sen till att relationer är det svåraste vi gör här i livet. Och att pojkar oftast inte har lärt sig att vårda relationer. Att ha fokus på relationer inpröntas och belönas tidigt hos flickor

Jag tror också att penetrerande sex utan lust ganska lätt dödar lusten.
    Så klart reagerar kroppen instinktivt mot detta. Sex förknippas ofrivilligt som något ointressant, kroppen slutar svara... sex blir ännu mer negativt... kroppen svarar inte alls,... sex blir då tom obehagligt, sex blir något negativt... Något att undvika.
    Om hjärnan försöker ändra sig, för relationen skull tex , strävar kroppen emot. Dörren är låst och nyckeln borta. (i alla fall väldigt svår att hitta) 

Sedan tror jag relationener inte bara har med sexlust att göra, men sex, i sig, påverkar relationen. Dåligt sex är dåligt för relationen. Inget sex är dåligt för relationen.....

Samtidigt kan man vända på steken... 
    Ett dåligt sexliv kan också vara ett symtom på att resten av relationen är dålig. Bråk, ojämställdhet, minskad kärlek osv kan också visa sig som ett fattigt sexliv... Ett fattigt sexliv sjävdör.
    Vad är hönan och vad är ägget...Det är svårt att veta och kanske finns inget tydligt svar, för allt hänger ihop. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-06-21 14:48:46 följande:

Att många män tröttnar tror jag beror på att många kvinnor är väldigt ambivalenta och motsägelsefulla, de verkar inte veta vad de vill utan kräver ständig anpassning samtidigt som det inte ska vara överraskningar utan de ska styra och ställa. Det är verkligen inte lätt att tillgodose sådana svängningar.
    Ja de är ibland ambivalenta. Och män är å sin sida ganska bekväma av sig.
  • Anonym (trött)
    New Dawn skrev 2022-06-21 22:01:04 följande:
    Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Jag tror dessa frågeställningar är komplexa. De som angett en specifik anledning måste ställa sig frågan...Skulle du tända på mannen om han ändrar sig på den punkten. Vissa tror kanske detta, men sedan uteblir attraktionen ändå... Även OM mannen ändrar sig uteblir attraktionen.

Vissa förstår nog att attraktionen inte hänger på någon detalj de retar sig på,men hakar ändå upp sig på något. Kanske för att göra det lättare. Kanske för att skjuta sanningen från sig själv.... Sanningen, som handlar om... kärlek. 
    Mitt råd är att försöka vara ärlig mot dig själv. 

Fast i den här tråden är det väl inte främst detaljer som tagits upp som orsaker. Att till exempel smita från sitt ansvar i hemmet, vara otrevlig och vara egoistisk i sängen är inte direkt småsaker och i mitt tycke fullt förståeliga orsaker till förlorad attraktion.
  • Danne59
    CyniskOptimist skrev 2022-06-21 12:21:19 följande:

Läste en artikel på Psychology Today för ett bra tag sedan..

Artikeln menade att kvinnor har ett dilemma vad gäller val av partner. Naturligt sett så tänder ni ofta sexuellt på en man som uppvisar hälsosamma fysiska attribut, med "bra gener" och en stark självsäkerhet, ihop med en som är ansvarstagande och blir en bra pappa. Problemet är att alla dessa attribut sällan visar sig i en och samma man nuförtiden (läs: playern vs familjepappan, "bad boy" vs "den snälle killen" etc). Så med det så skiftar kvinnors "smak" på män efter i vilket skede i livet hon befinner sig i och vilka drifter och behov som har överhanden. Jag vet att detta är en aning generaliserande, men artikeln var intressant. Tankar om detta? Rätt? Fel? Halvrätt? 

Sen så måste jag säga att många män är sjukt korkade som låter sig förfalla på de sätten som beskrivs, det är något jag inte kan förstå. Tror mycket handlar om att inte sluta utvecklas som person. Stagnerar man som människa så gör man det även gentemot sin partner. För det verkar ju som att männen som beskrivs ovan var bra partners i början men sedan tappade det som gjorde dem attraktiva. Jag antar att de tänker "nu är hon ju min" och behöver då inte längre anstränga sig.

Sen ligger det ju tyvärr i människans natur att ta för givet det vi hela tiden har tillgängligt, och det är en svår nöt att knäcka för de som bor ihop.

Efter någon tid gör båda man och kvinna om på sig själva, eller man eller kvinna gör om på varandra.
    Därför. Back to, the person I fell in love with.
    I början av ett förhållande var båda kåta. Uppmärksamhet.
    Kom ihåg det som var på den tid. Sök tillbaka, 
    Och. Alltid 2 om att någonting går fel.
    Att kommunicera så jävla viktigt.
  • Anonym (Viz)

Ja var ska jag börja... att han oftast är sur och grinig, gnäller över pengar och det ska snålas på allt som gäller hushållet men själv köper han verktyg och maskiner för massor av tudenlappar, missunnar mig och barnen för att han ska ha all prioritet, sitter jämt framför tv med sport och gör inte mycket i det dagliga för att avlasta mig, sedan förväntas man ställa upp på sex och då blir han arg om man gör det men inte njuter av det. 

• Anonym (Kvinna)
    Danne59 skrev 2022-06-22 07:40:31 följande:
    Efter någon tid gör båda man och kvinna om på sig själva, eller man eller kvinna gör om på varandra.
    Därför. Back to, the person I fell in love with.
    I början av ett förhållande var båda kåta. Uppmärksamhet.
    Kom ihåg det som var på den tid. Sök tillbaka, 
    Och. Alltid 2 om att någonting går fel.
    Att kommunicera så jävla viktigt.
    Att hävda att det alltid ör två om att orsaka när något gått snett i en relation är en floskel som används alldeles för mycket. Tyvärr är det två som får ta konsekvenserna om en i ett förhållande gör om samma misstag gång på gång. Två som måste engagera sig för att positiv utveckling framåt. 

Men nu pratar vi om varför kvinnor tappar lusten i en relation. Det har du fått många svar på som du kanske kan lära dig något av. 
  • Danne59
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-22 08:31:23 följande:
    Att hävda att det alltid ör två om att orsaka när något gått snett i en relation är en floskel som används alldeles för mycket. Tyvärr är det två som får ta konsekvenserna om en i ett förhållande gör om samma misstag gång på gång. Två som måste engagera sig för att positiv utveckling framåt. 

Men nu pratar vi om varför kvinnor tappar lusten i en relation. Det har du fått många svar på som du kanske kan lära dig något av. 
    Fair enough.
    Har läst med stor intres. Jag har lärt av livet, och kan fortfarande. Känner igen en del. Inte felfri, men jobbar på det.
    Lysna och var uppmärksam på alla signal. 
  • Anonym (trött)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-22 08:31:23 följande:

Jag håller med. Det finns människor som är mer egoistiska än andra i relationer och   ofta kör över andra och kräver att allt ska vara på deras villkor. Och dessa individer finns både bland kvinnor och män.
Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?