• Anonym (?)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Med inspiration från en annan tråd. Du kvinna som slutat tända på din man i en längre relation. 

Vad har varit anledningen? Eller har det inte egentligen funnits nån tydlig anledning?

• Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?
  • Anonym (Rghjhhfg)
    Soryu skrev 2022-06-20 22:09:35 följande:
    Håller med om det. Samtidigt så är det ju rent generellt så att människor borde titta på sin egen del i det hela i kärleksrelationer. Bara de svar som kommit i denna tråd visar ju hur lätt det är att lägga hela skulden på sin partner, där kvinnor berättar om hur deras man förändrats till det sämre vilket fått dem att tappa lusten. Men vad är deras egen del i relationssamspelet?

Jag förstår frågeställningen i tråden och tycker att den har ett värde i sig. Det kan vara bra för oss män att få bättre kunskap om vad kvinnor inte tycker om och kan tappa lusten av. Samtidigt visar svaren hur lätt det är att förlägga hela skulden på någon annan.

Och ditt svar visar på hur ofta män direkt måste skjuta tillbaka 'skulden' på kvinnan. 

Ibland är det faktiskt bara mannens fel. Eller kvinnans. Jag sa till om vad jag behövde, han struntade i det eller gjorde minimum för att jag skulle sluta tjata som han tyckte. Hans beteende kom efter att barnen föddes. Då försökte jag ju så klart hålla ihop familjen, men han gled bara på och var som en tonåring. 

Nu, i mitt nuvarande förhållande blev det nästan skilsmässa. Jag valde att läsa en bok om relationer och såg felen jag gjorde även om det var av välmening. Så jag ändrade mig vilket både blev lite tvingande för min man att skärpa sig men också gav honom chansen att göra det. 

• Anonym (Beteendet)
    Soryu skrev 2022-06-20 22:09:35 följande:
    Håller med om det. Samtidigt så är det ju rent generellt så att människor borde titta på sin egen del i det hela i kärleksrelationer. Bara de svar som kommit i denna tråd visar ju hur lätt det är att lägga hela skulden på sin partner, där kvinnor berättar om hur deras man förändrats till det sämre vilket fått dem att tappa lusten. Men vad är deras egen del i relationssamspelet?

Jag förstår frågeställningen i tråden och tycker att den har ett värde i sig. Det kan vara bra för oss män att få bättre kunskap om vad kvinnor inte tycker om och kan tappa lusten av. Samtidigt visar svaren hur lätt det är att förlägga hela skulden på någon annan.
    Ja du okända man. Vad gjorde jag som kvinna, fru och mamma  för fel, vilken skuld hade jag? Låt mig se....jag var hemma dygn i sträck med tre barn. Skötte allt. Det var dåligt av mig. Jag var inte kåt, glad och tacksam när han kom hem. Det var ju också dåligt av mig. Jag ville inte knulla med honom 4 kvällar i sträck och sedan vara ensam igen några dagar. Jag borde naturligtvis tänkt på min del i det hela. Piffat upp mig efter att barnen somnat,  lagat lite god mat till oss, verkligen visat hur jag längtat efter honom, visat honom min uppskattning. Hur svårt kan det vara egentligen? 
    Ja jag borde sett min del i sexbristen. Du har såå rätt! 
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Beteendet) skrev 2022-06-21 00:07:37 följande:
    Ja du okända man. Vad gjorde jag som kvinna, fru och mamma  för fel, vilken skuld hade jag? Låt mig se....jag var hemma dygn i sträck med tre barn. Skötte allt. Det var dåligt av mig. Jag var inte kåt, glad och tacksam när han kom hem. Det var ju också dåligt av mig. Jag ville inte knulla med honom 4 kvällar i sträck och sedan vara ensam igen några dagar. Jag borde naturligtvis tänkt på min del i det hela. Piffat upp mig efter att barnen somnat,  lagat lite god mat till oss, verkligen visat hur jag längtat efter honom, visat honom min uppskattning. Hur svårt kan det vara egentligen? 
    Ja jag borde sett min del i sexbristen. Du har såå rätt! 
    Men moget..
  • exandthecity
    Anonym (?) skrev 2022-06-20 21:39:05 följande:

Tänker mig att den här tråden skulle kunna funka som ett wake-up-call för en del av de män som startar alla dessa trådar om att frun inte längre vill ha sex. 

Tyvärr det funkar inte så. Alla vi män på FL har tagit majoriteten av alla blöjbyten/lämna/hämta/skjutsa/handla/matlaga/diska/städa och dessutom har vi själva snickrat utbyggnaden på huset, medans (ex?) frun pimplade rosé med väninnorna på trallen (också lagd av oss såklart). Vi har kroppar som gudar, hingstballe och våra tungor och fingrar ger kvinnan multipla fontänorgasmer om hon bara hade önskat efter vår romantiska uppvaktning.
  • Anonym (Beteendet)
    Anonym (Hallå) skrev 2022-06-21 00:14:44 följande:
    Men moget..
    Tack Glad. Hade jag inte varit så besviken och trött när han kom hem så hade vi nog haft ett fungerande sexliv. Jag borde tänkt mig för och sett min skuld i det hela. 
  • exandthecity
    exandthecity skrev 2022-06-21 00:18:45 följande:
    Tyvärr det funkar inte så. Alla vi män på FL har tagit majoriteten av alla blöjbyten/lämna/hämta/skjutsa/handla/matlaga/diska/städa och dessutom har vi själva snickrat utbyggnaden på huset, medans (ex?) frun pimplade rosé med väninnorna på trallen (också lagd av oss såklart). Vi har kroppar som gudar, hingstballe och våra tungor och fingrar ger kvinnan multipla fontänorgasmer om hon bara hade önskat efter vår romantiska uppvaktning.
    glömde alla turerna till ÅVC
  • Anonym (Inga explosioner)

Började egentligen med att hans sexlust sjönk under längre tid (den var ganska låg från början men då sexet var prima när vi väl hade sex så kändes det inte som ett problem att anpassa min lust efter) men den sjönk till att bli nästan obefintlig. Detta skapade någon form av ondcirkel för min man som började känna sig pressad vilket gjorde att det tog ännu längre tid mellan gångerna vilket i sin tur gjorde att pressen kom tillbaka ännu starkare - ja, det är iaf så han förklarat det för mig. Att han fick känslor av misslyckande och att han kände sig oattraktiv. Jag försökte i många år stötta, prata hjälpa osv - visa honom att jag finner honom åtråvärd och attraktiv. Försökt visa att det är kravlöst, gjort mig fin, föreslagit parsamtal - ja, allt men inget funkar och han vägrar ta hjälp. Själva sexet har också genom detta blivit lidande... tillsist kändes det som att det bara var något han ville få ur vägen, att jag bara var något att tömma sig i och alla negativa känslor han känner mot sig själv började manifestera sig i mitt eget huvud och där någonstans dog min attraktion och sexlust till honom. 

• Anonym (trött)

Han ville ha sex sällan och då enbart sent på kvällen när jag var väldigt trött. När vi hade sex var han inte heller särskilt intresserad av min kropp och njutning utan det var nästan bara fokus på honom. Ville jag ha orgasm fick jag fixa det själv.

• Anonym (Hanna)

Han slutade vara kärleksfull mot mig men ville fortfarande ha sex. Om jag efter en jobbig dag bara ville ha en kram en stund så började han stöna och kladda. Jag blir inte kåt på två sekunder och då blir det väldigt jobbigt att vara nära någon som blir det. Jag började därför undvika honom fysiskt, han blev ännu mer på när vi väl rörde varandra. Ond spiral som ledde till att jag fick flyktkänslor när han kom för nära. 

• KimLinnefeldt

Jag skäms för mitt kön nu. Alla dessa trista, självupptagna, oempatiska gubbar. Jag förstår verkigen att de blir lämnade.

Jag uppvaktar min kvinna, köper blommor, ger komplimanger, sköter allt med handling och matlagning, räkningar mm. Vi är över 60 och har sex varje vecka. Jag har fått mage och har oerhört svårt att göra något åt det även om jag förstår att det minskar attraktionen. Å andra sidan har hennes kropp också åldrats, men jag tänder ändå. Vi får båda orgasm och njuter.

Men...

I mitt förra äktenskap tog jag halva barnledigheten, tvättade, lagade mat, uppvaktade, var snäll, omtänksam i sängen - ändå tröttnade hon på mig, ville väl antagligen få något mer spännande efter 20 år.

Jag försökte få sexlivet mer spännande med olika initiativ, hon tog inte mycket såna.

Så frågan hänger ändå i luften: Varför tröttnar kvinnor även på män som funkar bra i livet och i sängen?

Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?