• Anonym (?)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Med inspiration från en annan tråd. Du kvinna som slutat tända på din man i en längre relation. 

Vad har varit anledningen? Eller har det inte egentligen funnits nån tydlig anledning?

• Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?
  • Anonym (?)

Tack för alla svar!

Brukar tänka när jag läser alla dessa trådar om kvinnor som tappat lusten att det nog iaf oftast har en anledning, och enligt era svar verkar det ju vara så.

I vissa trådar beskriver mannen hur han gör allt han kan: uppvaktar, ger blommor, tar hand om hemmet etc, men att kvinnan ändå slutat tända på honom. Man blir nyfiken på vad som hänt.

Om jag utgår från mig själv så tappar jag inte bara attraktion till min partner utan en god anledning. Men för en del kanske det blir så? Att det blir "tråkigt" i längden?

• Anonym (?)

Ni som beskrivit att sexet blev dåligt: vad var det som var dåligt rent konkret?

En beskrev ju att han var egoistisk i sängen och det fattar man ju är totalt avtändande. 

Var det samma för er andra eller dåligt på annat sätt?

• Anonym (?)
    Anonym (Beteendet) skrev 2022-06-20 21:32:09 följande:
     För att det ska bli dåligt sex behöver det bli av till att börja med. Jag hade inte dåligt sex ens, jag hade inget sex alls. 
    Aha, var det att han inte ville eller var det du som inte ville?
  • Anonym (?)

Tänker mig att den här tråden skulle kunna funka som ett wake-up-call för en del av de män som startar alla dessa trådar om att frun inte längre vill ha sex. 

Jag tänker att det måste, i alla fall oftast, finnas en god anledning. Varför försvinner attraktionen? Vad kan vara anledningen?

Sen finns det säkert lika många anledningar som personer, så det kan ju inte täcka in allt.

Men om det oftast sker av en god anledning bör kanske männen försöka förstå varför det har hänt?

• Anonym (?)
    Anonym (Nonine) skrev 2022-06-20 21:41:11 följande:
    Han var ego i sängen. Sexet tog max 2 minuter från han tog första initiativ tills han kom och så var det klart. Hade jag tur kände han på mitt underliv typ 5 sekunder men jag skulle nog runka honom tills han nästan kom... sen fick fick använda massa glidmedel för jag var ju torr eftersom jag inte blev kåt. Han ville snabbt in och typ 4 juck med kondom så var det klart... Hade jag tur hann jag smeka mej till en orgasm när han var på toa. Hann jag inte komma före han kom tillbaka från toan fick jag vara utan orgasm eller gå till badrummet och fixa det. I början försökte jag smeka mej med han med men tja det gav jag upp eftersom han bara suckade och undrade om jag inte var klar efter 30 sekunder. Han ville aldrig göra det skönt för mig eller röra mig. 
    Förlåt, men vilken jäkla egoist. Vem skulle inte tröttna??? Fattar de inte det själva om de betet sig så? Snacka om att ha huvudet i röven.
  • Anonym (?)
    Anonym (Stina) skrev 2022-06-20 21:38:05 följande:
    Mitt ex var bra i sängen, men det var ett ständigt gnäll på att det skulle vara mer och att det var fel på mig som var trött efter jag jobbat heltid och dessutom tagit allt ansvar natt, morgon o kväll för barn, hem, räkningar och i princip allt i vårat liv. Ja om han kan sitta och bajsa i timmar varje kväll för och slippa röja i köket efter middagen, tvätta och natta barn så förstår jag att han hade ork över för sex. Jag hade inte ens ork för fantasier...jo fantkseeade faktiskt ibland att han skulle dö.

ångrar mig att jag inte lämnade honom mycket tidigare. så många av mina bästa år jag slösade där med honom och körde slut på mig själv, men den ständiga känslan att inte räcka till för allt och alla. Hade tom ångest över att jag inte var mer kåt. Nu vet jag bättre. Det är inget fel på min kåthet, det var fel på honom.
    Att få ta allt ansvar är ju en sån total lustdödare.
  • Anonym (?)
    Anonym (Perfidia) skrev 2022-06-20 21:49:20 följande:

Detta gäller min förste man (nr 2 är fantastisk...):

Ständigt snusande, äcklig snuslukt liksom inpyrd
    Ljög frikostigt för att slippa ta ansvar, vilket ansvar som helst
    Generös mot sig själv, snål mot andra
    Seg och fantasilös i sängen

Hur var han seg och fantasilös, om du orkar konkretisera?

Att ljuga på det sättet dödsdömer ju en relation.
Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?