• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-11-02 20:04:50 följande:

En pigg och glad nattuggla flaxar in och kollar läget i tråden! 🦉

Kul att höra 😃 att du är pigg
  • Antigone
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-31 19:15:05 följande:
    Åh, vad skönt att du fått sova två 8-timmars-nätter i rad. Det är du verkligen värd. Hoppas verkligen att den bra perioden håller i sig! Här verkar sömnen flippat ur totalt. Natten till idag blev det 2h så det har inte blivit mycket gjort idag. Längtar efter sängen men vågar inte gå och lägga mig än. Tänker att jag får se till att underhålla mig själv i 2h till, sen kan jag gå och lägga mig. Men något som förvånar mig är hur kroppen orkar fortsätta med så lite sömn/återhämtning. Eller så är det för att den inte har något val. 
    Det är verkligen jätteskönt! Oftast somnar jag väldigt sent, men eftersom jag kan sova länge på morgonen så är det inte ett stort problem. Min sömn har blivit så mycket bättre sedan jag bor ensam. Jämför 1-3 timmars sömn per natt, med 4-8 nu. Hoppas den aldrig trillar tillbaka till sömnterror på Elm Street igen! 😱 Åh! Jag tycker verkligen synd om dig och vet hur jobbigt det är. Ibland känns det nästan som om man håller på att bli galen när man inte får sova. Ja, det är verkligen helt sjukt att kroppen orkar streta på och frågan är bara varför? Det borde ju vara lätt att somna om man är så trött, men tydligen inte. Har du fått några bättre nätter nu?
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Antigone
    FredrikLiksom skrev 2022-11-02 20:10:50 följande:
    Kul att höra 😃 att du är pigg
    Tack! Men vilken pyttepytteliten text du svarade med 😂 Det var nästan så jag inte hörde att du sade någonting! 😅
  • FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-11-02 20:13:54 följande:
    Tack! Men vilken pyttepytteliten text du svarade med 😂 Det var nästan så jag inte hörde att du sade någonting! 😅
    Jag råkade hamna i det grå fältet först. Och då liksom ärvs formateringen där ifrån och man måste ladda om för att få bort det. Knepigt. 
  • Antigone
    FredrikLiksom skrev 2022-11-02 22:02:10 följande:
    Jag råkade hamna i det grå fältet först. Och då liksom ärvs formateringen där ifrån och man måste ladda om för att få bort det. Knepigt. 
    Aha! Jag förstår 😊
  • kokosnötmjölk
    Antigone skrev 2022-11-02 20:12:04 följande:
    Det är verkligen jätteskönt! Oftast somnar jag väldigt sent, men eftersom jag kan sova länge på morgonen så är det inte ett stort problem. Min sömn har blivit så mycket bättre sedan jag bor ensam. Jämför 1-3 timmars sömn per natt, med 4-8 nu. Hoppas den aldrig trillar tillbaka till sömnterror på Elm Street igen! 😱 Åh! Jag tycker verkligen synd om dig och vet hur jobbigt det är. Ibland känns det nästan som om man håller på att bli galen när man inte får sova. Ja, det är verkligen helt sjukt att kroppen orkar streta på och frågan är bara varför? Det borde ju vara lätt att somna om man är så trött, men tydligen inte. Har du fått några bättre nätter nu?
    Ja, minimum 4h är ju definitivt bättre än minimum 1h. Det är verkligen hemskt att inte få sova! Men även 4h är ju egentligen för lite. Jag sover så mycket bättre om jag är ensam i rummet, bara vetskapen om att någon annan är i samma rum (personen behöver alltså inte ens snarka eller andas högt) verkar störa min sömn. Jag har fortsatt sova som en kratta men hade en läkartid idag (igår...) för en annan sak. Vi kom in på sömnen lite snabbt, så nu har jag fått sömnmedicin igen. Förhoppningsvis kan det få mig "på banan" igen. Jag har haft samma medicin tidigare men har gått omedicinerad ett ganska bra tag nu så det känns lite som ett setback att behöva börja om. Men samtidigt känner jag att jag tar all hjälp jag kan få just nu, även om den är i form av medicin. Jag orkade dock inte hämta ut den igår utan tänkte att jag tar det imorgon (idag), så here I am, mitt i natten. Oh well. Själv då? Har du haft flera bra nätter eller har det vänt nedåt igen? 
  • Anonym (vambi)
    sitter här igen efter en låång frånvaro
    har fyllt 50
    lika trist liv som vanligt
    2missfall  några dödsfall mm
    fastnar ofta framför datan och somnar sent, eller på morgonen.
    just nu förkyld, ej corona och jag avskyr att det vart så kort sommar och snart kallt halt mm
  • FredrikLiksom
    Anonym (vambi) skrev 2022-11-03 03:19:19 följande:
    har fyllt 50
    just nu förkyld, ej corona och jag avskyr att det vart så kort sommar och snart kallt halt mm
    👋

God morgon!
  • Antigone
    Anonym (vambi) skrev 2022-11-03 03:19:19 följande:
    har fyllt 50
    Välkommen till tråden! Vet inte om du skrivit i den förut, men vi brukar bjuda nya personer på en småkaka som heter Drömmar. Så varsågod! Här har du en dröm, med inspiration av trådens tema och påhittat av Ingenpsykolog 😊🍪

Det låter som att du har haft det tufft och jag beklagar verkligen dina två missfall! Jag kan inte ens föreställa hur det måste kännas. Tristess och sömnsvårigheter kan jag däremot relatera till, för jag har legat vaken många sömnlösa nätter. Fler än jag vill eller ens vågar tänka på.

Ja, snart blir det kallt och halt tyvärr. Men du får göra som jag och fira jul mellan 15 november och 15 januari. Det brukar bli en enda lång fest hemma hos mig, med pynt och julfika och julgodis. Några julbord brukar jag också hinna med. Sedan förtränger jag februari och går direkt på vår 🌞🌸 En förutsättning är dock att du måste tycka om julen 🤔
  • Ingenpsykolog

Tänk om Tom Selleck, Ted Danson och Steve Guttenberg plötsligt skulle stå runt sängen och sjunga en godnattvisa. Det vore inte helt oangenämt! *drömmer*

Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!