• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • kokosnötmjölk

Önskar så att jag kunde poppa in här och säga att det flyter på bra med sömnen, men jag verkar vara inne i en dålig period igen och det låter hjärnan mig veta om. Tankar som snurrar och gör det helt omöjligt att sova och tankar som är helt omöjliga att slå bort. Ångesthjärnan går på högvarv också. Ibland känner jag att jag verkligen skulle behöva en paus från mig själv och min hjärna och att det är för mycket. Just nu är en sån period. 

Sen blir jag alldeles varm i hjärtat när jag tänker på mina två katter 🐈🐈 Jag saknar ihjäl mig efter dem när jag är ifrån dem, att vara ifrån dem blir som att något saknas. Däremot är de inte alltid jättehjälpsamma när det kommer till att låta mig sova, vill de ha mat 3h efter att jag somnat så bryr de sig inte det minsta om att jag antagligen inte kommer kunna somna om, för de SVÄLTER ju (nej, givetvis svälter de inte på riktigt) 🤣 

Hoppas på en bra natt för oss alla nu 😴🥱

• Eurydike
    kokosnötmjölk skrev 2022-11-20 23:24:58 följande:

Önskar så att jag kunde poppa in här och säga att det flyter på bra med sömnen, men jag verkar vara inne i en dålig period igen och det låter hjärnan mig veta om. Tankar som snurrar och gör det helt omöjligt att sova och tankar som är helt omöjliga att slå bort. Ångesthjärnan går på högvarv också. Ibland känner jag att jag verkligen skulle behöva en paus från mig själv och min hjärna och att det är för mycket. Just nu är en sån period. 

Sen blir jag alldeles varm i hjärtat när jag tänker på mina två katter 🐈🐈 Jag saknar ihjäl mig efter dem när jag är ifrån dem, att vara ifrån dem blir som att något saknas. Däremot är de inte alltid jättehjälpsamma när det kommer till att låta mig sova, vill de ha mat 3h efter att jag somnat så bryr de sig inte det minsta om att jag antagligen inte kommer kunna somna om, för de SVÄLTER ju (nej, givetvis svälter de inte på riktigt) 🤣 

Hoppas på en bra natt för oss alla nu 😴🥱

Jag känner verkligen med dig! Här är det okej att trilla in som man är, oavsett om man är en hålögd nattuggla eller ej. Hoppas att det som orsakar ångesten går över snart! Du behöver lugn och ro, så du kan slappna av och sova ordentligt. Förstår dig precis angående katterna! 🐈 Jag hade en svart katt en gång som jag hade ett ovanligt nära band till. Han hade blivit bortstött av sin mamma och jag hade matat honom sedan han bara var 3 till 4 veckor gammal. Jag blev hans låtsasmamma 🐈?⬛ Ja, svältande katter som väcker en mitt i natten är inte att leka med 😂 Tur att de är så söta!

Japp! Nu håller vi tummarna för oss alla 😴
  • Eurydike

När jag har sovit så bra ett tag, så måste jag ju förstöra det. Tog bilden för att dokumentera mitt återfall ☕️ Tänkte det kunde vara bra att kunna kontrollera hur ofta det händer! Annars ligger den senaste veckans snittsömn på 6,2 timmar 😊 Det är verkligen inte fy skam!
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-11-21 18:08:27 följande:
    När jag har sovit så bra ett tag, så måste jag ju förstöra det. Tog bilden för att dokumentera mitt återfall ☕️ Tänkte det kunde vara bra att kunna kontrollera hur ofta det händer! Annars ligger den senaste veckans snittsömn på 6,2 timmar 😊 Det är verkligen inte fy skam!
    Grattis till återfallet! Eller hur säger man 😬.

Jag får återfall på choklad med jämna mellanrum och äter till jag nästan kräks. Sen gör jag det igen. och igen. 😎
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2022-11-21 21:40:37 följande:
    Grattis till återfallet! Eller hur säger man 😬.

Jag får återfall på choklad med jämna mellanrum och äter till jag nästan kräks. Sen gör jag det igen. och igen. 😎
    Ja, ett grattis är nog på sin plats! 🥳 För det var festligt så länge det varade 😵?💫 Du ser ju hur ljust och oskyldigt mitt kaffe är. Det kan väl inte göra någon skada, eller? 😂 Faktum är att det döljer sig hela fyra sockerbitar i den där koppen och kakan var bakad i himlen, så god var den. Förstår precis dina återfall med choklad! Det är ju så gott och så länge dragningskraften är starkare än motståndskraften kommer man alltid göra samma syndiga val. Om och om igen.
  • kokosnötmjölk
    Eurydike skrev 2022-11-21 18:04:29 följande:
    Jag känner verkligen med dig! Här är det okej att trilla in som man är, oavsett om man är en hålögd nattuggla eller ej. Hoppas att det som orsakar ångesten går över snart! Du behöver lugn och ro, så du kan slappna av och sova ordentligt. Förstår dig precis angående katterna! 🐈 Jag hade en svart katt en gång som jag hade ett ovanligt nära band till. Han hade blivit bortstött av sin mamma och jag hade matat honom sedan han bara var 3 till 4 veckor gammal. Jag blev hans låtsasmamma 🐈?⬛ Ja, svältande katter som väcker en mitt i natten är inte att leka med 😂 Tur att de är så söta!

Japp! Nu håller vi tummarna för oss alla 😴
    Tack! Ja, lugn och ro är ett måste för att ha förutsättningar att sova. Har nyligen gjort om i sovrummet så nu är det ännu mer avskalat, mörkläggningsgardiner, tyst och en lugn känsla. Sover ensam? eller ja, jag har ju katterna? 🐈 🐈 

Oj, ja jag kan förstå att det blir ett speciellt band när man fått ta rollen som mamma-katt också 😻 Mina katter flyttade in när de var 4,5 år (det skiljer en månad på dem), så jag kände dem inte som kattungar. Men efter allt jag hört om kattungar så kanske jag inte gick miste om något ändå 😂 Fast jag kan visserligen fortfarande hitta den ena katten hängandes i gardinerna ibland? 🤣 
  • EmilijaPetrosiunaite

Då var det natt igen. Kaffe, kakor och choklad ser jag. Kaffe är gott svart i mindre mängder. Kakor eller kex blir det några paket om året, en chokladkaka räcker några dagar de få gånger jag köper det. Kattsällskap kan vara riktigt mysigt, katter ser till sina egna behov först så det gäller att det är på deras villkor så klart. Ha det fint i natten antingen ni drömmer eller ej!

• Eurydike
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-11-23 00:14:24 följande:

Då var det natt igen. Kaffe, kakor och choklad ser jag. Kaffe är gott svart i mindre mängder. Kakor eller kex blir det några paket om året, en chokladkaka räcker några dagar de få gånger jag köper det. Kattsällskap kan vara riktigt mysigt, katter ser till sina egna behov först så det gäller att det är på deras villkor så klart. Ha det fint i natten antingen ni drömmer eller ej!

Eftersom du är ny här i tråden, så ska du få en småkaka. Vi brukar bjuda på Drömmar! Själv tycker jag om kaffe i stora mängder, med mycket socker och mjölk. Men jag dricker aldrig kaffe tillräckligt ofta för att kroppen ska lyckas vänja sig. Bra jobbat att inte äta upp chokladen på en gång! Kattsällskap kan vara riktigt mysigt 🐈 Ha det fint i natten du också och hoppas att småkakan är god! 🍪
  • Stooler
    Annyfiken skrev 2022-11-23 04:52:09 följande:

sanguis bibimus.    corpus edimus.    rolle  corpus satani .     ave

Ledmotivet till filmen "The Omen", kanske ingen film innan man skall sova?

Corpus Edimus. = The flesh we eat.
    Sanguis Bibimus. = The blood we drink.
    Rolle Corpus Satani! = Raise the body of Satan!
  • Eurydike
    Stooler skrev 2022-11-23 17:09:46 följande:
    Ledmotivet till filmen "The Omen", kanske ingen film innan man skall sova?

Corpus Edimus. = The flesh we eat.
    Sanguis Bibimus. = The blood we drink.
    Rolle Corpus Satani! = Raise the body of Satan!
    Bra spanat! Själv hoppades jag på att det var någon urgammal trollformel som skulle få oss alla att falla i sömn 😴 Kanske nästa gång! 👍
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!