• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2022-12-04 23:33:47 följande:
    Tack för din tolkning av drömmen! Jag uppskattar den verkligen. Det är alltid spännande att få någon annans syn på saken. Tror den stämmer ganska bra på mig och mitt liv. Nybliven singel, som lever ensam i ett kargt landskap i form av en till hälften inredd lägenhet, 35 år gammal och barnlös. Om jag vore en ödla skulle jag kanske rusa omkring och lägga ägg så fort att svansen rasslade bakom mig. Skönt att det fanns lite ljus i drömmen ändå, i och med den svalkande och hoppfulla frysboxen. 😊 Ja, man kan verkligen drömma vad som helst! En gång drömde jag att min tomte (som jag gjorde i lågstadiet) kom smygande och tornade upp sig över mig. Jag försökte skrika, men fick inte fram ett ljud. Till slut lyckades jag vrida huvudet åt sidan och somna om. Jag hade drabbats av en sömnparalys. Obehagligt!
    Ja se där, ibland får man till det lite grand. Lägenheten går ju alltid att inreda, kanske inte med sand ändå! Singelskapet har sina trevliga sidor, tveklöst så, även om det förstås är en smaksak och en förhållningsfråga och hur man trivs. Där dröm och vakenhet möts och glider in i varandra kan mycket märkliga tillstånd uppstå, så som du beskrev, eller att skräcken från en redan tankemässigt glömd mardröm dröjer sig kvar innan även den bleknar, och så vidare. Kanske når vi så långt till slut att tillstånden förenas, och vem vet då vad för nya möjligheter som uppdagas.
  • Eurydike

Nu är det dags för lite träning för det här lata skrället till nattuggla 💪🦉

• FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-12-08 00:32:32 följande:

Nu är det dags för lite träning för det här lata skrället till nattuggla 💪🦉

Träning 😱 Mitt i natten 😱

Nej lat är du nog inte.
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2022-12-08 17:47:34 följande:
    Träning 😱 Mitt i natten 😱

Nej lat är du nog inte.
    Det är då jag är som piggast! 💪🙃

Men du har rätt! Lat kanske är fel ord. Jag är nog mer felkonstruerad. Jag är för lat för att träna fram tills dess.
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-12-08 20:50:42 följande:
    Det är då jag är som piggast! 💪🙃

Men du har rätt! Lat kanske är fel ord. Jag är nog mer felkonstruerad. Jag är för lat för att träna fram tills dess.
    Jag förstår vad du menar. Min pigghetstopp är runt 05. Det är många som säger 😱 till det med.
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2022-12-08 23:01:40 följande:
    Jag förstår vad du menar. Min pigghetstopp är runt 05. Det är många som säger 😱 till det med.
    Om jag har somnat då, så är jag ofta halvdöd runt kl 5 😅 Så jag säger också 😱 Nu ska jag gå och borsta tänderna. Tänkte lägga mig tidigt idag! Må drömmarnas land hålla kvar dig i sin magiska och vilsamma värld några timmar till 🌈
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-12-09 01:35:38 följande:
    Om jag har somnat då, så är jag ofta halvdöd runt kl 5 😅 Så jag säger också 😱 Nu ska jag gå och borsta tänderna. Tänkte lägga mig tidigt idag! Må drömmarnas land hålla kvar dig i sin magiska och vilsamma värld några timmar till 🌈

Tack. Det blev några timmar till 😃.
    idag känns det inte som jag är piggast runt 05. 😂

Hoppas det gick somna tidigt!

• Stooler

Tänkte på det där med drömtydning! Jag gissar att det inte är värst lätt generellt, men i den här närmast klassiska videon så kan man lätt dra en enkel slutsats om vad vovven drömmer om! Skrattande

• kokosnötmjölk

Poppar in här efter en veckas frånvaro. Har varit ifrån min dator hela veckan och är inte riktigt vän med mobilversionen av FL. Fast om jag ska vara 100% ärlig (🤭😅) så har jag inte hunnit med FL, livet rusar helt enkelt på i en rasande fart. 

Sömnen är i alla fall inte kaos och kalabalik, men den är klart påverkad av all min stress just nu. Det ska bli skönt med julledighet och nyårsledigheten som är runt hörnet 😊 I år har jag inte någon riktig julkänsla än, men så har jag inte fått upp advetnspyntet än. Siktar på att ta tag i det i helgen, om jag orkar 🎄🧑🏼‍🎄

Hoppas att sömnen sköter sig någorlunda för er andra 🤗

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!