• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike

*Kraschklandar in i holken efter en lång dag.*

Kommer tillbaka med ny energi snart! 🦉🤪

• FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-12-11 21:46:56 följande:

*Kraschklandar in i holken efter en lång dag.*

Kommer tillbaka med ny energi snart! 🦉🤪

👍🏼
  • kokosnötmjölk

Det här med att sova på natten verkar inte riktigt vara min grej 🥱 

Vet att mina mest produktiva timmar är mitt i natten, så allra helst skulle jag vilja vara uppe på nätterna och vara produktiv. Men det fungerar inte med vardagen. Hade seriösa funderingar på att lägga mig och sova direkt när jag kom hem, så att jag kunde vakna framåt 00-01-något och vara uppe på natten. Men allt blev så opraktiskt och komplicerat så jag gav upp den idéen ganska snabbt 🙃 

Nu bara babblar jag igen ????

• EmilijaPetrosiunaite
    Stooler skrev 2022-12-09 19:17:30 följande:

Tänkte på det där med drömtydning! Jag gissar att det inte är värst lätt generellt, men i den här närmast klassiska videon så kan man lätt dra en enkel slutsats om vad vovven drömmer om! Skrattande

Ja det var verkligen tydligt, det är svårt att missta sig där!
  • Eurydike
    Stooler skrev 2022-12-09 19:17:30 följande:

Tänkte på det där med drömtydning! Jag gissar att det inte är värst lätt generellt, men i den här närmast klassiska videon så kan man lätt dra en enkel slutsats om vad vovven drömmer om! Skrattande

Lilla vovven då! 🐶 Det var inte svårt att gissa 😂 Egentligen ska den delen av hjärnan som styr musklerna vara vilande när man drömmer, men ibland slår det fel. Det är det som händer när man går i sömnen eller drabbas av sömnparalys. En gång drömde jag att jag åt chokladpraliner och vaknade av att jag kastade in en öronpropp i munnen. Den spottade jag fort ut igen 😅 Blä!
  • Eurydike
    kokosnötmjölk skrev 2022-12-11 23:17:59 följande:

Det här med att sova på natten verkar inte riktigt vara min grej 🥱 

Vet att mina mest produktiva timmar är mitt i natten, så allra helst skulle jag vilja vara uppe på nätterna och vara produktiv. Men det fungerar inte med vardagen. Hade seriösa funderingar på att lägga mig och sova direkt när jag kom hem, så att jag kunde vakna framåt 00-01-något och vara uppe på natten. Men allt blev så opraktiskt och komplicerat så jag gav upp den idéen ganska snabbt 🙃 

Nu bara babblar jag igen ????

Det är inte min grej heller 😅

Samma här! Det är därför jag har förvridit mitt dygn så, men det funkar bara eftersom jag har så fria arbetstider. Förstår precis dina tankar! Det kan kännas frustrerande att aldrig få vara produktiv när man är på topp, för då ska man sova. När jag var liten brukade jag fundera på varför man skulle gå upp när man ville sova och sova när man ville vara uppe. Det undrar jag fortfarande 😉 Tyvärr blir det opraktiskt att stanna uppe hela natten, precis som du skriver!

Här får du babbla hur mycket du vill! Det brukar jag också göra 😊
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2022-12-18 19:10:23 följande:

Tjo!

Tjo-hopp! 😊 Nu närmar sig jul (och ledighet för många av oss) där vi som inte sover så bra kan passa på att ta igen några timmar här och där. Själv ska jag sova ut ordentligt under julen och sedan ska jag ta i med hårdhandskarna. Jag ska försöka vända på dygnet och bli mer samhällsanpassad. Att vara vaken när alla andra sover har sin charm, men det är en ljusskygg tillvaro. Känner på mig att det kommer bli som att försöka tämja en skenande vildhäst 😂🐎 Men det är ju värt ett försök! Vem vet, jag kanske lyckas. Första utmaningen kommer bli att börja gå upp tidigare 😵 Ser fram emot det. Not.
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-12-18 20:46:06 följande:
    Tjo-hopp! 😊 Nu närmar sig jul (och ledighet för många av oss) där vi som inte sover så bra kan passa på att ta igen några timmar här och där. Själv ska jag sova ut ordentligt under julen och sedan ska jag ta i med hårdhandskarna. Jag ska försöka vända på dygnet och bli mer samhällsanpassad. Att vara vaken när alla andra sover har sin charm, men det är en ljusskygg tillvaro. Känner på mig att det kommer bli som att försöka tämja en skenande vildhäst 😂🐎 Men det är ju värt ett försök! Vem vet, jag kanske lyckas. Första utmaningen kommer bli att börja gå upp tidigare 😵 Ser fram emot det. Not.
    Min manliga intuition säger mig att du har en hel del success framför dig. 😎

Själv ska jag jobba alla mellandagar men det blir nog kanon det med 😃
  • Stooler
    Eurydike skrev 2022-12-18 20:46:06 följande:
    Dags att bringa lite reda på seratonin- och melatonin-halterna? Glad

Det är antagligen en rätt bra ide'! Det borde inte vara så svårt att fixa med lite disciplin. Lite samma sak som att flyga långt och anpassa till tidsskillnader. Jag som inte jobbar värst mycket har satt lite gränser, vaken till max 02:00, upp senast 09:30. Dock så har jag ju ett mycket jämnare dygn här nere än vad ni har i Sverige. Det är helt klart lättare att vakna när det är ljust ute.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!