• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    Fajjer skrev 2022-12-25 01:04:19 följande:
    Du är en nattuggla du! 🙃
    Den här tiden är bara eftermiddag för mig! 🦉😎
  • Anonym (Grumm)

Den här tiden är bara tid för mig

• Eurydike
    Anonym (Grumm) skrev 2022-12-25 01:31:01 följande:

Den här tiden är bara tid för mig

Det låter mysigt! 😊⭐️🌙
  • Fajjer
    Eurydike skrev 2022-12-25 01:24:38 följande:
    Den här tiden är bara eftermiddag för mig! 🦉😎
    Puss på dig Eurydike! Skäms
    Hoppas att du fick en bra jul!
  • Anonym (Grumm)
    Eurydike skrev 2022-12-25 01:56:02 följande:
    Det låter mysigt! 😊⭐️🌙
    Absolut Solig
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2022-12-25 00:46:27 följande:

Tog en kvällspromenad nyss. Det var väldigt vackert ute! Ingen snö, men ett gnistrande täcke av frost överallt. Inte en människa så långt ögat kunde nå, vilket inte var så långt eftersom det var mörkt ute. En av fördelarna med att vara nattuggla, är att man ibland får ha världen för sig själv ❄️💫🌓

Det låter härligt.

Det är verkligen en av fördelarna. Jag brukar ta mina promenader tidig morgon. Det är något särskilt med stillheten.
  • Eurydike
    Fajjer skrev 2022-12-25 01:56:15 följande:
    Puss på dig Eurydike! Skäms
    Hoppas att du fick en bra jul!
    Pussar är jag inte van vid här i min ensamhet, men jag hade en bra jul och umgicks med en av mina bästa kompisar. Pappas hund 🐶😊
  • Eurydike
    Stooler skrev 2022-12-22 19:02:30 följande:
    Jobbigt!!  Hoppas det gick bra till slut!
    Eurydike skrev 2022-12-22 05:47:02 följande:
    Det är nog samma skit året om är jag rädd! 😅 Men då påverkar det i alla fall inte mig att det blir ljusare. Inte på något dåligt sätt. Skönt att du sover längre när det är mörkt ute! Då har du ett tag med bättre sömn kvar med andra ord.

Låter väldigt mysigt och juligt! Själv bakade jag julgodis med min kompis för några dagar sedan. Rödlöksmarmelad har jag också ätit 😋 Det är jättegott! Räkor vet jag inte riktigt vad man gör med, för jag hann aldrig riktigt utforska det. Först var jag fattig som en kyrkråtta (om de nu är fattiga 🤔) och sedan blev jag vegetarian 🐀 Men det låter som ett riktigt gott fynd!
    Jo, rödlöksmarmelad är jäkla gott! Inte värst svårt att göra heller. Min yngsta dotter är vegetarian som du, jag själv åt enbart vegetariskt under en 8-månaders period. Men jag hade väldigt svårt att få i mig nog med bra protein, min mage fixar inte bönor alls. Sen kände jag doften av nygrillad kyckling och då var det kört! Men jag äter massor av grönt fortfarande.

Rödräkor är makalöst goda, de är röda redan innan man kokar dem och man behöver vara noga med att kolla förpackningen innan köp, det finns färdigkokta också. Men sedan jag bodde i Thailand kokar jag helst min egen lag. Massor av salt och dill, lagerblad, chiliflingor, lite socker och öl är en mix av räk- och kräft-lag som funkar bäst för mig!

Låter bra att det inte är så svårt att göra egen! Jag har aldrig testat det, utan bara ätit rödlöksmarmelad på en delikatessbutik här i staden. De har också en marmelad som är gjord på gröna tomater som är väldigt god 😋 Kul att du har testat att vara vegetarian under 8 månader. Det var bra jobbat! Om du inte tål bönor förstår jag att det kan vara lite lurigt. Doften av nygrillad kyckling har jag också känt. Då får jag ofta ett sug i magen, men sedan kommer jag på vad det är som luktar och minns att jag är växtätare 🐥

Där ser man! Det förklarar namnet rödräkor 🦐 Har du hunnit provsmaka räkorna än? Lagen låter väldigt god och jag försökte komma på om det finns något vegetariskt som liknar räkor, som jag kan lägga in i den. Någon svamp eller tofu kanske 🤔 
  • kokosnötmjölk
    Hej! Tittar in här efter några veckor frånvarande och vill bara önska er alla en stor GOD JUL i efterskott! 🎄🧑🏼?🎄 Hoppas att ni alla hade en bra (eller åtminstone helt ok) helg, oavsett om ni firade jul eller inte och oavsett vilken skala det eventuella firandet var i 😊

Måste säga att livet leker just nu. Har haft några tuffa veckor men just nu flyter det på ganska bra. Har lite ångest inför att vardagen drar igång i full fart igen och hur det ska bli med sömnen då, men jag försöker att njuta i stunden och inte oroa mig för mycket för det mår ingen bra av (största anledningen till att sömnen funkar just nu är för att jag inte behöver gå upp tidigt just nu) 💤😄
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!