• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • kokosnötmjölk
    Antigone skrev 2022-10-19 22:20:00 följande:
    Jag sov faktiskt 8 timmar igen och då började jag ana nattugglor i mossen 🦉 Mycket riktigt blev jag sjuk, så den fina, återhämtande sömnen var bara förspelet till en förkylning 😅 Men all sömn är bra sömn så det känns helt okej faktiskt. Hellre förkyld och utsövd, än förkyld och sömnlös. Låter bra att det inte är kaos och kalabalik med sömnen för dig nu! Det är alltid något 😊 Annars känns det som om vi två är ett par riktiga värstingar när det gäller att sova dåligt, nästan som om vi försöker slå rekord.

Nej, vad tråkigt att du blivit förkyld. Men jag håller med om hellre förkyld och utsövd än förkyld och sömnlös. Hahaha, ja, vi kanske hamnar i rekordboken någon dag 🤣 

Jag hade en 8 timmars natt natten till idag med, faktiskt 😊 Undrar om jag också håller på att bli sjuk? 🙈

• Ideologiproducent
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-20 20:08:53 följande:
    Tack för den vetenskapliga analysen, så har jag lärt mig något nytt. Så ok, inga d-vitamin, men helt klart är att psyket, åtminstone mitt, påverkas positivt av gassande sol på hösten! 🌞
    Ja, det har andra fina sidor att komma ut även den här årstiden! Det är verkligen vackert nu med skön sval och liksom hög luft, fina färger och doften av höst. Så det gör gott.
  • FredrikLiksom

Ingenpsykolog: nu funkar inte citering igen men tack!

Låter härligt att gå i solen. Jag fick lite sol i ansiktet med och då blir man tacksam.

• FredrikLiksom

God morgon!

Fredag och världen rullar på. Det är så där murrigt och mörkt. Skönt att slippa sommaren aktivitetshets. 

Jag mår allt sämre fysiskt. Jag har bytt arbete och det har fått negativa konsekvenser på mina rörelsemängd Vilket jag nu ett par månader in känner konsekvenserna av. Kosten har också fått lida.

Allt detta för att åstadkomma nåt i karriären. ibland är man bra dum. Jag letar annat nu men det går trögt. Jag kan nog lösa det kvickt genom att trilla ner 25% i lön och hamna en mycket längre från ledingsgruppen men samtidigt vill jag inte rasera det jag byggt. Det jag faktiskt är bra på.

Ja ja. Det löser sig. Det finns nog nåt i det här jag inte ser än. Jag ska försöka att ta mig tiden att lösa det fysiska Även om jag har svårt att se hur det ska funka nu.

• FredrikLiksom

Ursäkta den märkliga grammatiken men det verkar hända nåt med orden efter jag skrivit dem. Ligger det nån ordformattering här på fl för jag har inte varit med om detta på andra ställen.

• Ingenpsykolog
    FredrikLiksom skrev 2022-10-20 21:54:18 följande:

Ingenpsykolog: nu funkar inte citering igen men tack!

Låter härligt att gå i solen. Jag fick lite sol i ansiktet med och då blir man tacksam.

Det var underbart! Tog många fina kort!

Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • FredrikLiksom
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-21 16:58:08 följande:
    Det var underbart! Tog många fina kort! //
    Vilken stad är det vi tittar på?
  • FredrikLiksom
    FredrikLiksom skrev 2022-10-21 21:49:15 följande:
    Det är ju oväsentligt egentligen. vi är ju anonyma. men vackert med solen!
  • Ingenpsykolog
    FredrikLiksom skrev 2022-10-21 21:49:15 följande:
    Gävle! Såg du tipset i min sidfot I förra inlägget som löser problemet med citering mm? Jag antar att du inte sitter vid en stationär dator, för då blir det svårt att följa rådet 😆

Bjussar på en bild tagen sent igår eftermiddag från min uteplats. 😍🤩 
  • Ingenpsykolog

När man tar den vägen som är snabbast pm man går från stadskärnan hem till mig passerar man en rondell. Mitt i rondellen står en skulptur; 

carinellberg.se/Det-Femte-ElementetGavle

Jag överlåter åt er att själva skapa er en åsikt om den. Själv tycker jag att den är fascinerande för att uttrycka mig diplomatiskt. Vad jag kan berätta, utan att lägga egna värderingar i det, är att något av kulturprogrammen på Sveriges television hade en tävling ett par år efter att den uppfördes, där svenska folket fick skicka in foton på temat "Sveriges finaste respektive fulaste rondellkonst". Sedan hade de en omröstning bland de inskickade bidragen på hemsidan, varefter de korade topp 3 i båda kategorierna. De hade fått in flera hundra bidrag. "Det femte elementet" kom på andra plats bland de fulaste.

Detta till trots kan jag inte låta bli att, närmast tvångsmässigt, knäppa kort på den varje gång jag passerar rondellen i fråga. 

Mitt inlägg har inte för avsikt att håna eller förlöjliga vare sig konstverket eller dess skapare. Jag funderar mer över varför valet av rondellprydnad föll just på detta konstverk. Det står på en plats som de flesta som går eller åker genom stan passerar. Jag hade tyckt att det hade passat bättre med något mer representativt för just Gävle, eller skapat av en lokal konstnär.

Med tanke på att vi har ett konstverk i en annan rondell i ungefär samma färg, i form av en omlackerad militärjeep i närheten av det nedlagda I14 hade jag inte tyckt att det varit konstigt med en gigantisk förpackning av Gevaliakaffe eller en enorm Läkerolask. Det hade jag tyckt var riktigt roligt! 😁

Eftersom jag gick förbi rondellen I förrgår bjussar jag på en egen bild 😆😉

Hoppas att ni har en fin kväll!

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!