• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Antigone
    FredrikLiksom skrev 2022-10-11 21:36:39 följande:

🛌💤

Godnatt då!

Godnatt! Hoppas John Blund kommer och strör magisk sand i dina ögon 🧙?♂️ Eller, det låter inte så skönt med sand i ögonen faktiskt, så jag tar tillbaka det! Men hoppas att du lyckades somna 😴
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-11 22:38:23 följande:
    Godnatt! Hoppas John Blund kommer och strör magisk sand i dina ögon 🧙?♂️ Eller, det låter inte så skönt med sand i ögonen faktiskt, så jag tar tillbaka det! Men hoppas att du lyckades somna 😴
    *Funderar över vilken emoji som blev till 🧙?♂️

Testar:
    🧙🧙?♀️🧙?♂️
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-11 22:58:13 följande:
    *Funderar över vilken emoji som blev till 🧙?♂️

Testar:
    🧙🧙?♀️🧙?♂️
    Haha! 😂 Det sjuka var att det var den manliga trollkarlen som inte fungerade den här gången, i alla fall tror jag det. Nu testar jag och gör den igen, så får du föreställa dig att det är John Blund vad som än dyker upp 🧙?♂️
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-11 23:13:34 följande:
    Haha! 😂 Det sjuka var att det var den manliga trollkarlen som inte fungerade den här gången, i alla fall tror jag det. Nu testar jag och gör den igen, så får du föreställa dig att det är John Blund vad som än dyker upp 🧙?♂️
    Ja, just trollkarlarna/häxorna var knepiga. Men passar bra just nu eftersom jag ligger och kollar på Harry Potter och Fenixorden, varvat med att spela Harry Potter: Hogwarts Mystery på mobilen. 

Jag undrar hur någon någonsin tyckte att det var en bra idé att lura i barn som precis lagt sig för att sova att det fanns en liten goblin som flög runt till alla barn och strödde sand I deras ögon för att de skulle somna. Snacka om upplagt för mardrömmar! 😵
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-11 23:25:58 följande:
    Ja, just trollkarlarna/häxorna var knepiga. Men passar bra just nu eftersom jag ligger och kollar på Harry Potter och Fenixorden, varvat med att spela Harry Potter: Hogwarts Mystery på mobilen. 

Jag undrar hur någon någonsin tyckte att det var en bra idé att lura i barn som precis lagt sig för att sova att det fanns en liten goblin som flög runt till alla barn och strödde sand I deras ögon för att de skulle somna. Snacka om upplagt för mardrömmar! 😵
    Åh! Då var det ju extra passande 👌 Helt sjukt egentligen att lura i barn någonting sådant om man vill att de ska kunna sova 😂 Men jag tänker att det kanske var ett sådant där gammeldags hot de körde med? Att det från början var: Om du inte går och lägger dig nu kommer John Blund och strör sand i ögonen på dig (vilket borde göra ganska ont)! Då lyder barnen illa kvick och somnar i ren panik för att slippa undan den läskiga goblinen 😴 Ungefär som när man sade åt barnen att inte räcka ut tungan, för då skulle kråkorna komma och hacka på den. Men håller med om att det verkligen är upplagt för mardrömmar! Det finns en novell som heter Sandmannen. Den är skriven av Hoffmann och handlar om John Blund ur ett mardrömslikt perspektiv.
  • mari123
    FredrikLiksom skrev 2022-10-14 04:21:18 följande:

Jag skulle gärna sovit en timma till. 😔

Jag också. Som pensionär har jag fått den jobbiga vanan att vakna vid tretiden på natten klarvaken och det betyder att jag somnar framför teven runt 19.00 och så fortsätter det.....
  • Anonym (Trött!!!)
    mari123 skrev 2022-10-14 04:26:17 följande:
    Jag också. Som pensionär har jag fått den jobbiga vanan att vakna vid tretiden på natten klarvaken och det betyder att jag somnar framför teven runt 19.00 och så fortsätter det.....
    Det skulle det helt klart vara värt för att få vara ledig varje dag.

Jag tvingas upp av larmet 04.30 fem dagar i veckan och om 20 minuter ska jag gå till jobbet. Trött som en gnu.

Vi kanske kan byta?
  • mari123
    Anonym (Trött!!!) skrev 2022-10-14 05:09:52 följande:
    Det skulle det helt klart vara värt för att få vara ledig varje dag.

Jag tvingas upp av larmet 04.30 fem dagar i veckan och om 20 minuter ska jag gå till jobbet. Trött som en gnu.

Vi kanske kan byta?
    Du blir också pensionär en dag om du har turen att få åldras. Var sak har sin tid.
  • Anonym (Trött!!!)
    mari123 skrev 2022-10-14 05:20:15 följande:
    Du blir också pensionär en dag om du har turen att få åldras. Var sak har sin tid.
    Jag vet. Drabbades bara av akut avundsjuka där i morse när ögonen gick i kors. Flört
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!