• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2024-11-30 11:15:01 följande:
    Spännande lista! Mupparna har jag aldrig sett, men det borde jag ju göra om den knep förstaplatsen. Die hard var överraskande att se på listan, men Home alone var desto mindre överraskande för den bakades in som mandeln i knäcken i våra julhjärnor under 90-talet 🐸🤶🏻🎄⭐️
    Die Hard är en klassiker att se på i juletider. Om den inte går på TV så ska jag hyra den på Viaplay i år. Glad
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2024-11-30 11:15:01 följande:
    Spännande lista! Mupparna har jag aldrig sett, men det borde jag ju göra om den knep förstaplatsen. Die hard var överraskande att se på listan, men Home alone var desto mindre överraskande för den bakades in som mandeln i knäcken i våra julhjärnor under 90-talet 🐸🤶🏻🎄⭐️
    Mupparna är min favoritjulfilm, den ger mig all julstämning i hela världen.

Die hard är en sån där som alltid kan diskuteras, men den utspelar sig på julen så...

Och, ja, jag vär väl 7 tror jag när Ensam Hemma kom. Som du säger, inbakad i hjärnan.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee

Jag har idag varit så där ovanlig jobbig mot mina karatärer, så jag är själv emotionellt slut. Det får bli en pizza....

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • fultextad användarhandbok
    SweeneyToad skrev 2024-12-02 23:49:52 följande:

Godkväll på er. Hoppas allt är bra med er. Glad

Aniiee, jag har skickat ett PM till dig. Solig

Godkväll på dig också! Hoppas att du har det bra!
  • fultextad användarhandbok

Angående melatonin har jag inte riktigt kommit mig för att prova ännu, det får således bistå ännu ett litet tag. Från det ena till det andra, i morgon fyller landet 107 år som självständig nation. 2017 då det fyllde 100 år skulle ni ha sett, det var fint. Innan självständigheten var vi ett ryskt storfurstendöme och innan dess en del av Sverige. Med Ryssland har vi inte så mycket gemensamt, mycket mer med Sverige däremot, utan att vara någon Sverigekännare. Det finns en hel del skillnader med.

• Embla twopointoh

Hej alla, gamla som nya skribenter! Livet har tagit en hastig vändning, dottern har blivit sjuk och jag är hemma med henne på heltid (det är inte livshotande eller så, men hon behöver vara hemma från skolan) ett tag framöver. Så, nu har jag mer tid med Familjeliv ...Solig

På sätt och vis tycker jag det är skönt att vara hemma så här i december, jag har mer tid och ork med alla julförberedelser, jag kan gå och pyssla och baka och se till dottern mellan varven. I år ser jag fram emot julen, det var länge sedan jag gjorde det (annat än som några semesterdagar, som bara brukar bli stressiga med allt man ska hinna med).

• Eurydike
    Aniiee skrev 2024-12-01 20:09:01 följande:
    Mupparna är min favoritjulfilm, den ger mig all julstämning i hela världen.

Die hard är en sån där som alltid kan diskuteras, men den utspelar sig på julen så...

Och, ja, jag vär väl 7 tror jag när Ensam Hemma kom. Som du säger, inbakad i hjärnan.
    Ska försöka se den i år! 🐸

Die hard var det så länge sedan jag såg att jag inte ens minns att den utspelar sig på julen, men då förstår jag kopplingen.

Och jag såg att Ensam Hemma (både ettan och tvåan) finns att se på SVT Play så den/dem ska jag titta på för att komma i julstämning. Plus att jag ska gå på bio och se Mufasa: Lejonkungen för att maxa nostalgin 🦁
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-12-05 21:21:08 följande:

Angående melatonin har jag inte riktigt kommit mig för att prova ännu, det får således bistå ännu ett litet tag. Från det ena till det andra, i morgon fyller landet 107 år som självständig nation. 2017 då det fyllde 100 år skulle ni ha sett, det var fint. Innan självständigheten var vi ett ryskt storfurstendöme och innan dess en del av Sverige. Med Ryssland har vi inte så mycket gemensamt, mycket mer med Sverige däremot, utan att vara någon Sverigekännare. Det finns en hel del skillnader med.

Och jag har redan avverkat min kur! Från det andra till det ena, grattis i efterskott till Finland och landets självständighet som nation. I dessa tider kan det verkligen inte tas för givet. Funderingar kring om gränser bör mineras och varför dessa funderingar väcks till liv, det får en att blicka både framåt och bakåt. Min morfar växte upp tillsammans med ett finskt krigsbarn som blev som en bror för honom.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!