• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-10-29 20:24:20 följande:
    Vad var det som inte gick? Trivdes du inte eller kändes det fel med själva utbildningen? Du behöver såklart inte svara om du inte vill. Oavsett varför du tog beslutet, så är ett avslut en början på något nytt ❤️
    Jag trivdes, det var intressant och jag hade gärna fortsatt. Men det fysiska gick inte, jag har ju åkt på en neurologisk åkomma som förkortas med två bokstäver. Nu verkar det vara igen en period som är lite svår. Det är en utbildning som innehåller flera fysiska delmoment och som jag har tagit som självklara då jag vart fysiskt aktiv själv. Så nu hopar ju sig flertalet problem. Jag kan visst inte åstadkomma någonting jag. Men tack för infallsvinkeln, jag ska ta vara på den!
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-29 21:05:10 följande:
    Jag trivdes, det var intressant och jag hade gärna fortsatt. Men det fysiska gick inte, jag har ju åkt på en neurologisk åkomma som förkortas med två bokstäver. Nu verkar det vara igen en period som är lite svår. Det är en utbildning som innehåller flera fysiska delmoment och som jag har tagit som självklara då jag vart fysiskt aktiv själv. Så nu hopar ju sig flertalet problem. Jag kan visst inte åstadkomma någonting jag. Men tack för infallsvinkeln, jag ska ta vara på den!
    Jag förstår och då var det ju extra synd om du trivdes och gärna hade fortsatt. Vad sorgligt att din neurologiska åkomma ska förstöra för dig även när det gäller utbildning och yrke. Ja, jag kan tänka mig att vissa fysiska moment skapar problem om du får anfall. Särskilt om du ska köra traktor eller såga med motorsåg. Hoppas du hittar en ny väg framåt!
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-29 21:05:10 följande:
    Det är tråkigt när det inte går som man vill. Hoppas du hittar något annat du vill göra som funkar bättre. Och kom ihåg, varje dag så börjar världen om. 
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-29 20:18:17 följande:

Då har jag hoppat av utbildningen med. Det gick inte. 

Surt!
    Men du hittar något annat passande, det är jag säker på.
    Eurydike skrev 2024-10-29 21:59:53 följande:
    Jag förstår och då var det ju extra synd om du trivdes och gärna hade fortsatt. Vad sorgligt att din neurologiska åkomma ska förstöra för dig även när det gäller utbildning och yrke. Ja, jag kan tänka mig att vissa fysiska moment skapar problem om du får anfall. Särskilt om du ska köra traktor eller såga med motorsåg. Hoppas du hittar en ny väg framåt!
    Jag ser att jag har varit otydlig här, det är mitt fel helt och hållet. EP är också en förkortning på två bokstäver där man har kontakt med neurologisk avdelning. Jag har fått en annan åkomma, som också förkortas med två bokstäver, varav den första bokstaven i förkortningen är den trettonde i alfabetet, med tillhörande svaghet, svårt att gå några sträckor att tala om, och diverse andra påtagliga symtom, mer påtagligt i skov. Fast du har helt rätt i att framförande av fordon skulle vara problematisk med EP! Jag har faktiskt ingen erfarenhet alls av att framföra fordon, båt räknas inte dit. Ursäkta otydligheten och ännu ett otydligt inlägg, svårt att skriva klarspråk om det!
    Aniiee skrev 2024-10-29 22:44:27 följande:
    Det är tråkigt när det inte går som man vill. Hoppas du hittar något annat du vill göra som funkar bättre. Och kom ihåg, varje dag så börjar världen om. 
    Tack! Jag tar med mig det, försöka skapa en realistisk bild av vad jag skulle klara av och utgå från det, tillsammans med vad som är intressant.
    FredrikLiksom skrev 2024-10-29 22:53:43 följande:
    Surt!
    Men du hittar något annat passande, det är jag säker på.
    Tack för det! Ibland är det surt, det får man försöka ta så gott det låter sig göras. Jag har redan tittat lite på alternativ faktiskt.
  • Aniiee

Ssshhhh! Wasn't me..... 

Happy Halloween, everyone.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Eurydike

Happy Halloween på dig/er också! 👻🎃👽👹

Jag firade precis med en skräckpodd och godis 😋 På lördag ska jag fira i efterskott med några kompisar och deras barn. Jag ska försöka mig på att baka monsterpajer, men vi får se hur det går.

• FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-30 16:01:54 följande:
    Tack för det! Ibland är det surt, det får man försöka ta så gott det låter sig göras. Jag har redan tittat lite på alternativ faktiskt.
    Jag bara slänger ur mig det: landskapsarkitekt.
    FredrikLiksom skrev 2024-10-31 22:29:25 följande:
    Hör du Fredrik, tack! Jag har kollat upp det där nu under kvällen, utbildningen finns på Aalto-universitetet. Verkligen ett bra tips! Det verkar inte som att undervisningen finns på svenska, men det gör inget. Det skulle kunna vara något.
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-11-01 20:10:37 följande:
    Hör du Fredrik, tack! Jag har kollat upp det där nu under kvällen, utbildningen finns på Aalto-universitetet. Verkligen ett bra tips! Det verkar inte som att undervisningen finns på svenska, men det gör inget. Det skulle kunna vara något.
    Gott!
    Det låter onekligen som ett kul jobb.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-30 15:59:37 följande:
    Jag ser att jag har varit otydlig här, det är mitt fel helt och hållet. EP är också en förkortning på två bokstäver där man har kontakt med neurologisk avdelning. Jag har fått en annan åkomma, som också förkortas med två bokstäver, varav den första bokstaven i förkortningen är den trettonde i alfabetet, med tillhörande svaghet, svårt att gå några sträckor att tala om, och diverse andra påtagliga symtom, mer påtagligt i skov. Fast du har helt rätt i att framförande av fordon skulle vara problematisk med EP! Jag har faktiskt ingen erfarenhet alls av att framföra fordon, båt räknas inte dit. Ursäkta otydligheten och ännu ett otydligt inlägg, svårt att skriva klarspråk om det!
    Då förstår jag och det visste jag inte. Jag beklagar verkligen att du har fått en annan åkomma och hoppas verkligen att det kommer bättre perioder mellan de dåliga. Det måste vara en stor omställning att drabbas av de symtom som
    du beskriver. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att behöva gå igenom det och otydligheten är fullt begriplig! Jag är glad att du vill prata om det alls och det kan nog vara bra att berätta om det i den mån det känns okej för dig 🖤
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-10-31 22:29:25 följande:
    Spännande förslag Fredrik! 🤩
  • Meddelande borttaget
  • Eurydike
    Anonym (Enormt förmögen?) skrev 2024-11-02 00:10:14 följande:

vad gör en nattuggla

Det är lite så och så med den saken. Ofta är den vaken på natten, men även nattugglor sover ju ibland. Nattugglan skall inte förväxlas med ruggugglan, som har ett mycket mer oborstat utseende. Sammanfattningsvis kan man nog säga att nattugglan tycker att natten är dagens mor och inte tvärtom. Hoppas det var svar nog! /Nattugglan 🦉
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!