Eurydike skrev 2024-10-29 21:59:53 följande:
Jag förstår och då var det ju extra synd om du trivdes och gärna hade fortsatt. Vad sorgligt att din neurologiska åkomma ska förstöra för dig även när det gäller utbildning och yrke. Ja, jag kan tänka mig att vissa fysiska moment skapar problem om du får anfall. Särskilt om du ska köra traktor eller såga med motorsåg. Hoppas du hittar en ny väg framåt!
Jag ser att jag har varit otydlig här, det är mitt fel helt och hållet. EP är också en förkortning på två bokstäver där man har kontakt med neurologisk avdelning. Jag har fått en annan åkomma, som också förkortas med två bokstäver, varav den första bokstaven i förkortningen är den trettonde i alfabetet, med tillhörande svaghet, svårt att gå några sträckor att tala om, och diverse andra påtagliga symtom, mer påtagligt i skov. Fast du har helt rätt i att framförande av fordon skulle vara problematisk med EP! Jag har faktiskt ingen erfarenhet alls av att framföra fordon, båt räknas inte dit. Ursäkta otydligheten och ännu ett otydligt inlägg, svårt att skriva klarspråk om det!