• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • fultextad användarhandbok
    FredrikLiksom skrev 2024-10-31 22:29:25 följande:
    Jag bara slänger ur mig det: landskapsarkitekt.
    Hör du Fredrik, tack! Jag har kollat upp det där nu under kvällen, utbildningen finns på Aalto-universitetet. Verkligen ett bra tips! Det verkar inte som att undervisningen finns på svenska, men det gör inget. Det skulle kunna vara något.
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-11-01 20:10:37 följande:
    Hör du Fredrik, tack! Jag har kollat upp det där nu under kvällen, utbildningen finns på Aalto-universitetet. Verkligen ett bra tips! Det verkar inte som att undervisningen finns på svenska, men det gör inget. Det skulle kunna vara något.
    Gott!
    Det låter onekligen som ett kul jobb.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-30 15:59:37 följande:
    Jag ser att jag har varit otydlig här, det är mitt fel helt och hållet. EP är också en förkortning på två bokstäver där man har kontakt med neurologisk avdelning. Jag har fått en annan åkomma, som också förkortas med två bokstäver, varav den första bokstaven i förkortningen är den trettonde i alfabetet, med tillhörande svaghet, svårt att gå några sträckor att tala om, och diverse andra påtagliga symtom, mer påtagligt i skov. Fast du har helt rätt i att framförande av fordon skulle vara problematisk med EP! Jag har faktiskt ingen erfarenhet alls av att framföra fordon, båt räknas inte dit. Ursäkta otydligheten och ännu ett otydligt inlägg, svårt att skriva klarspråk om det!
    Då förstår jag och det visste jag inte. Jag beklagar verkligen att du har fått en annan åkomma och hoppas verkligen att det kommer bättre perioder mellan de dåliga. Det måste vara en stor omställning att drabbas av de symtom som
    du beskriver. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att behöva gå igenom det och otydligheten är fullt begriplig! Jag är glad att du vill prata om det alls och det kan nog vara bra att berätta om det i den mån det känns okej för dig 🖤
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-10-31 22:29:25 följande:
    Jag bara slänger ur mig det: landskapsarkitekt.
    Spännande förslag Fredrik! 🤩
  • Meddelande borttaget
  • Eurydike
    Anonym (Enormt förmögen?) skrev 2024-11-02 00:10:14 följande:

vad gör en nattuggla

Det är lite så och så med den saken. Ofta är den vaken på natten, men även nattugglor sover ju ibland. Nattugglan skall inte förväxlas med ruggugglan, som har ett mycket mer oborstat utseende. Sammanfattningsvis kan man nog säga att nattugglan tycker att natten är dagens mor och inte tvärtom. Hoppas det var svar nog! /Nattugglan 🦉
    Eurydike skrev 2024-11-01 22:23:47 följande:
    Då förstår jag och det visste jag inte. Jag beklagar verkligen att du har fått en annan åkomma och hoppas verkligen att det kommer bättre perioder mellan de dåliga. Det måste vara en stor omställning att drabbas av de symtom som
    du beskriver. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att behöva gå igenom det och otydligheten är fullt begriplig! Jag är glad att du vill prata om det alls och det kan nog vara bra att berätta om det i den mån det känns okej för dig 🖤
    Tack! Jag hoppas att du aldrig behöver föreställa dig hur det känns heller. Förr var framtiden alltid långt borta. Nu är väl framtiden här och det går inte längre att skjuta upp allt vad den fört med sig. Jag har som levt i stundens fascination, men aldrig åstadkommit något. Sådana här händelser gör att man inte riktigt vet hur man ska förhålla sig till det. Förändrad känsel i fötterna, de har känts kalla fast de inte varit det, ibland inte känt om jag blivit blöt om dem ute. Förändrad känsel i delar av benen, tyg har gjort ont ibland, men åtsittande kläder har aldrig varit min grej riktigt ändå. Kraftig svaghet och hjärndimma har funnits med. Haft svårt att gå några sträckor att tala om. Men en del symtom har blivit bättre!
  • FredrikLiksom

Hur går det Fultextad?
    Det är beklagligt att du fått den där diagnosen men jag hoppas att det finns läkemedel som kan hjälpa dig Och att du hittat någon utbildning som passar.

FredrikLiksom skrev 2024-11-09 23:54:26 följande:

Hur går det Fultextad?
    Det är beklagligt att du fått den där diagnosen men jag hoppas att det finns läkemedel som kan hjälpa dig Och att du hittat någon utbildning som passar.

Hej, det har varit några tunga dagar av sorg och existentiell ångest av ett slag jag inte riktigt känt igen sedan tidigare. Tankeverksamheten har inte heller varit på topp, hjärndimma lite så där. Kanske har åkt på någon form av förkylning utan snuva eller dylikt, känts lite så. Aptiten är tillbaka någorlunda åtminstone. Medicin finns nog lite och jag tror och hoppas att jag inte kommer att vara drabbad hela tiden. Utbildningar kikar jag på till och från, om det finns något passande, som jag till och med kanske kan klara av. Hur går det för dig?
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-11-10 20:41:53 följande:
    Hej, det har varit några tunga dagar av sorg och existentiell ångest av ett slag jag inte riktigt känt igen sedan tidigare. Tankeverksamheten har inte heller varit på topp, hjärndimma lite så där. Kanske har åkt på någon form av förkylning utan snuva eller dylikt, känts lite så. Aptiten är tillbaka någorlunda åtminstone. Medicin finns nog lite och jag tror och hoppas att jag inte kommer att vara drabbad hela tiden. Utbildningar kikar jag på till och från, om det finns något passande, som jag till och med kanske kan klara av. Hur går det för dig?

Det var tråkigt att höra att du upplever denna ångest. Samtidigt är det väl vad som sker när man drabbas av något sådant. Jag hoppas du snabbt hittar tillbaka till vardagen.

Eftersom du är ganska klok så känner jag mig rätt säker på att du hittar verktygen för att se det fina i tillvaron. Även om klokheten ibland kan vara det som sätter en i gungning.

För mig går det som vanligt, jag tar mina vardagsproblem och förstorar dem så jag kan grubbla. Patetiskt kanske. Men antagligen genetiskt och därav är jag ändå lite skuldfri. Jag blir bättre och bättre på att tänka rätt så det blir nog bra.

Ha en fin dag!

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!