Här samlas alla nattugglor!
Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :)
Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :)
Melatonin är det ämne i kroppen som reglerar sömnen (signalerar sömnbehov) i förhållande till dagsljuset. Det går även att framställa syntetiskt. Har aldrig hört talas om biverkningar överhuvudtaget. I USA är det jättevanligt och säljs i varenda butik, avsevärt billigare än i Europa.
Poängen med tabletterna är att man skall ta dem typ 30min före sängdags samtidigt som man minskar omgivande ljus (belysning). Många affärsmän som reser över tidszoner använder Melatonin på flyget och sätter på sig en ögonbindel efter att ha tagit tabletten.
Jag testade själv några gånger med gott resultat, främst för att reglera "jet-lag" vid resande.
Hej allihop förresten! Ett tillfälligt inhopp bara...
Aniiee, hur går det med julfilmerna?
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton ska jag se på julafton, alltså filmen. Jag har TV4 Play Plus.
www.tv4play.se/program/2837866352e4e3cd4e54/sagan-om-karl-bertil-jonssons-julafton
Aniiee, hur går det med julfilmerna?
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton ska jag se på julafton, alltså filmen. Jag har TV4 Play Plus.
www.tv4play.se/program/2837866352e4e3cd4e54/sagan-om-karl-bertil-jonssons-julafton
boxd.it/iIEsK$gcmX8LkfSZ25OlGM
Säg ifrån om något fattas och bråka gärna om ordningen.....
boxd.it/iIEsK$gcmX8LkfSZ25OlGM
Säg ifrån om något fattas och bråka gärna om ordningen.....