• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike

Ursäkta mitt spammande av tråden! På sista tiden har sidan börjat uppdatera sig helt plötsligt och då försvinner allt jag skrivit. Därför tog jag det säkra före det osäkra ☺️ Det här har jag faktiskt redan skrivit en gång, men sidan uppdaterade sig mitt i så jag fick skriva om det 😅

• Eurydike

Jag har ett svar till dig också Fredrik, men nu har jag ont i armen efter allt skrivande på mobilen 🥹 Därför får jag be om att få återkomma vid ett senare tillfälle!

• FredrikLiksom

Usch. Jag har legat sömnlös hela natten. 

Bröt våndan genom att titta på lite tv men det hjälpte inte min möjlighet att somna.

Snart är det morgon och dagen måste börja. Man vill ju inte slösa bort en dag.

Hoppas ni som läser sovit gott och får en fin dag. 

Gräv inte ned er grubblerier. 

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-09-28 04:50:49 följande:

Usch. Jag har legat sömnlös hela natten. 

Bröt våndan genom att titta på lite tv men det hjälpte inte min möjlighet att somna.

Snart är det morgon och dagen måste börja. Man vill ju inte slösa bort en dag.

Hoppas ni som läser sovit gott och får en fin dag. 

Gräv inte ned er grubblerier. 

Fy det låter tufft!

Att ligga sömnlös gör att man får för mycket tid att tänka och till slut glider hjärnan in på grubblerier. Så är det för mig i alla fall. Ungefär som att man redan har avverkat alla positiva tankar och då finns bara de negativa kvar. Bra att du tittade lite på tv! Ett annat tips är att lyssna på en podd. Jag brukar ligga på sidan och bara ha en hörlur i örat, då är det lätt att råka somna.

Hoppas att dagen blir fin, trots den dåliga natten! Annars får vi hoppas att du sover bättre i natt 😴

Själv har jag en bra sömnperiod just nu!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-09-25 23:22:47 följande:
    Ja, det är jag också! Det är nästan ett under att jag inte spricker, men jag brukar tänka att jag är lite som ett kylskåp och förvarar alla mellanmålen inuti kroppen istället för att släpa runt på dem. Jag är ändå smal, men det beror nog mer på att jag rör på mig väldigt mycket än på mina portionsstorlekar. Tror det beror på att jag stod i samma kruka som två extra snabbväxande bambus aka mina bröder när jag var liten. De åt så mycket att jag var tvungen att vräka i mig jag med om jag skulle få någon mat. Jag minns en gång när jag var lite sen till middagen, då hade de ätit upp all maten redan 😅
    Det är en klar fördel, att ta med sig maten i magen, fast betydligt smidigare än ett kylskåp dessutom. Egenskaper formas av konkurrens med, du genomgick en uppväxtens snabbevolution och visste att ta för dig! Urinstinkter som förfinas och slipas.
    Eurydike skrev 2024-09-25 23:27:35 följande:
    Och ursäkta det sena svaret! Jag äter vegetariskt sushi med avokado, gurka eller tofu. Tidigare var laxsushi min favorit (delad plats med avokado) men nu äter jag dubbelt så många avokado istället. Så jag hade säkert kunnat tycka om räim. Tack för tipset! Löjrom går kanske att ersätta med tångkaviar? Har du någon favoritmat? 😋
    Man svarar då man vill, om man vill! Ja, lite åt det hållet tänkte jag att det kunde vara. Smart påtänkt det där, tångkaviar skulle nog kunna fungera bra som ersättare. Jag äter ju inte heller kött, inte heller ägg eller mjölk om de inte redan finns som ingredienser i något bakverk kanske, däremot fisk och havets mat förutom linser och sådant. Favoritmat är kanske svårt, men fiskgryta tycker jag om, gärna med lite bett i, ska vara curry och kryddor och så där.
    Eurydike skrev 2024-09-25 23:38:29 följande:
    Kan tänka mig att man inte mår så bra efter ett sådant anfall. Tycker det låter lite osäkert att bara fråga efter år och din personbeteckning för att anse att du borde kunna klara dig, men de vet väl vad de gör hoppas jag 😮 Har du haft några fler anfall eller har det varit lugnt sedan dess?

Ja min allergi/intolerans är besvärlig, men det går oftast ganska bra nu. Till vardags får jag äta vad jag vill en gång och sedan får jag nöja mig med smörgåsar eller lättare mat med få ingredienser. Det är inget drömliv på så vis, men man vänjer sig vid det mesta 😅

Ofta behöver man göra ett misstag för att lära sig av det och undvika att göra samma sak igen. Ofärdiga kakor som smakar hjorthornssalt tänker jag aldrig sluka utan att tänka efter både en och tjugotvå gånger 🍪 Jag antar att det är samma för dig, att det gäller att hitta en lagom balans mellan att vara överdrivet orolig och dumdristig?
    Jag har för mig att någon ringde med, varifrån vet jag inte, men det måste ha varit i och med att ambulansen kom, så från någon vårdinrättning, hur det än är organiserat. Hon ställde en del frågor som jag uppenbarligen kunde svara på. Men sedan dess har det varit lugn! Ändå går man som lite och väntar på nästa gång, jag försökte att ännu en gång medicinera, men blev så dålig redan på låg dos att det inte gick mer. Så nu väntar jag kallelse till vidareutredning.

Då har du som ändå hittat någon sorts balans verkar det som. Ja, det kan så klart bli flera konsekvenser av det med, då man inte bara kan äta något vad man vill eller kanske vid eventuella tillställningar med mera. Men vet man hur det annars kan bli kan man nog vänja sig vid det, absolut!

Nå nä, blir konsekvenserna så stora ska man nog vara helt försiktig! Jag är ju generellt en feg person, så jag hamnar nog lättare på den oroliga sidan än den dumdristiga. Men visst är det så att man måste hitta en balans.
    Eurydike skrev 2024-09-25 23:45:29 följande:
    Tack så mycket! Det var verkligen fina ord och du får vara rädd om dig du också ❤️ Fast om vi utgår från multiversumteorin så behöver vi kanske inte vara så rädda om oss, då kan vi trilla av pinn titt som tätt och våra diskussioner fortsätter ändå i något annat universum 😉

Det var väldigt fina ord du förmedlade och nej, att vara elak ligger verkligen inte för dig! Att börja arbeta igen känns spännande. De närmaste månaderna kommer jag göra stora förändringar i företaget/en och det känns kul och lite läskigt. Trivs du bra på utbildningen så här långt och har ni kommit igång med att ta motorsågskörkort ännu?
    Just så! Å andra sidan, om man bara räknar sannolikheter kan man komma fram till paradoxala slutsatser.Solig

Ja, det kan nog vara både kul och läskigt samtidigt, och då de blandas kan det bli lite pirrigt, men sedan om det lyckas så försvinner väl det läskiga och man står där leende kvar, det lyckades! Det är en helt intressant utbildning, fast jag vet inte om jag kommer att klara den, jag har blivit fysiskt nedsatt, i övrigt klarar jag den nog. Men det har redan påverkat mycket annat. Det är tråkigt, ledsamt, men så är det nu, så man får se vad man kan göra åt det, kontra med liksom, så där.
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2024-09-28 10:43:31 följande:
    Fy det låter tufft!

Att ligga sömnlös gör att man får för mycket tid att tänka och till slut glider hjärnan in på grubblerier. Så är det för mig i alla fall. Ungefär som att man redan har avverkat alla positiva tankar och då finns bara de negativa kvar. Bra att du tittade lite på tv! Ett annat tips är att lyssna på en podd. Jag brukar ligga på sidan och bara ha en hörlur i örat, då är det lätt att råka somna.

Hoppas att dagen blir fin, trots den dåliga natten! Annars får vi hoppas att du sover bättre i natt 😴

Själv har jag en bra sömnperiod just nu!
    Ja grubblandet Är jag bra på. Eller dålig då Egentligen. 
    I natt sov jag faktiskt gott men vaknade vid 5 av en obehaglig dröm. Det händer inte så ofta som tur är men jag vaknade i känslan att det hade hänt på riktigt och det tog flera timmar innan känslan gick över.

Konstigt hur drömmar kan påverka en.

Skönt att du har en bra sömnperiod. Min sömn gagnas av hösten och att det inte ljust lika många timmar så det är faktiskt hoppfullt.
    FredrikLiksom skrev 2024-09-29 12:01:18 följande:
    Ja grubblandet Är jag bra på. Eller dålig då Egentligen. 
    Det är lätt att grubbla, svårare att uppnå tankevila. Kanske fungerar även tankarna i vissa fall som en sorts sköld mot obehag som annars skulle kunna uppstå.
    FredrikLiksom skrev 2024-09-29 12:01:18 följande:
    Konstigt hur drömmar kan påverka en.
    Ja, det är intressant, i drömmar kan man se utan titta, höra utan att lyssna och uppleva allt möjligt. Sinnesintryck helt enkelt, men utan den kontinuitet vi annars är vana vid. Hösthälsningar, med önska om fridfullhet och ro.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!