• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-08-16 21:20:39 följande:

Till alla: I går ramlade jag och slog mig på grund av en tråkighet. Således var jag som int på topp då jag svarade till exempel här i kedjan eller allmänt. I fall någon undrar över torrt eller aningen ofullständigt språk. Det är inte för att jag menade något illa, utan helt enkelt på grund av att jag inte var helt bra, men i dag har det varit bättre. Ta vara på helgen!

Nämen, så tråkigt att höra! 😢 Det var verkligen synd att du ramlade och slog dig. Skönt att du mår bättre idag och språkligt är jag säker på att du flög lika högt över trädtopparna som vanligt 🌲🌲🌲 Men jag kan förstå känslan av att känna att man svarar när man inte är på topp. Bara att man orkar ta sig tid att göra det när man inte mår helt bra är ju en bragd i sig! Ta hand om dig och hoppas att du får en fin helg trots fallet!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-08-17 04:27:01 följande:
    Nämen, så tråkigt att höra! 😢 Det var verkligen synd att du ramlade och slog dig. Skönt att du mår bättre idag och språkligt är jag säker på att du flög lika högt över trädtopparna som vanligt 🌲🌲🌲 Men jag kan förstå känslan av att känna att man svarar när man inte är på topp. Bara att man orkar ta sig tid att göra det när man inte mår helt bra är ju en bragd i sig! Ta hand om dig och hoppas att du får en fin helg trots fallet!
    Tack för det.Solig Jag fyllde år samma dag, haha, ganska typiskt, nå det gör ju ingen praktisk skillnad. Alldeles innan jag steg ut ur porten kände jag hur tankarna började rusa okontrollerat på ett otäckt vis, och kände en doft av salt hav, så som det doftar i västra Sverige, Norge och Danmark och utanför. Dumt nog förstod jag inte vad som var på gång, trodde att det var rädsla för det bara. Sedan då jag vaknade till låg jag på asfalten utanför och det stod några människor runt om och tittade och frågade saker. Jag tog mig in igen, hade slagit i ena armen ordentligt, huvudet lite med, men inte så farligt. Man blir så trött och ledsen efteråt. Vilket föranleder mig att vid tillfälle kanske återkomma till medicineringen. Hoppas för övrigt att du har haft en helt bra sommar!
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-08-16 21:20:39 följande:

Till alla: I går ramlade jag och slog mig på grund av en tråkighet. Således var jag som int på topp då jag svarade till exempel här i kedjan eller allmänt. I fall någon undrar över torrt eller aningen ofullständigt språk. Det är inte för att jag menade något illa, utan helt enkelt på grund av att jag inte var helt bra, men i dag har det varit bättre. Ta vara på helgen!

Rackarns! 

Jag tycker du svarade skarpt som vanligt 😃 hoppas kroppen inte är allt för öm.

och GRATTIS på födelsedagen, i efterskott då, 🎂🥳.

• Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2024-08-18 21:51:03 följande:
    Ta en stol och sätt dig 😃
    =) 

Firade augustibarn nr femtielva igår. Tur som Fan att jag inte dricker alkohol annars hade jag varit full mellan den fjärde och tjugonionde. 
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Ugglan)

Vad får er att vara nattugglor?

• Anonym (nm)

Enda tiden på dygnet då man får känna sig ensam och ifred.

Jag hade gärna varit uppe på dagarna och levt ett normalt liv med en sund dygnsrytm men som det är nu så fungerar det inte.

Blir uppstressad och frustrerad av allt väsen från grannar eftersom jag har svårt (omöjligt i princip) att filtrera bort ljud. Något jag tyvärr inte kan träna bort heller. 

• Aniiee
    Anonym (Ugglan) skrev 2024-08-18 22:21:55 följande:

Vad får er att vara nattugglor?

Alltid varit. Enda tiden på dygnet när det är tyst och lugnt och jag kan koncentrera mig på mig och mitt utan massa störningsmoment. Och när jag var tween/tonåring enda tiden då jag kunde prata med min mormor pga tidsskillnaden. 
  • Aniiee
    Anonym (nm) skrev 2024-08-18 22:26:49 följande:

Enda tiden på dygnet då man får känna sig ensam och ifred.

Jag hade gärna varit uppe på dagarna och levt ett normalt liv med en sund dygnsrytm men som det är nu så fungerar det inte.

Blir uppstressad och frustrerad av allt väsen från grannar eftersom jag har svårt (omöjligt i princip) att filtrera bort ljud. Något jag tyvärr inte kan träna bort heller. 

Samma här, kan inte sålla ljud och en del andra intryck. För mig hör det ihop med aspergers/autism. 
  • Anonym (nm)
    Aniiee skrev 2024-08-18 22:53:20 följande:
    Samma här, kan inte sålla ljud och en del andra intryck. För mig hör det ihop med aspergers/autism. 
    Sånt föds man väl med? Autism och Asperger.

För mig började denna ljudkänslighet först i tonåren och har sedan fortsatt och eskalerat genom åren. Ledsamt att ett lugnt hem utan grannar väg i vägg kostar mer än vad jag har råd till. Det känns inte rimligt någonstans.

Och bo ihop med någon klarar jag inte heller. Det skulle gå ut över ens egen hälsa och detta är det inte värt. 

Gissar att även du bor ensam? 
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!