Aniiee skrev 2024-08-18 23:17:26 följande:
Jo, man föds med autism men det är inte alltid man märker /uppmärksammar det förrän senare. Många tjejer får inte diagnos förrän i tonåren till exempel.
Ja, antingen ska man vara rik även i småstäder eller så får man flytta ut i norrländska skogarna om man sla ha råd med ett hus. Synd räcker jag... Mina föräldrar köpte stt första hus för fem månadslöner på 80-talet, förvisso hade min pappa ett välbetalt jobb på de tiden. Idag skulle det huset kosta en med samma yrkestitel ungefär 20 årslöner.
Nej, jag har faktiskt partner, och då och då hundar. Dags Rr skaffa egna igen. Men jag har turen att ha en väääääldigt förstående partner. Och att hon jobbar skift hjälper nog också.
Jo, men om det är autism så börjar väl ljudkänsligheten först i barndomen eller?
Vet inte varför jag dras med min egen sen så länge tillbaka, möjligen att ljudkänsligheten utlöstes i samband med all den övriga stress jag kände i tonåren. Det var en jobbig tid med alla krav som tyngde ner en. Känslan av att aldrig vara bra nog som ständigt fanns där som ett mörkt moln ovan.
Har en faster som bor ensam i ett hus i Norrland. Det kostar inte mycket men samtidigt så beskriver hon miljön däruppe som mycket ensamt och isolerat. Detta vill man ju inte heller bli.
Hon? Så du är en man då antar jag? Ditt namn härinne fick mig att tro nåt annat.