• Vito87

PGT

Är det någon här som har erfarenhet av PGT.  Vi har fått reda på att det är en 50/50 risk att framtida barn kommer ärva en mutation på en gen som kan bli väldigt problematisk och i vissa fall livshotande för barnet.  Därför har vi fått en remiss för PGT. Men jag har några frågor:

Hur lång är väntetiden för PGT i Göteborg.  Vår remiss kom fram nu i april -22.
    Vilken successrate har pgt?  
    Hur många försök får man?

• Svar på tråden PGT
  • Unicorn123

Hej! 

har nu varit på UL inför äggplock. verkar bara ha 6 äggblåsor som behöver växa på sig några dagar till. hade varit så skönt med några fler för att öka chanserna på ett friskt ägg? 
    Ni som hunnit så långt i processen, hur många hade ni? och hur länge är man på sjukhuset för äggplock? 

• Unicorn123
    Unicorn123 skrev 2023-01-23 11:03:12 följande:

Hej! 

har nu varit på UL inför äggplock. verkar bara ha 6 äggblåsor som behöver växa på sig några dagar till. hade varit så skönt med några fler för att öka chanserna på ett friskt ägg? 
    Ni som hunnit så långt i processen, hur många hade ni? och hur länge är man på sjukhuset för äggplock? 

Skrev i fel tråd såg jag nu. 
  • Vito87

Reproduktionsmedicin ringde nu.
    Av 9 ägg blev 4 befruktade via icsi och kunde biopseras.
    Men bara 2 av dessa 4 överlevde och kunde frysas.
    Så nu har vi två ägg i frysen att hoppas på.
    Analysen tar ca 4-5 veckor sa dem.

• Mirryam

Hej Unicorn123,
    Med bra kvalitet och lite tur så kan det absolut gå.
    Jag hade 18 blåsor, 11 ägg, 10 mogna ägg, 7 befruktade men bara en klarade sig till analysen. Tyvärr var den obalanserad.

Väntar nu på att börja rond 2 i början av februari.

Tror jag kom till sjukhuset ca kl 8. Åkte hem vid 11 typ så det är inte så länge. De rekommenderar att man stannar en stund efter ingreppet men jag åkte hem efter nån halvtimme. Ganska skönt för det kändes bättre att vara hemma när bedövningen släppte.

• Mirryam

Vito 87,
    Hoppas hoppas att de ska vara friska och fina. Håller tummarna! Skrattande 
    Jag ringde själv efter ca 4 veckor. Då vara analysen precis klar.

• Vito87

Uppdatering.
    Idag ringde reproduktionsmedicin.  1 av  våra 2 blastocyster i frysen var frisk från mutationen.
    Så för hoppningsvis blir det en insättning i början på mars om blastocysten överlever tining.   Och min ägglossning kommer som den ska.

• Mirryam
    Vito87 skrev 2023-02-10 14:53:38 följande:

Uppdatering.
    Idag ringde reproduktionsmedicin.  1 av  våra 2 blastocyster i frysen var frisk från mutationen.
    Så för hoppningsvis blir det en insättning i början på mars om blastocysten överlever tining.   Och min ägglossning kommer som den ska.

Åh vilken lycka!!! Så glad för er skull. Sån tur ni haft! Wow alltså!

Hoppas det lilla pyret stannar snällt inne sen. Hjärta
  • Vito87

Ja.  Vi är väldigt glada att vi fått en liten chans 😊
    Idag återfördes vår blastocyst.  Det var väldigt nervöst under förmiddagen för jag var så rädd att de skulle ringa och säga att den inte klarat upptining.  Men det hade gått bra. 
    Så nu börjar 2 veckor med "ruvning".   Nervöst! 

• Mirryam
    Vito87 skrev 2023-03-15 21:46:41 följande:

Ja.  Vi är väldigt glada att vi fått en liten chans 😊
    Idag återfördes vår blastocyst.  Det var väldigt nervöst under förmiddagen för jag var så rädd att de skulle ringa och säga att den inte klarat upptining.  Men det hade gått bra. 
    Så nu börjar 2 veckor med "ruvning".   Nervöst! 

Åh stort grattis! Vilken lycka!! Så glad för er skull. Hjärta
  • Vito87

Tyvärr kom mensen idag, efter 2 dagar med små små blödningar 😔  det kändes så tråkigt. Så efter några timmar deppande.  Så laddar vi om för att köra en omgång IVF/PGT till.
    Jag tänkte ringa reproduktionsmedicin på fredag. Så hoppas jag att vi kan hinna med en omgång till innan sommaruppehållet.

Svar på tråden PGT