• Vito87

PGT

Är det någon här som har erfarenhet av PGT.  Vi har fått reda på att det är en 50/50 risk att framtida barn kommer ärva en mutation på en gen som kan bli väldigt problematisk och i vissa fall livshotande för barnet.  Därför har vi fått en remiss för PGT. Men jag har några frågor:

Hur lång är väntetiden för PGT i Göteborg.  Vår remiss kom fram nu i april -22.
    Vilken successrate har pgt?  
    Hur många försök får man?

• Svar på tråden PGT
  • Vito87

Jag är ganska säker på att det var 36 timmar före planerat äggplock.

• Mikkans
    Vito87 skrev 2024-01-03 17:53:14 följande:

Jag är ganska säker på att det var 36 timmar före planerat äggplock.

Okej! Tack :) 
  • Vito87

Uppdatering kring vår PGT.
    Den blastocyst vi har kvar i frysen som hade ofullständigt svar är nu tinad, ombiopserad och fryst igen.
    Resultatet visar fortfarande ofullständigt svar. Men verkar visa mer på att den är frisk än har mutationen. Så nu ska vi ha möte med klinisk genetik nästa vecka för att få mer information.  Och om vi vill kan vi sätta in blastocysten med behöver göra moderkaksprov för att få ett fullständigt resultat sen.
    Så nu väntar ännu mer väntan.  Men det ska bli spännande att se vad de säger nästa vecka.  Hur stor chansen är att blastocysten är frisk. Vi får helt enkelt vänta en vecka till.

• Jackson1
    Vito87 skrev 2024-01-22 15:55:50 följande:

Uppdatering kring vår PGT.
    Den blastocyst vi har kvar i frysen som hade ofullständigt svar är nu tinad, ombiopserad och fryst igen.
    Resultatet visar fortfarande ofullständigt svar. Men verkar visa mer på att den är frisk än har mutationen. Så nu ska vi ha möte med klinisk genetik nästa vecka för att få mer information.  Och om vi vill kan vi sätta in blastocysten med behöver göra moderkaksprov för att få ett fullständigt resultat sen.
    Så nu väntar ännu mer väntan.  Men det ska bli spännande att se vad de säger nästa vecka.  Hur stor chansen är att blastocysten är frisk. Vi får helt enkelt vänta en vecka till.

Håller verkligen tummarna!! ✊🏼🙏 
    Jimmithejuice skrev 2024-01-22 20:28:45 följande:

Håller tummarna för er ✊️

Hur går det för dig? 😍 Varit på kub?
  • Jimmithejuice

Ja, förra veckan var vi på kub & fick se vår bebis som sprattlade runt 🥺 har varit så nervös innan så det var sååå skönt att se att det faktiskt är en bebis i magen 🙏 vi fick också väldigt lågt resultat på kuben att det skulle vara några avvikelser 🙏 så nu är nästa milstolpe rul i slutet på februari 🥰

• Jackson1
    Jimmithejuice skrev 2024-01-24 07:19:18 följande:

Ja, förra veckan var vi på kub & fick se vår bebis som sprattlade runt 🥺 har varit så nervös innan så det var sååå skönt att se att det faktiskt är en bebis i magen 🙏 vi fick också väldigt lågt resultat på kuben att det skulle vara några avvikelser 🙏 så nu är nästa milstolpe rul i slutet på februari 🥰

Så fantastiskt! Stort grattis, måste vara skönt att ha passerat första kritiska veckorna och att kub:en såg bra ut 🙏 Hoppas du kan njuta av din graviditet nu. 😍
  • Vito87

Så roligt att höra att allt såg bra ut på KUB.   Då ser säkert rutinultraljudet lika fint ut sen.

• Jimmithejuice

Tack så mycket ♡♡ Ja, nu ska jag försöka slappna av dessa "spökveckor" där man varken ser gravid ut lr känner bebisen 😅 dottern kännde jag varje dag från v 16 & det är ju inte långt kvar dit, längtar 🥺

• Unicorn123

Vi ska snart påbörja vår tredje behandling. Vi har ganska dåliga odds pga låg äggreserv och inte fått ut så många ägg vid plock och inget som klarat sig till dag 5. Vi har nu fått ?rekommendation? av vår läkare att gå testa vanlig ivf denna gång, alltså inte testa om den bär på sjukdomen innan återinföring. Jag kommer dock ändå vilja göra moderkaksprov i så fall (med risk för abort). 
    detta ska tydligen öka våra chanser något trots att jag inte riktigt är med på hur. Jag måste ju ändå få ut ägg som klarar sig till dag 5. Men befruktningen görs ju på annat sätt än vid pgt. Har ni några tankar kring detta? Hur det skulle öka våra chanser? 

Svar på tråden PGT