• humlan00

Klumpfot, abort eller inte?

Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.

om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?

• Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?
  • humlan00
    Anonym (S) skrev 2022-04-06 19:42:14 följande:
    Uppenbarligen är du inte speciellt nöjd eftersom du känner så stort behov av att försvara ditt val. Varför klamrar du fast dig i tråden och svarar varenda kommentar som du uppfattar som negativ? Sluta skriv om du är så nöjd och låt tråden dö ut för de flesta här anser fortfarande att ditt beslut var genomvidrigt oavsett hur mycket du skriver.
    FÖR att man ska förstå att alla tänker olika, jag försvarar inte mig jag FÖRKLARAR att jag tycker olika.
    det är ett diskussions forum om du missat det :) 
  • humlan00
    Anonym (S) skrev 2022-04-06 19:42:14 följande:
    Uppenbarligen är du inte speciellt nöjd eftersom du känner så stort behov av att försvara ditt val. Varför klamrar du fast dig i tråden och svarar varenda kommentar som du uppfattar som negativ? Sluta skriv om du är så nöjd och låt tråden dö ut för de flesta här anser fortfarande att ditt beslut var genomvidrigt oavsett hur mycket du skriver.
    Varför är du själv i den a tråd och skriver flera inlägg!? 
    Du har inte ens något med saken att göra, jag svarar i min tråd det är mer normalt än att sitta som du gör.
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:52:06 följande:
    FÖR att man ska förstå att alla tänker olika, jag försvarar inte mig jag FÖRKLARAR att jag tycker olika.
    det är ett diskussions forum om du missat det :) 
    Efter 18 sidor borde du förstå att dina inlägg inte övertalar någon utan bara provocerar så återigen, varför fortsätter du? Sluta bara skriv för din egen skull.
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:54:09 följande:
    Varför är du själv i den a tråd och skriver flera inlägg!? 
    Du har inte ens något med saken att göra, jag svarar i min tråd det är mer normalt än att sitta som du gör.
    För att din tråd kommer upp hela tiden och det enda man ser är dina "jag är nöjd över mitt val :)", så gå och var nöjd då, umgås lite med ditt barn. Du måste inte få varenda en att tycka att ditt beslut var bra. Skit i oss bara och gå vidare.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Tror) skrev 2022-04-05 16:20:52 följande:

Det är bara att lägga ner och ge upp.

du har uttryckt din åsikt och TS tar inte till sig din åsikt (jag för övrigt håller med dig) men lägg inte ner mer energi på en död tråd där TS redan har gjort aborten, det tar bara mer energi från dig. 

vissa människor värderar helt enkelt inte alla liv lika mycket och om än tragiskt och för jävligt så är det vad det är.

vi får väl iaf vara tacksamma att det är 2022 och att hon gjorde abort och inte 1722 och lade ut barnet i skogen 

Tack. Det berörde mig bara så starkt, den människosyn TS uttryckte. 
  • Anonym (Håller med)
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:09:29 följande:
    Nej hon visade statistik på aborter under 2019-2021, och det var jätte många procent som gjorde abort av samma anledning som jag.
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:28:29 följande:
    ÄLSKAR mitt beslut, så otroligt nöjd och lycklig över det.
    så dina ord betyder tyvärr noll för mig :)

Jättemånga procent, så vanligt är det inte.

Och hur du kan känna dig lycklig över en abort, känslokall är du då.
  • Anonym (Tror)
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-06 23:03:18 följande:
    Tack. Det berörde mig bara så starkt, den människosyn TS uttryckte. 

Ja vissa slår hårdare än andra men det är bara att acceptera att TS syn är som den är, så avprenumerera tråden så man slipper haka upp sig. 

förhoppningsvis så där tråden ut, men avfölj istället, inte värt din tid 

• Anonym (...)
    humlan00 skrev 2022-04-06 18:48:08 följande:

En bekant, världens finaste kvinna på alla sätt gjorde abort förra månaden pga att hon fått ett topp jobb som hon pluggat till jätte många år.

Tänker på vilket hat ni måste känna för henne. 
    Man måste kunna respektera att alla känner å tänker olika.

Men - hur kan det komma sig att en så superbegåvad och välutbildad kvinna, inte vet hur man skyddar sig vid samlag? Det är obegripligt. Då har jag större förståelse för att en ung flicka som inte har blivit ordentligt upplyst om dessa ting, gör abort. 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (...) skrev 2022-04-07 03:17:04 följande:
    Men - hur kan det komma sig att en så superbegåvad och välutbildad kvinna, inte vet hur man skyddar sig vid samlag? Det är obegripligt. Då har jag större förståelse för att en ung flicka som inte har blivit ordentligt upplyst om dessa ting, gör abort. 
    Och så pass sent som i vecka 16, utgår jag ifrån, annars är det ju ganska irrelevant att dra upp den kvinnan. De flesta aborterna sker ju innan vecka 7 annars.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Tror) skrev 2022-04-06 23:08:00 följande:

Ja vissa slår hårdare än andra men det är bara att acceptera att TS syn är som den är, så avprenumerera tråden så man slipper haka upp sig. 

förhoppningsvis så där tråden ut, men avfölj istället, inte värt din tid 

Jo, jag ska göra det. Får inse att människor som TS finns, som anser att folk med små medfödda funktionshinder/variationer har sämre liv och inte är lika mycket värda. 

Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?