• humlan00

Klumpfot, abort eller inte?

Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.

om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?

• Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Tror) skrev 2022-04-18 13:59:08 följande:
    Grattis, hoppas du inte får ett till missfall eller trisomi 18 eller klumpfot denna gång. 
    Blir säkert läppspalt och mord även denna gång.
  • humlan00
    Anonym (Sanna) skrev 2022-04-18 14:56:08 följande:
    Blir säkert läppspalt och mord även denna gång.
    Garanterat :) 
  • hjihhih

Hade inte gjort abort för en sån sak, nej. Det finns inga garantier för något. Det finns många svåra funktionsnedsättningar och andra besvärligheter som inte syns på ultraljud. Man får det barn man får. Undrar vad exempelvis Hitlers eller Putins mammor hade valt om de vetat?

För övrigt trollvarning på ursprungstråden, känns inte precis som om TS är på riktigt utan bara haft lite tråkigt nu innan påsk. Men frågeställningen är ju intressant. 

• Anonym (...)
    humlan00 skrev 2022-04-18 13:47:14 följande:
    sorry att göra er besvikna men plussade igår :)
     Vi är jätte glada här hemma! 
    Jag förstår faktiskt tanken bakom tvångssteriliseringarna på 1930-60-talet, fast de fördömts så mycket. de senaste decennerina. Vissa är inte värda den fruktsamhet de har fått av naturen,,,
  • Anonym (Håller med)
    humlan00 skrev 2022-04-18 13:49:15 följande:

Jag är gravid igen, plussade igår :) :)

Vi är så otroligt glada här hemma!

Jag tror du ljuger.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Tror) skrev 2022-04-18 13:59:08 följande:
    Grattis, hoppas du inte får ett till missfall eller trisomi 18 eller klumpfot denna gång. 
    Eller att barnet (om ts nu inte bluffar, vilket jag tror) har ett osynligt funktionshinder. Kul att inse att mamma hade aborterat en om hon vetat att man inte var perfekt.,,
  • Anonym (Trollvarning)

TS kan enbart vara ute efter att provocera när hon går ut med sin nya graviditet i denna tråd. 

Det enda rätta, i TS fall, hade varit att låta denna tråd dö ut (vilket hon iofs onekligen inte vill) och skaffa ett nytt Nick här på FL, för impopulär har hon verkligen lyckats göra sig!

• Anonym (S)
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-18 18:18:49 följande:
    Jag tror du ljuger.
    Hon ljuger helt klart. Man hinner inte med en sen abort, sluta blöda, högt hcg sjunker, ny ägglossning och bli gravid med den åldern på enbart 2 veckor. 
  • Anonym (Lägg ner)
    humlan00 skrev 2022-04-03 22:04:16 följande:

Nu är graviditeten avslutad. Det känns toppen bra och verkligen helt rätt beslut för oss. Tack för allas engagemang.
    Nu ska jag njuta av en fantastisk vår och sommar i vårat nya hus på Mallorca med mannen och sonen och vem vet kanske försöker vi igen i höst eller så njuter vi av livet bara vi tre :) time will tell .

humlan00 skrev 2022-04-18 13:47:14 följande:
    sorry att göra er besvikna men plussade igår :)
     Vi är jätte glada här hemma! 

15 dagar efter aborten?
    Skulle inte tro det.
  • Anonym (Nu slutar vi va?)

Vi kanske ska lägga ned nu, eller vad säger ni? Ingen vet vad som är verkligt och inte av TS utsagor, eller vad som egentligen rör sig i hennes hjärta och hjärna. Hon kanske är i kris, ingen vet. Sannolikheten är ju rätt hög att detta har påverkat henne på något sätt även om hon verkar oberörd i tråden, och beslutet är oåterkalleligt så det är ingen mening med att fortsätta ösa dynga över henne. Förhoppningsvis är hon kapabel att ta hand om de förhoppningsvis friska barn hon redan har och ev får. Vi vet inget om hennes liv eller förutsättningar, kan vara bra att tänka på när man (som även jag) blir frustrerad och ledsen av att läsa denna typ av beslut. 

Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?