• humlan00

Klumpfot, abort eller inte?

Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.

om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?

• Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?
  • sigridgunnar

tycker det är fruktansvärt att läsa i denna tråden, jag tycker vi ska vara stolta över att vi får ha en egen vilja i Sverige. Stå på dig ingen annan har något att säga till om när det kommer till dina val. Jag blir på uppriktigt ledsen över hur folk kan hoppa på en för val man gör.  

Sköt er själva och skit i andra.

• Anonym (Sanna)
    sigridgunnar skrev 2022-04-07 08:40:51 följande:

tycker det är fruktansvärt att läsa i denna tråden, jag tycker vi ska vara stolta över att vi får ha en egen vilja i Sverige. Stå på dig ingen annan har något att säga till om när det kommer till dina val. Jag blir på uppriktigt ledsen över hur folk kan hoppa på en för val man gör.  

Klart vi ska vara glada lver att få ha egna viljor i Sverige, men många anser ändå att våra abortlagar är alldeles för generösa. På samma sätt som andra länder skulle tycka att vi är för strikta, eftersom man tycker att det är rimligt att göra abort i 40 veckor. Andra länder tycker att vi är barbariska som tillåter aborter på friska barn så länge som vi gör. Jag ser absolut inget att vara stolt över när det gäller Sveriges alldeles för generösa abortlag.
  • Anonym (Håller med)
    sigridgunnar skrev 2022-04-07 08:40:51 följande:

TS frågade ju dock. Är din åsikt att man inte bör svara i trådar?
  • I Walk The Line
    humlan00 skrev 2022-04-05 16:02:18 följande:

Alla kvinnor väljer själva hur man vill leva sina liv och jag väljer att leva dom med friska barn, utan funktionsnedsättning om jag kan se det i god tid, som denna gång.
    Jag ser det inte på samma sätt som du, jag ser att jag gör en tjänst som inte sätter ett barn till värden som kommer tycka att sitt liv är mindre bra än barn utan funktionsnedsättning tycker.  Som kommer må dåligt, ha ont, bli mobbad, kanske inte kunna gå, inte vill sova hos kompisar pga natt skenor, operationer, gips, skenor, stödskor...
    Ser du det som något enkelt så får det stå för dig, jag tycker det är mer hemskt att låta ett barn genomgå det. 

Jag hoppas, och ber, och hoppas igen INNERLIGT, att du aldrig får fler barn. 

Jag hoppas även att ditt barn du nu har inte har någon funktionsvariation på något sätt, för vad kan du tänkas hitta på då? Om man dödar sitt eget barn för en sån liten sak som klumpfot, vad skulle du då göra om det visar sig att ditt barn har något som kommer forma barnets och ditt liv för resten av era liv? 

Jag hoppas abortlagarna kommer ändras i vårt land, för att förhindra såna som du att döda oskyldiga barn, och även alla som använder abort som preventivmedel. 

Det är fruktansvärt. Helt och hållet fruktansvärt. 

Jag hoppas, och tror, oavsett vad du säger, att det här håller dig vaken om nätterna. För ditt barn kommer aldrig vakna igen. 

Skäms. 

• Kexsmula
    I Walk The Line skrev 2022-04-07 14:24:48 följande:

Jag hoppas, och ber, och hoppas igen INNERLIGT, att du aldrig får fler barn. 

Jag hoppas även att ditt barn du nu har inte har någon funktionsvariation på något sätt, för vad kan du tänkas hitta på då? Om man dödar sitt eget barn för en sån liten sak som klumpfot, vad skulle du då göra om det visar sig att ditt barn har något som kommer forma barnets och ditt liv för resten av era liv? 

Jag hoppas abortlagarna kommer ändras i vårt land, för att förhindra såna som du att döda oskyldiga barn, och även alla som använder abort som preventivmedel. 

Det är fruktansvärt. Helt och hållet fruktansvärt. 

Jag hoppas, och tror, oavsett vad du säger, att det här håller dig vaken om nätterna. För ditt barn kommer aldrig vakna igen. 

Skäms. 

Håller med allt du skrev så jävla mycket!
    TS kan verkligen inte räkna med att få ett till barn så jävla lätt heller. Kanske har aborten gjort att hon får svårare att få barn, det kan man inte veta.
  • Anonym (Sanna)
    Kexsmula skrev 2022-04-07 14:39:45 följande:
    Håller med allt du skrev så jävla mycket!
    TS kan verkligen inte räkna med att få ett till barn så jävla lätt heller. Kanske har aborten gjort att hon får svårare att få barn, det kan man inte veta.
    Nej, man får ju verkligen hoppas det. TS bör inte vara förälder till ett enda barn egentligen, men absolut inte till fler nu.
  • mari123

TS fick till en riktigt lång och aktiv tråd och grattis till det. För att få det så måste man ju sticka ut rejält och komma med ngt riktigt absurt.

• Roxwell

Inte abort! Har två släktingar som föddes med det, båda gick att åtgärda och de lever ett fullt normalt liv idag! förstör inte hur man ens kan överväga..?

• humlan00

Jag struntar fullkommligt i era åsikter.

Jag vill inte ha ett barn med klumpfot eller andra defekter om det går att undvika och avslutas i god tid.
    Hade gjort abort om det hade visat sig på rutin ultraljudet i v19 också.

Alla era släktingar, bekanta, som har klumpfot och ett bra liv ändå, bra för dom men jag som mamma kan välja fram till v22 enligt svensk lag, det måste ni acceptera.
    Och jag väljer bort såna foster för ingen kan garantera att det ?bara är att justrera? 
    Ni som skriver det, hur fan vet ni det? Dåligt pålästa alla ni som påstår att alla defekter på fötter är ?lätt att justera?
    Du vet inte innan barnet föds om defekter med fötterna kanske hör ihop med defekter i benen, leder osv.
    Så sluta lek läkare.

Jag startade inte denna tråd för att provicera men jag stör mig på alla er som sitter bakom en dator och kastar massa skot på en annan kvinna, erat beteende är mer skamligt än mitt beslut om abort.
    Skäms på er!!

• humlan00
    Roxwell skrev 2022-04-12 23:17:49 följande:

Inte abort! Har två släktingar som föddes med det, båda gick att åtgärda och de lever ett fullt normalt liv idag! förstör inte hur man ens kan överväga..?

På DOM ja, men hur kan du veta att det går att åtgärda på alla foster som har defekta fötter?????
    Kan höra ihop med leder i benen och annat som inte går att åtgärda så lätt. 
Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?