• humlan00

Klumpfot, abort eller inte?

Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.

om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?

• Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?
  • molly50
    humlan00 skrev 2022-04-18 22:35:16 följande:
    Garanterat adopterat bort det!!
    Ok. Nu är jag säker på att du trollar.
  • Anonym (Mmm)

Fick också reda på att fostret hade klumpfötter i v 15 och blev bjuden på att göra ett nytt utlrljud i v 18 med en läkare för att bekräfta och se mer. 

Läkaren sa samma sak och även fostret hade andra avvikelse dvs armarna var ställa, höfterna var konstiga och mm. Därför valde vi att avbryta graviditeten.  

• Anonym (Håller med)
    humlan00 skrev 2022-04-19 11:27:28 följande:
    men snälla!!
    Men snälla vadå? Ett talfel är inte mindre stigmatiserande än en sned fot för ett barn om du tror det.

Kan du förklara resonemanget där, är det baa synliga funktionsvariationer du är anti? Är de osynliga mindre besvärande?
  • Anonym (Mmm)

Skit i vad alla tycker och säger. Du ska lyssna på din egen magkänsla! Detta handlar  om dig och ditt liv. 

• Anonym (Nu slutar vi va?)
    humlan00 skrev 2022-04-19 10:43:59 följande:
    jämför du att fötterna är vridna och eventuellt defekter på benen med att man har ett talfel/dysleksi ?!!
    eh hallå därinne är det någon hjärncell hemma??:)
    Det är ju tydligt vad du prioriterar iaf. Det man inte har  huvudet får man ha i benen heter det ju ;)
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 13:28:06 följande:
    Det är ju tydligt vad du prioriterar iaf. Det man inte har  huvudet får man ha i benen heter det ju ;)

Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 13:13:14 följande:
    Men snälla vadå? Ett talfel är inte mindre stigmatiserande än en sned fot för ett barn om du tror det.

Kan du förklara resonemanget där, är det baa synliga funktionsvariationer du är anti? Är de osynliga mindre besvärande?

jag sitter just nu vid våran pool i spanien och njuter av solen :)
    lycklig och nöjd över tillvaron.
    Har en helt frisk och välmående son och en underbar man:)
    älskar livet!

hur mår ni själva undrar jag? 

• humlan00
    molly50 skrev 2022-04-19 12:42:47 följande:
    Ok. Nu är jag säker på att du trollar.
    såhär är det,  lägger man korkade kommentarer så kan jag tycka att det är kul att svara med nått korkat tillbaka :)
    känner inte att dom personerna förtjänar att ha en seriös diskussion med så då får dom korkade svar till sina korkade påståenden ;)
  • Anonym (Nu slutar vi va?)
    humlan00 skrev 2022-04-19 13:40:17 följande:

Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 13:13:14 följande:

jag sitter just nu vid våran pool i spanien och njuter av solen :)
    lycklig och nöjd över tillvaron.
    Har en helt frisk och välmående son och en underbar man:)
    älskar livet!

hur mår ni själva undrar jag? 

Men vad bra, kanske du skulle ta och hålla ett öga på ungen då så att han inte drunknar i poolen medan du käbblar med folk på internet? ;)
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 13:44:03 följande:
    Men vad bra, kanske du skulle ta och hålla ett öga på ungen då så att han inte drunknar i poolen medan du käbblar med folk på internet? ;)
    Han badar med sina kusiner och sin pappa, så du kan vara lugn.. vi har koll ;)
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 13:44:03 följande:

Du själv då? Arbetslös? 

eftersom du kan sitta å kommentera på familjeliv mitt på dagen:)

Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?