Inlägg från: Anonym (Nu slutar vi va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nu slutar vi va?)

Klumpfot, abort eller inte?

Vi kanske ska lägga ned nu, eller vad säger ni? Ingen vet vad som är verkligt och inte av TS utsagor, eller vad som egentligen rör sig i hennes hjärta och hjärna. Hon kanske är i kris, ingen vet. Sannolikheten är ju rätt hög att detta har påverkat henne på något sätt även om hon verkar oberörd i tråden, och beslutet är oåterkalleligt så det är ingen mening med att fortsätta ösa dynga över henne. Förhoppningsvis är hon kapabel att ta hand om de förhoppningsvis friska barn hon redan har och ev får. Vi vet inget om hennes liv eller förutsättningar, kan vara bra att tänka på när man (som även jag) blir frustrerad och ledsen av att läsa denna typ av beslut. 

humlan00 skrev 2022-04-18 21:44:50 följande:
    Mår hur bra som helst :)  frågan är hur du å ni mår när ni orkar lägga ner så mycket tid på en tråd som stör er så mycket :) haha
    Vilken tur att du mår bra, hellre det än att må dåligt. Många, kanske tom de flesta, skulle ha gjort det efter vad du genomgått men alla är vi olika och alla har också rätt att vara olika. Den som lagt ned mest tid på tråden är ju dock du själv, så något får du ju ut av att fortsätta - lite oklart vad eftersom ursprungsyftet tycks vara inaktuellt sedan länge, men whatever floats your boat liksom ??
    humlan00 skrev 2022-04-19 10:43:59 följande:
    jämför du att fötterna är vridna och eventuellt defekter på benen med att man har ett talfel/dysleksi ?!!
    eh hallå därinne är det någon hjärncell hemma??:)
    Det är ju tydligt vad du prioriterar iaf. Det man inte har  huvudet får man ha i benen heter det ju ;)
    humlan00 skrev 2022-04-19 13:40:17 följande:

Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 13:13:14 följande:
    Men snälla vadå? Ett talfel är inte mindre stigmatiserande än en sned fot för ett barn om du tror det.

Kan du förklara resonemanget där, är det baa synliga funktionsvariationer du är anti? Är de osynliga mindre besvärande?

jag sitter just nu vid våran pool i spanien och njuter av solen :)
    lycklig och nöjd över tillvaron.
    Har en helt frisk och välmående son och en underbar man:)
    älskar livet!

hur mår ni själva undrar jag? 

Men vad bra, kanske du skulle ta och hålla ett öga på ungen då så att han inte drunknar i poolen medan du käbblar med folk på internet? ;)
    humlan00 skrev 2022-04-19 13:46:10 följande:
    Han badar med sina kusiner och sin pappa, så du kan vara lugn.. vi har koll ;)
    Men vilken tur, att du har koll på just detta menar jag. Med tanke på hur mycket tid du spenderar i den här tråden så är jag verkligen imponerad av din simultankapacitet. Små barn brukar ju väldigt gärna vilja umgås hela tiden med sina föräldrar, men kul att du föredrar oss här i tråden framför att umgås med ditt välmående, friska barn :) Lite smickrande, nästan.
    humlan00 skrev 2022-04-19 13:55:24 följande:
    Hahaha snälla ta tag i dig själv och skaffa ett jobb så kanske du oxå har råd med ett hus i spanien någongång, skulle nog göra sig gott med lite sol :)

Men då behöver du ju också ett jobb eftersom du likaledes kan sitta här och käbbla med mig? Eller får du betalt för att sitta i solstolen och prata med mig? Du lär ju passa extremt illa inom barnomsorgen av uppenbara skäl men det finns säkert något yrke som passar för dig också :) Influencer kanske, det ska vara poppis har jag hört! Det enda man behöver vara är snygg och självcentrerad, resten löser sig. Har jag hört ???? 

Jaså minsann, civilingenjör? ;)

Känner inget behov av att delge min utbildning eller arbetssituation här, är nöjd med båda. 

humlan00 skrev 2022-04-19 14:52:09 följande:
    Haha exakt, alltså arbetslös eller ett arbete du skäms för :D
    Det är just denna typ av enkelspåriga resonemang (jämte ett antal andra uttalanden från dig i tråden) som får mig att tvivla starkt på att du lyckats ta dig igenom en civilingenjörsutbildning :)
    humlan00 skrev 2022-04-19 14:59:48 följande:
    Tvivla på du :) 

Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 

Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 

humlan00 skrev 2022-04-19 21:37:47 följande:
    Mm min mamma äger en butik, jag hjälper henne där ibland när det är mycket så ja ibland jobbar jag i butik också:)

Säkert?men du, det är faktiskt helt okej att jobba i butik också :) Dessutom vet jag inte varför du är så mån om att berätta om dina framgångar för vilt främmande människor på internet. Vem bryr sig om vad du är utbildad till eller vad du jobbar med? Om du har ett företag med en massa anställda och ett instagram-liv? Eller om du tvärtom inte har något jobb just nu? Ditt jobb eller bankkonto definierar inte dig som människa. Det betyder framförallt inget för den viktigaste personen i ditt liv, din son. Se till att bibehålla en bra relation med honom och ditt framtida barn istället, det är det enda som betyder något på riktigt förutom att kunna ge barnen mat på bordet och ett varmt hem att bo i. Med detta säger jag godnatt och önskar dig varmt lycka till med ditt liv och din familj. 

Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?