Klumpfot, abort eller inte?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Min dotter föddes med "falsk klumpfot" det ser ut som klumpfot men foten går att vrida upp och kan tränas bort. Äkta klumpfotr ju inget som är ett allvarligt fel- det försöker ju åtgärda det så barnet kan gå normalt.
Nej, det hade jag definitivt inte gjort abort för, och hade nog i hemlighet dömt kvinnor som gjorde abort av det skälet.
Svar nej.
Tänk såhär, skulle du ha velat bli aborterad pga du har en defekt på kroppen. Troligtvis inte. Personen har ett fullvärdigt människovärde även om ngn kroppsdel inte är 100%.
Är det bara jag som inte fattar grejen? Jag är emot abort eller vad man ska kalla det så nej jag hade inte gjort abort. Men jag utgår ifrån att de flesta av er som skriver är för fri abort eftersom de flesta är det. Varför kan man då inte göra abort på grund av det här? varför är det mer okej att göra abort av vissa anledningar? Antingen så är det okej med abort eller inte?
Är det bara jag som inte fattar grejen? Jag är emot abort eller vad man ska kalla det så nej jag hade inte gjort abort. Men jag utgår ifrån att de flesta av er som skriver är för fri abort eftersom de flesta är det. Varför kan man då inte göra abort på grund av det här? varför är det mer okej att göra abort av vissa anledningar? Antingen så är det okej med abort eller inte?
Ärligt talat tror jag många (i synnerhet personer som redan har barn och vet hur välutvecklade foster är efter vecka 12-någonstans och hur det känns veckorna som följer) tycker det är fel att vi har fri abort ända till vecka 18. Problemet är bara att debatten är så OERHÖRT känslig att ta på, politiskt, så ingen rör abortfrågan. Fatta att 1/3 aborter som godkänns t.o.m. efter vecka 18 är på fullt friska barn, men av sociala skäl. Helt sjukt. I ena salen har man ihjäl ett barn, i andra försöker man rädda ett barn, skillnaden kan vara 1 dag utv.mässigt på dessa två barn. Nej, fy fan. Barbariskt.
Ja det hade jag gjort.